Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بهترین فیلم ترسناک ترکی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı هنر هفتم
Konu Başlığı بهترین فیلم ترسناک ترکی
نویسنده موضوع sara5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sara5280

sara5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 27, 2021
ارسالی‌ها
57
پسندها
4
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
تخصص
sa

اعتبار :

کشور ترکیه بیشتر سریال‌ها و فیلم‌های عاشقانه دارد و به موضوعات عاشقانه می‌پردازد اما در ژانر ترسناک نیز فیلم‌های بسیاری تولید کرده است. سینمای این کشور در این زمینه توانسته موفق عمل کند و نظر افراد زیادی را به خود جلب کند.
کار ساخت فیلم های ترسناک ترکیه ای با انتشار فیلم دراکولا در استانبول (Drakula İstanbul’da) اثر مهمت موهتار (Mehmet Muhtar) در سال 1953، آغاز شد.
این فیلم اقتباسی از رمان دراکولا اثر بروم استوکر (Bram Stoker) بود اما جذابیت زیادی نداشت. با اینکه این فیلم موفق نبود، اما ساخت آن ژانر وحشت را وارد سینمای ترکیه کرد.
در ادامه ترسناک ترین فیلم های ترکیه ای و همچنین فیلم های دلهره آور ترکی معرفی شده‌اند تا از دیدن آنها لذت ببرید.

پارانوئید: همه چیز از ابتدا پاک شود – Paranoid: Everything Wipe from the Beginning
فیلم پارانوئید که از بهترین فیلم های ترسناک ترکی است، درباره تجربیات دو شخصیت مختلف در آسایشگاهی واقع در منطقه‌ای دورافتاده از استانبول است.
این فیلم بسیار زیبا و جذب است و در لیست فیلم های دلهره آور ترکی قرار دارد.

عمار – Kösk-ü Ammar
فیلم عمار نیز یکی دیگر از ترسناک ترین فیلم های ترکیه ای است که مربوط به سال 2022 است و بسیار جذاب است. تماشای این فلیم زیبا را از دست ندهید.

زبون – Zebun
کنان یک کارآفرین موفق است. او که در کنار همسرش اسما و دختر کوچکش زندگی شادی را سپری می‌کند، هنگام بازگشت از سفر کاریش شاهد اتفاقات عجیبی است. کنان که نمی‌تواند آنچه را که اتفاق افتاده درک کند، توهماتش را به حجم کار نسبت می‌دهد.
با این حال، هنگامی که او شروع به دیدن توهم می‌کند و نمی‌تواند زندگی خود را کنترل کند، وضعیت را به دوست نزدیک خود بوراک می‌گوید.
با توصیه بوراک، کنان که ابتدا پیش روانشناس و سپس حاجی رفته بود، دیگر هیچ شباهتی به زندگی گذشته او نخواهد داشت. وی برای رهایی از این کابوس باید با واقعیت‌ها رو به رو شود.

آنتاگونیست (ضدقهرمان) – Antagonist
یکی دیگر از فیلم های ترکی ژانر وحشت ، فیلم آنتاگونیست (ضدقهرمان) است. دختری به صورت آنلاین مراحل رنگ کردن بدنش را منتشر می‌کند. زمانی که متوجه می‌شود مانند سابق مخاطب ندارد، خود و هم‌‌خانه‌ای‌هایش را به خطر می‌اندازد.

بازی تیمی – Ekip Oyunu
داستان فیلم در جنگلی آغاز می‌شود که عده‌ای در حال انجام یک مسابقه هستند. برنده مسابقه با جایزه‌ای بزرگ به خانه برمی‌گردد، اما اتفاقات از کنترل خارج می‌شوند.
این فیلم جذاب که ساخته محمد امره آیدین است تاکنون نظر همه را به خود جلب کرده و توانسته از ترسناک ترین فیلم های ترکیه ای باشد.

کتاب جن – Kitab-i Cin
کتاب جن یکی دیگر از بهترین فیلم های ترسناک ترکی است که بسیار جذاب است و توسط هاکان آیدین تهیه شده است. این فیلم که از فیلم های دلهره آور ترکی است طرفدارانی بسیار دارد.

فجر – Fecr
داستان این فیلم که از ترسناک ترین فیلم های ترکیه ای است، بسیار جذاب و دلهره آور است. اگر به فیلم های ترکی ژانر وحشت علاقه دارید این فیلم را از دست ندهید.

آزوبل – Azubel
داستان این فیلم که در مورد بهترین فیلم های ترسناک ترکی است، در رابطه با یوتیوبری به نام سرکان است. یک روز در لایو یوتیوب او در حال پاسخ دادن به سؤالات طرفداران بود که یک طرفدار به نام هالیت سؤالات عجیبی می‌پرسد و سرکان را برای رفتن به خانه‌ای که توسط یک جن تسخیر شده است تحریک می‌کند.
سرکان در کنار دوست دخترش این چالش را پذیرفته و راهی خانه می‌شود و در ادامه داستان‌های جالبی اتفاق می‌افند.

شب سیزدهم – Tez: 13. Gece
یکی از ترسناک ترین فیلم های ترکیه ای فیلم شب سیزدهم است. در این فیلم کاراکتری به نام غمزه به پیشنهاد دوست پسرش امره، به کمک دانشجویی با مشکلات روانی به نام نارین، می‌رود. غمزه در رشته روانشناسی بالینی تحصیل می‌کند.
از طرفی،گایه، نارین را به عنوان موضوع پایان‌نامه مدرسه خود انتخاب می‌کند و شروع به ضبط جلسات با دوربین می‌کند. با نگاهی به سوابق دوربین، گایه، فقط سیزده شب توانست فیلمبرداری کند. از آن زمان دیگر خبری از او نیست. این فیلم یکی از فیلم های دلهره آور ترکی است.

