Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بررسی طراحی ظاهری گوشی گلکسی اس 6 اج پلاس

اطلاعات موضوع

Kategori Adı هنر هفتم
Konu Başlığı بررسی طراحی ظاهری گوشی گلکسی اس 6 اج پلاس
نویسنده موضوع keyvan5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan keyvan5280

keyvan5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 27, 2021
ارسالی‌ها
58
پسندها
15
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
وب سایت
technology.b88.ir
تخصص
نرم افزار
دل نوشته
هی روزگار
بهترین اخلاقم
صبورم
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :


311000.jpg
گلکسی اس 6 اج پلاس؛ همانطور که از اسم این گوشی می‌توان حدس زد باید انتظار یک اسمارت فون شبیه به گلکسی اس 6 اج را داشته باشیم به علاوه یک سری از امکانات و یا چیزهایی اضافه تر. در واقع می‌توانیم بگوییم علامت "پلاس" جلوی نام این گوشی به یک مورد به صورت عمده اشاره دارد که اندازه نمایشگر است و به 5.7 اینچ رسیده؛ اما این را هم به شما دوستان بگویم که اگر دقیق تر نگاه کنید بین این دو گوشی تفاوت های دیگری هم وجود دارد که در ادامه این بررسی به آنها به صورت کامل اشاره خواهیم کرد.

لبه ی خمیده در میان گوشی های سامسونگ برای اولین بار نیست که مورد استفاده قرار گرفته است و از این لحاظ می‌توانیم بگوییم که باید تا به امروز تکامل خوبی را در مورد کاربرد های آن داشته باشیم ولی آیا واقعاً سامسونگ به این نقطه رسیده است؟ آیا انحنای صفحه نمایش این گوشی امکانات خیلی بیشتری را به آن اضافه می‌کند که جدای از بحث ظاهر، بتواند افرادی را به خرید آن تحریک کند؟ شاید جواب این سوال ها چیزی جز "خیر" نباشد. در واقع لبه ی خمیده ای که روی اس 6 اج مورد استفاده قرار گرفته کاربرد چندانی نداشته و همانطور که گفتیم بیشتر جنبه زیبایی و اینکه شما یک محصول متفاوت در دست دارید را القا می‌کند. با این اوصاف این بار و با گذشت 4 ماه از عرضه اس 6 اج، سامسونگ نسخه پلاس این گوشی را با نمایشگری بزرگتر و البته یک گیگا بایت حافظه RAM بیشتر معرفی کرده تا طرفداران فبلت ها هم بتوانند گزینه "اج" را در لیست انتخاب های خود داشته باشند.

طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

طبق معمول در اولین قسمت سراغ طراحی و ظاهر این محصول می‌رویم. اس 6 اج پلاس با ظاهری که دارد در نگاه اول هر بیننده ای را به سمت خود جلب می‌کند. این را به عنوان یک تجربه به شما دوستان میگویم؛ در مدت زمانی که این گوشی به منظور بررسی در اختیار من بود، وقتی که نظر دوستان خود را در مورد آن می‌پرسیدم، اولین موردی که درباره این گوشی به آن اشاره می‌شد، طراحی بسیار زیبا و چشم نواز این گوشی بود که لبه ی خمیده و ظاهر لوکس آن به مراتب مورد تحسین اطرافیان قرار می‌گرفت.

