Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نکات مهم در مورد ورق استیل

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مطالب قدیمی انجمن
Konu Başlığı نکات مهم در مورد ورق استیل
نویسنده موضوع dress-dress
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan dress-dress

dress-dress

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Oct 27, 2021
ارسالی‌ها
20
پسندها
3
امتیازها
1

اعتبار :

قیمت هر محصول به فاکتور و شاخصه های متغیر و در عین حال تعیین کننده ای بستگی دارد و قیمت ورق استیل نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. شاخصه های مهم در تعیین قیمت ورق استیل به ترتیب اولویت عبارتند از نوسانات قیمت جهانی فلزات ارزشمندی مانند نیکل، قیمت جهانی آهن، نوسانات ارزی، جنس ورق استیل، ضخامت ورق استیل، میزان عمده بودن بار و . . . که جمع بندی این عوامل باعث به اصطلاح درآمدن قیمت ورق استیل در هر روز کاری میگردد.


اگر بخواهیم به شکل گسترده تر و تحلیلی تر نسبت به قیمت ورق استیل اظهار نظر کنیم، شاید این موضوع به چشم نیاید، اما نکته ای که حائز اهمیت است، بحث قیمت نیکل در سطح جهانی می باشد، که تاثیر مستقیم بر تعیین قیمت ورق استیل دارد. در یک مثال ساده ورق استیل 304 که مرسوم ترین و پر مصرف ترین ورق استیل در کل دنیا می باشد، حداقل دارای 8 درصد نیکل می باشد، این بدان معنیست که در هر 100 کیلوگرم مواد اولیه برای تولید ورق استیل 304، نیاز ضروری به 8 کیلوگرم نیکل خواهیم داشت و از آنجایی که ورق استیل در حجم های بالا و باورنکردنی ای تولید میگردد و همچنین تولیدکنندگان، خرید مواد اولیه خود را به صورت روزانه و بعضاً هفتگی انجام می دهند (با توجه به فضای انبار خود)، هزینه های تولید به شکل نوسانی دچار تغییرات خواهد شد که مستقیماً و خواه ناخواه اثر مثبت یا منفی خود را بر روی قیمت ورق استیل تمام شده خواهد گذاشت. فلز نیکل به علت محدودیت منابع جزو با ارزشترین فلزات حال حاضر در جهان می باشد، به همین دلیل وقتی بحث اولویت تعیین قیمت ورق استیل پیش می آید، اولین شاخصه ای که اذهان را به خود جلب میکند، قطعاً این فلز گرانبها می باشد.


نکته مهم دیگری که در بحث قیمت ورق استیل به آن باید توجه گردد، آلیاژ مورد نظر یا به عبارتی کد آلیاژی مورد نظر می باشد. ورق استیل انواع مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به ورق استیل 304 نگیر، ورق استیل 316 معروف به ورق استیل ضداسیدی، ورق استیل 321 ضد سایش، ورق استیل 430 بگیر، ورق استیل 309 نسوز که قابلیت تحمل دمایی تا 1000 درجه را داراست و همچنین ورق استیل 310 نسوز با تحمل دمایی تا 1050 درجه و در نهایت ورق استیل 4841 که تحمل دمایی آن باز هم فراتر رفته و تا 1200 درجه دما را به طور غیر مستقیم تحمل میکند. تفاوت این کدگذاری آلیاژی در ترکیب شیمیایی و مواد به کار رفته در تولید ورق استیل می باشد. به عنوان مثال همانطور که در بالا نیز اشاره گردید ورق استیل 304 نگیر حاوی حداقل 8 درصد نیکل می باشد، در عین حال ورق استیل 316 دارای حداقل 10 درصد نیکل بوده که با توجه به توضیحاتی که درخصوص نیکل داده شد، قیمت ورق استیل 316 با توجه به درصد نیکل بالاتری که در ترکیب شیمیای آن به کار برده شده است، قطعاً گرانتر از قیمت ورق استیل 304 خواهد بود. به همین ترتیب کدهای آلیاژی بالاتر همچون ورق استیل 321، ورق استیل 309 و ورق استیل 310 و 4841، با توجه به درصد نیکل بالاتری که دارند، قیمت آنها به مراتب بالاتر و گرانتر می باشد. البته لازم به ذکر است که از وجود مقادیر کروم در ساختار آلیاژی این محصولات نیز نبایستی به سادگی گذشت.


یکی از نکات مهم دیگری که شاید کمتر کسی به آن توجه کند، قیمت ورق استیل با توجه به ضخامت گرید ورق استیل مورد نظر می باشد. در نگاه اول شاید این شبهه به وجود آید که قطعاً آلیاژهای با ضخامت پایین یا اصطلاحاً نازک بار طبیعتاً بایستی قیمت کمتری نسبت به ورق استیل با ضخامت های بالا که اصطلاحاً به آنها ضخیم بار گفته می شود، داشته باشد. اما در حقیقت چنین چیزی صحت ندارد. در این مورد تفاوتهایی وجود دارد، به طوری که قیمت ورق استیل با ضخامتهای زیر 1 میل، با قیمت ورق استیل با ضخامتهای بالای 10 میل یکسان بوده، به طوری که قیمت ورق استیل در بازه ضخامتی 1 الی 10 میل به مراتب کمتر می باشد.

شما عزیزان میتوانید برای خرید مصالح ساختمانی به سایت آهن طهران مراجعه نمایید:

قیمت تیرآهن
قیمت میلگرد
قیمت ورق سیاه
قیمت ورق روغنی
قیمت پروفیل
قیمت نبشی
قیمت ناودانی
قیمت ورق استیل
قیمت تیرچه کرومیت

قیمت میلگرد حرارتی
 
بالا پایین