سه حرفی‌ها: نذر کردن – Üç Harfliler: Adak
صالح به همراه دوستش متین، برای شکار به جنگلی رفته بودند. اما ناگهان با تفنگی مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد. او حالا مجبور است که با گلوله‌ای در مغز خود زندگی کند. برای بهبودی کامل به کمک مادی و معنوی نیاز دارد.
متین، اوایل این واقعه گفته بود که حاضر است هر کمکی را برای بهبودی صالح انجام دهد؛ اما اکنون با دوست دختر صالح، سرمین، نامزد کرده است و صالح را ناامیدانه با مادرش تنها می‌گذارد. آرزو، نامزد سابق متین، اتفاقات رخ داده را درک نمی‌کند.
زمانی که آرزو در تلاش است که علت رفتار متین را کشف کند، صالح و مادرش با زنی غیر عادی به نام تورکان دیدار می‌کنند. اینجاست که موضوع یکی از بهترین فیلم های ترسناک ترکی به نام سه حرفی‌ها آغاز می‌شود.

سه حرفی‌ها: نفرین – Üç Harfliler: Beddua
سه حرفی‌ها مجموعه‌ای سه قسمتی از بهترین فیلم های ترسناک ترکی است. موضوع قسمت دوم آن با نام نفرین به این صورت است: نفرین مانند شمشیری دو لبه به آسمان بلند می‌شود، در ابرهای تاریک پنهان شده و به دنبال هدف خود است تا بر آن ضربه زند.
ملک، بورجو، ادا و آیلا چهار دوست دبیرستانی هستند. حتی اگر سال‌ها از فارغ التحصیلی آن‌ها بگذرد، هنوز دوست صمیمی یکدیگر هستند. زندگی آن‌ها بعد از ملاقات با زنی به نام هاول کاملا تغییر خواهد کرد و اوضاع دیگر مثل سابق نخواهد شد.
قسمت آخر سه حرفی‌ها یکی دیگر از فیلم های دلهره آور ترکی است با نام جادوی سیاه. جادوی سیاه داستان مردی به نام قدیر است. قدیر مردی است که مجذوب جادوی سیاه مادرش شده است، تا او را از هر زنی از جمله همسرش جدا کند. اما همه چیز برعکس انتظارات مادرش و کاملا وارونه رخ می‌دهد.

نفرین: ارواح جنیان – Lanet: Ervah Cinleri
یکی از فیلم های ترکی ژانر وحشت نفرین: ارواح جنیان، فیلمی به کارگردانی تئومان گوندوز است. داستان اتفاقی که برای چهار دانشجوی رشته سینما رخ می‌دهد را بیان می‌کند.
این فیلم سفر چهار دانشجوی رشته سینما به یک دهکده کاملا متروک را براساس وقایع و شایعات واقعی و اتفاقات وحشتناکی که برای آن‌ها در آنجا رخ داده است، تعریف می‌کند.

خانم خانه‌دار – Housewife
در یک شب برفی، خواهر و پدر هولی کوچک، توسط مادر کینه‌توز او کشته می‌شوند. سال‌ها بعد، هالی ازدواج کرده است، تنهاست و زندگی او به زودی تغییر می‌کند. این اتفاق زمانی می‌افتد که او چتر عشق و ذهن را بازدید می‌کند. خانم خانه‌دار می‌تواند یکی از فیلم های ترکی ژانر وحشت باشد که محصول مشترک ترکیه و آمریکا است.
یک شب هولی به دعوت والریا با همسرش، تیموچین، در سمینار آن‌ها شرکت می‌کند. آسومان و ریچ، زوجی که دوست آن‌ها هستند نیز به آن‌ها می‌پیوندند. در طی سمینار، بروس او را به صحنه دعوت می‌کند.

خشن – Siccin
Siccin یک مجموعه فیلم ترسناک سوپرنچرال از ترکیه است، که در سال ۲۰۱۴ آغاز به کار کرد. عنوان اصلی فیلم یک کلمه کردی کرمانجی است و به معنای خشن یا شدید ترجمه می‌شود.
از همان ابتدا، هر یک از فیلم‌ها مورد استقبال جهانی قرار گرفتند و به سرعت به عنوان موج جدید از بهترین فیلم های ترسناک ترکی شناخته شدند.
تا به امروز شش قسمت از این مجموعه فیلم ترسناک ترکی ساخته شده است. که قسمت آخر آن در تاریخ ۹ آگوست ۲۰۱۹ منتشر شد. تمامی قسمت‌ها در نقاط مختلف ترکیه با آداب و رسوم مجزا ضبط شده است.

جن زده – Musallat
داستان این فیلم از بهترین فیلم های ترکی ترسناک درباره زوجی جوان است که توسط نیروهایی مرموز و شیطانی تسخیر می‌شوند و زندگی آرام سوات و نورکان به دلیل این موجودات فراطبیعی و ترسناک به هم می‌ریزد.
هنگام استراحت، واحدی از پلیس از طریق یک تماس رادیویی اضطراری، به یک ساختمان متروکه در وسط ناکجا آباد هدایت می‌شوند. آن‌ها خیلی زود خود را در کابوسی از دنیایی سوررئال گرفتار می‌بینند.
این فیلم از کشوری می‌آید که ژانر ترسناک در آن غیرمعمول است. اگرچه در بین فیلم های ترسناک ترکی فیلمی وجود ندارد که بتوان آن را با این فیلم مقایسه کرد، ولی این اثر یک فیلم دلهره‌آور پرشور و خوش ساخت است.
 
بالا پایین