Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

فن کویل

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بایگانی
Konu Başlığı فن کویل
نویسنده موضوع sakbari
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sakbari

sakbari

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Aug 31, 2021
ارسالی‌ها
37
پسندها
4
امتیازها
8

اعتبار :

فن کوئل یک مبدل حرارتی می باشد که وظیفه ی انتقال حرارت از سیال واسط آب به محیط که می تواند محیط زندگی یا کار باشد را به عهده دارد. این دستگاه در فصل گرم آب سرد تولید شده توسط چیلر را به عنوان ورودی دریافت می کند و با تبادل، حرارت محیط را سرد کرده و در خروجی آب با دمای بالاتری را به چیلر تحویل می دهد.

فن کوئل عبارت است از یک یا چند ردیف کویل مسی و دارای پره آلومینیومی یا مسی که در زیر یا پشت آن یک فن قرار دارد. با استفاده از عبور هوا از میان کویل مسی حاوی آب سرد در تابستان (چیلر) و حاوی آّبگرم در زمستان (بویلر) قادر به تامین هوای خنک و هوای گرم در فصول مختلف سال بطور کلی فن کوئل دارای قسمت های اصلی فن (همراه با موتور) , کویل و بدنه است. همچنین اگر از فن کویل برای سرمایش در تابستان نیز استفاده میشود، برای تخلیه ی آب ناش از تقطیر بخار آب موجود در هوا بروی کویل از یک لوله تخلیه از جنس گالوانیزه استفاده میشود.

فن کویل ها دارای انواع مختلفی مانند فن کوئل زمینی , فن کویل روبروزن, فن کویل بالازن , فن کویل توکار, فن کویل سقفی, فن کویل کاستی, کویل کاستی چهار طرفه , کویل دیواری (مانند پنل اسپلیت), کویل کانالی و... می باشند. علاوه بر ظرفیت و هوادهی , ابعاد,جنس بدنه,جنس فن, قیمت مورد نظر از عوامل تعیین کننده در انتخاب می باشد.
 
بالا پایین