Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

توانبخشی بزرگسالان در بیماری پارکینسون

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مطالب آموزشی
Konu Başlığı توانبخشی بزرگسالان در بیماری پارکینسون
نویسنده موضوع drsaber
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan drsaber

drsaber

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Dec 8, 2020
ارسالی‌ها
9
پسندها
2
امتیازها
3

اعتبار :

پارکینسون یک اختلال مزمن و نورولوژیکی پیشرونده است که بیشتر افراد مسن را درگیر می‌‌کند و شیوع آن در میان مردان بیشتر از زنان است و با گذر زمان علائم این بیماری پیشرفت می‌‌کند و بدتر می‌‌شود. تحقیقات نشان می دهند بیماری پارکینسون در اثر عوامل ژنتیکی و محیطی به وجود می‌آید. برخی از ویژگی‌های بیماری پارکینسون عبارتند از لرزش دست و پا، سفتی عضلات، نداشتن تعادل و اختلال در راه رفتن. برای یک فرد مبتلا به پارکینسون گاهی انجام دادن کارهای ساده مانند لباس پوشیدن یا رفتن به محل کار بسیار دشوار خواهد شد. هیچ تست آزمایشگاهی یا آزمایش خونی برای تشخیص دقیق و مستقیم پارکینسون وجود ندارد. تشخیص بر اساس سوابق بیماری و معاینات مغز و اعصاب انجام می‌شود. در برخی موارد تشخیص در مراحل اولیه دشوار است زیرا علائم پارکینسون به عنوان علائم طبیعی افزایش سن تلقی می‌شوند. همچنین ام آر آی یا سی تی اسکان مغزی برای افراد مبتلا به پارکینسون چیزی را مشخص نمی‌کند. با استفاده از دارو، بسیاری از افراد مبتلا به پارکینسون می‌توانند تا سالیان زیاد به زندگی مولد خود ادامه دهند.

تاثیر ورزش بر بهبود این اختلال تشخیص داده شده اما اگر این حرکات به شکل تخصصی و توسط یک کاردرمانگر طراحی و اجرا شود بهبود بیمار قابل توجه خواهد بود.

از جمله روش‌های توانبخشی پارکینسون می توان به فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی اشاره کرد. جهت انتخاب بهترین روش درمانی پارکینسون با توجه به علایم بیمار و نیازمندی های او می توانید با کلینیک دکتر صابر تماس حاصل فرمایید.
 
بالا پایین