در مقایسه با اس 6 اج، میزان خمیدگی نمایشگر کمتر شده و همین عامل باعث راحتی بیشتری از لحاظ ارگونومیک و در دست گرفتن گوشی شده است ولی با وجود لبه هایی که قسمت صاف و فلزی آنها بسیار کمتر از گوشی های دیگر و نازکتر است شاید امکان سُر خوردن این گوشی از دست زیاد باشد. از لحاظ ضخامت هم این گوشی 0.1 میلیمتر از اس 6 اج نازکتر شده و وزن آن هم 153 گرم می‌باشد که به عنوان یک فبلت 5.7 اینچی وزن بسیار مناسبی به حساب می‌آید.
در ادامه استفاده از شیشه و فلز در محصولات پرچمدار سامسونگ، این بار هم شاهد این ترکیب هستیم که جنس فلز از آلومینیوم سری 7000 میباشد که مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارد و شیشه هم از نوع Corning Gorilla Glass 4 در هر دو طرف گوشی می‌باشد که بسیار استحکام بالایی در برابر خراشیده شدن دارد. اما با این وجود در مرتبه اولی که این گوشی را در دست میگیرید شاید حس بدی به شما دست دهد و آن هم نشانه اثر انگشت و به عبارتی کثیف شدن بدنه شیشه ای در هر دو سمت گوشی است که برای این اتفاق همان یک بار در دست گرفتن گوشی کافی است و اگر جزء افرادی باشید که زیاد عادت به تمیز کردن بدنه گوشی خود ندارند و از قاب و یا محافظ خاصی هم برای گوشی شان استفاده نمی‌کنند، شاید این ویژگی بدنه اس 6 اج پلاس بسیار برای شما آزار دهنده باشد. البته با توجه به تجربه اس 6 اج، این مورد را باید به شما دوستان بگویم که در مورد رنگ طلائی این خاصیت بسیار بارز تر است و در رنگ های دیگر شاید کثیف شدن بدنه کمتر به چشم آید. البته این مورد را هم به شما دوستان بگویم که این گوشی مانند گلکسی اس 6 اج در چهار رنگ سفید، مشکی، نقره‌ ای و طلایی عرضه خواهد شد.
در سمت راست بدنه و در قسمت فلزی دکمه پاور دستگاه قرار دارد و در سمت چپ دو دکمه حجم صدا. در مورد دکمه های صدا می‌توان این را گفت که شاید اگر سامسونگ مکان آنها را در سمت چپ کمی پایین تر و نزدیک تر به وسط بدنه می آورد، کنترل و استفاده از آنها توسط کاربری که می‌خواهد با یک دست از آنها استفاده کند راحت تر می‌بود. اما با این حال کسی که می‌خواهد از یک فبلت 5.7 اینچی استفاده کند باید به این مسائل هم فکر کند و گاهی اوقات برای کنترل هر چه بیشتر روی گوشی خود از هر دو دست استفاده کند.
در قسمت بالایی بدنه گوشی هم شاهد قرار گیری شیار سیم کارت به همراه میکروفون ویژه سیستم حذف نویز هستیم و دیگر در این قسمت شاهد استفاده از فرستنده مادون قرمز نیستیم و وقتی به پایین گوشی نگاه کنید، درگاه میکرو USB 2.0، اسپیکر مونوی گوشی، جک استاندارد 3.5 میلی متری و میکروفون اصلی گوشی را خواهید دید. در مورد لبه های بدنه گوشی باید به شما بگویم که فلز آلومینیوم این قسمت ها با دقت بسیار بالایی تراش داده شده است و یکپارچگی بسیار زیادی دارد که در کنار لبه های خمیده نمایشگر همان حس خاص تک و لوکس بودن را به کاربر القا می‌کند.
از کناره های گوشی که بگذریم در قسمت پشتی دستگاه شاهد استفاده از شیشه یک دست گوریلا گلاس 4 هستیم که در بالای بدنه، ماژول دوربین و در سمت راست آن سنسور ضربان قلب و فلاش LED قرار گرفته اند. به صورت کلی ماژول دوربین این گوشی که چند میلیمتری از بدنه بیرون زده است شاید میزان نمره ای که طراحان سامسونگ در این زمینه می‌گیرند را کم کرده باشد ولی می‌توان گفت با این حال اگر شما گوشی خود را روی سطحی صاف و یا در داخل جیب شلوار جین خود بگذارید، چندان این برآمدگی را حس نخواهید کرد.
در نمای جلویی گوشی هم نمایشگر خاص اج+ قرار می‌گیرد که با 75.6% نسبت نمایشگر به بدنه، به دلیل ذات خمیده نمایشگر، یکی از بیشترین ظرایب این نسبت را در بین گوشی های موجود در بازار دارد. در بالای نمایشگر هم دوربین سلفی گوشی، بلندگوی تماس و سنسور های سنجش نور محیط و مجاورتی قرار دارند و وقتی به پایین نمایشگر بیاییم زبان آشنای طراحی سامسونگ با دکمه های خازنی Back و Recent Apps و دکمه Home خود نمایی می‌کند.
در کل میتوان به طراحی و کیفیت ساخت این گوشی نمره عالی را اختصاص داد و با توجه به افزایش اندازه نمایشگر به نسبت اس 6 اج، مهندسی ساخت لبه های منحنی جنبه راحتی بیشتری دارد و تنها نکته ای که شاید امتیاز طراحی این گوشی را پایین آورد ارگونومی خاص آن باشد که در دست گرفتن آن را کمی سخت می‌کند و لبه های خمیده باعث سُر خوردن آن شوند. در این مورد می‌توان گفت اگر سامسونگ انحنای کمی به شیشه پشتی بدنه می‌داد، میزان راحتی در دست گرفتن گوشی بیشتر می‌شد ولی به هر حال اس 6 اج پلاس را می‌توان از خوش دست ترین ها و شاید زیباترین فبلت بازار نامید.

منبع: معرفی زیباترین گوشی‌ های جهان در سال های مختلف + عکس
 
بالا پایین