Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چجوری تو هفت سالگیم تبدیل به خرگوش شدم

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مطالب جالب و خواندنی
Konu Başlığı چجوری تو هفت سالگیم تبدیل به خرگوش شدم
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan niniweb

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
3
امتیازها
8

اعتبار :

وقتی بچه بودم حدودا 7 یا 8 ساله، پدرم یه شب موقع خواب شروع کرد به گفتن یه قصه. قصه درباره یه خرگوش بود که با زیرکی جنگلش رو از دست شیر بدجنسی که هر روز یه بچه حیوون میخورد نجات داد.

قصه ی ساده و کوتاهی بود و نقطه اوج داشت. اولی وقتی قرعه ناهار شیر بدجنس به خرگوش باهوش افتاد و دومی وقتی خرگوش باهوش شیر رو با یه کلک عجیب غریب به داخل چاه انداخت.

پدرم خیلی با آب و تاب قصه خرگوش باهوشو تعریف میکرد جوری که در تمام طولی که قصه رو میگفت من لحظه به لحظه خودمو بجای خرگوش باهوش تصور میکردم.
پدرم گفت خرگوش با هوشش راه حلی برای نجات از دست شیر بدجنس پیدا کرد که حتی بزرگترای جنگل هم به فکرشون نرسید. و من خودمو تصور میکردم در حالی که مشکلات بزرگترارو حل میکردم.
پدرم گفت خرگوش قصه خیلی با ادب بود و من از بی ادبی هام پشیمون شدم.
پدرم گفت بعد از حمله شیر به جنگل همه بچه حیوون ها پشت پدر و مادراشون قایم شدن و من خوشحال شدم از داشتن پدر و مادر.

من اونشب به خرگوش باهوش حسودی کردم. چون پدرم طوری به خرگوش اطمینان داشت که من ارزو کردم کاش خرگوش باهوش بودم. حتی به قیمت ناهار سلطان جنگل شدن.

قصه که به آخر رسید خواهر و برادرم خواب بودن و من هم دنیای خیال باعث گرم شدن چشمام شده بود. بین خواب و بیداری پرسیدم: بابا! نگفتی اسم خرگوش باهوش چی بود؟ و پدرم با اطمینان گفت: زهرا!!

.

من فردای اون روز وقتی بیدار شدم یه بچه خرگوش باهوش بودم.


شماهم برای بچه هاتون قصه بگید و اجازه ندید از لذت رویاسازی محروم بمونن و اینطوری بهشون مفاهیم و ارزش های اخلاقی رو هم یاد بدید. بچه های ما بیش از چیزی که تصور میکنیم به افکار و حرفهای ما (بزرگترایی که بچه ها دوستمون دارن) اهمیت میدن و تک تک قصه هایی که ما براشون تعریف میکنیم و قهرماناشون تو ذهنشون حک میشن. یه سایت هست به اسم وولک، میتونید قصه کودکانه های خاص و مطمئن رو با یه صدای دلنشین از اونجا گوش بدید. روی لینک کلیک کنید و ببینید.
 
بالا پایین