Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

راه های انتخاب کفش مناسب کمردرد

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش پزشکی و سلامت
Konu Başlığı راه های انتخاب کفش مناسب کمردرد
نویسنده موضوع farhamhealth
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan farhamhealth

farhamhealth

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 16, 2021
ارسالی‌ها
2
پسندها
1
امتیازها
3

اعتبار :

کفش های نامناسب به دلیل فشارهایی که قسمتهای مختلف پا همچون پاشنه و رویه پا وارد می کنند می توانند عملکرد روزانه را کاهش دهند. افزایش فشار کفش برروی پاها می تواند منجر به کاهش گردش جریان خون در پاها گشته و سسب بروز برخی بیماری های مختلفی در قسمت های مختلف بدن گردند..کفش های طبی به منظور درمان و یا پیشگیری از بروز درد کمر درد و سایر مشکلات عضلانی طراحی و تولید شده اند. این کفش های حمایت بیشتری نسبت به سایر کفش ها از پاها کرده و حفظ سلامت پا و کمر را همراه دارند. یکی از نکاتی که در هنگام انتخاب کفش پیشنهاد می شود، اندازه مناسب آن است. تا حد امکان سعی نمایید که از خرید کفش در هنگام صبح پرهیز کنید. بعد از ظهر پاها در سایز نرمال خود هستند و می توانید کفشی کاملا مناسب با سایز پای خود خریداری نمایید.

ویژگی های کفش طبی مناسب برای کمردرد

نرم و انعطاف پذیر:


کفش های طبی باید از نرمی و انعطاف پذیری مناسبی برخوردار باشند تا بتوانند کاملا متناسب با شرایط پا عمل کنند و هیچ فشاری را به کمر به علت سفتی وارد ننمایند. چرم، بهترین گزینه برای کفش‌های طبی است که در کنار تنفس پذیری و گردش هوا، کاملا مطابق با فرم پا میگردند.

پنجه پهن

هالوکس والگوس عارضه ای است که با تغییر شکل انگشتان پا و بیرون زدگی استخوان شست پا ایجاد می گردد. این عارضه در بانوان نسبت به آقایان به علت پوشیدن کفش های نوک تیز رایج تر می باشد. کفش های طبی زنانه به دلیل داشتن پنجه پهن، برای انگشتان پا فضای کافی را فراهم می آورند که می تواند از میزان فشارهایی که این عارضه به پنجه وارد می شود را کاهش دهد.


پشتیبانی از قوس پا

صافی کف پا و قوس زیاد کف پا دو عارضه ای هستند که وزن بدن را بصورت نامساوی برروی کف و پاشنه پا پخش می کند و باعث دردکمر می گردد. کفی های کفش طبی دارای قوس های طولی و عرضی هستند که از قوس پاها حمایت کرده و میزان فشار برروی کمر را کاهش می دهند.

ضربه گیر

خارپاشنه زایده ای در پاشنه پا است که دردی خارمانند را در پاشنه پا ایجاد می نماید. کفی های سفت می تواند میزان درد ورودی به پاشنه را چند برابر نمایند. برای کاهش دردهای ورودی به پاشنه پا، در درون کفش های طبی، پدهایی تحت عنوان پد خارپاشنه در قسمت پاشنه پا قرار داده شده که همانند یک ضربه گیر عمل می کنند.


پاشنه

کفشهای پاشنه بلند باعث می شوند که کمر به حالت قوسی درآمده و از حالت طبیعی خود خارج شود. کفش های تخت نیز از کمر محافظت نکرده و فشار زیادی را به پا وارد می نماید. کفشهای طبی لازم است که دارای ارتفاع با شیب مناسبی باشند و حداکثر پاشنه برای آنها 5 سانتیمتر است.
 
بالا پایین