Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بهترین دارو و پماد برای درمان زگیل تناسلی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı پزشکی تخصصی
Konu Başlığı بهترین دارو و پماد برای درمان زگیل تناسلی
نویسنده موضوع laleeeee
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan laleeeee

laleeeee

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Dec 20, 2020
ارسالی‌ها
28
پسندها
1
امتیازها
3
وب سایت
darmantehran.com

اعتبار :

پماد آلدرا یا امی کیمود یا زیکلارا برای زگیل تناسلی​

پماد آلدرا یا امی کیمود یا زیکلارا برای زگیل تناسلی

پماد آلدرا یکی از رایج‌ترین گزینه‌های درمان داروی زگیل تناسلی است. این پماد از طریق افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن به درمان زگیل تناسلی کمک می کند. در واقع این دارو یک اصلاح کننده پاسخ ایمنی بدن است.

از این پماد تنها برای درمان زگیل هایی که روی سطح پوست ظاهر شده‌اند، استفاده می شود.

از مصرف خودسرانه این دارو پرهیز کنید. این دارو مناسب افرادی است که حداقل ۱۲ سال سن دارند.

آلدارا می تواند باعث تحریک پوست شریک جنسی و یا تضعیف کاندوم و دیافراگم شود بنابراین همزمان با مصرف این دارو از برقراری رابطه پرهیز کنید. اگر تصمیم دارید در حالی که هنوز زگیل دارید، رابطه جنسی داشته باشید، کرم آلدارا را بعد از – نه قبل از – فعالیت جنسی مصرف کنید.

طریقه مصرف:​

مدت زمان مصرف این دارو جهت اثربخشی، در حدود ۱۶ هفته می باشد. بیماران باید سه بار در هفته از این دارو استفاده کنند همچنین این پماد باید برای ۶ الی ۱۰ ساعت بر روی ناحیه مورد نظر باقی بماند. و بعد از این ماده است با استفاده از آب و صابون شسته شود.

جهت مصرف باید پماد را به میزان مورد نیاز از تیوپ آن خارج کرده، و و بر روی ناحیه مورد نظر اعمال کنید.

بعد از مصرف پماد روی زگیل ها را با پانسمان پلاستیکی نپوشانید، پوشیدن لباس زیر پلاستیکی نیز ممنوع است. می توانید از یک گاز نخی روی ناحیه مورد نظر استفاده کنید.

این پماد تنها جهت مصرف روی پوست ساخته شده و باید از تماس آن با نواحی حساس تر مثل داخل واژن یا مقعد پرهیز نمود.

اگر استفاده از کرم ناراحت کننده است، یا ناحیه مورد نظر در طول درمان ناراحت کننده است، کرم را با آب و صابون ملایم بشویید. اجازه دهید ناحیه آسیب دیده بهبود یابد و سپس درمان را دوباره شروع کنید.

منبع : https://www.theindependentpharmacy.co.uk/genital-warts/aldara

عوارض جانبی :​

عوارض جانبی مصرف این دارو ممکن است باعث قرمزی، التهاب و ایجاد ضایعات پوستی شود. دیگر عوارض کمتر شایع شامل بدن درد، سرفه، بثورات و خستگی میشود.

پماد پودوفیلین و پودوفیلوکس​

پماد پودوفیلین یک داروی گیاهی است که می تواند بافت زگیل تناسلی را از بین میبرد. این دارو از عصاره گیاهی به نام مهرگیاه ساخته می شود. از این دارو تنها جهت درمان زگیل های روی سطح خارجی پوست استفاده شده و استعمال آن داخل نواحی حساس مثل واژن و مقعد ممنوع است. از استعمال خودسرانه دارو پرهیز کنید. همچنین محلول پودوفیلین باید حتما باید توسط پزشک اعمال شود.

پماد پودوفیلوکس،شامل همان ترکیبات پودوفیلین است اما می‌تواند به راحتی توسط بیمار مصرف شود. البته بهتر است اولین بار توسط پزشک بر روی پوست اعمال شود. تا تحریکات احتمالی پوست بررسی شوند.

طریقه مصرف:​

بعد از استعمال این محلول روی پوست،باید صبر کنید تا به طور کامل خشک شود. حداقل ۴ ساعت بعد از استعمال محلول به خوبی پوست را با آب و صابون شستشو دهید.

قبل از مصرف این دارو حتما با پزشک مشورت کنید. عوارض جانبی این دارو در کودکان خردسال و مادران شیرده یا زنان باردار جدی بوده و حتی ممکن است موجب نقص های مادرزادی شود.

  • از مصرف این دارو بیشتر از مقدار توصیه شده، پرهیز کنید، زیرا احتمال بروز عوارض آن افزایش می یابد.
  • از استعمال دارو بر روی خال های گوشتی، لکه های ماه گرفتگی و موارد مشابه پرهیز کنید.
  • استعمال این دارو داخل واژن یا مقعد یا نواحی متصل به ستون فقرات می تواند باعث تغییر پلاکتی شده، و خطرناک است.

عوارض جانبی​

احتمال بروز عوارض جانبی با مصرف این دارو وجود دارد. واکنش های حساسیتی دور از انتظار نیستند. در صورت بروز هر یک از علائم زیر مصرف دارو را قطع و با پزشک خود مشورت کنید.

  • کهیر
  • خارش و سوزش پوست
  • قرمزی و التهاب
  • درد یا احساس مور مور شدن
  • ضعف بدن
  • واکنش های حساسیتی مثل تورم صورت و لب یا تنگی نفس
  • دردهای شکمی یا پست

محلول اسید سالیسیلیک، بهترین داروی زگیل تناسلی​

محلول اسید سالیسیلیک

محلول اسید سالیسیلیک یکی دیگر از داروهای رایج و اثربخش جهت درمان زگیل تناسلی است. این داروی نوعی لایه بردار است که از طریق از بین بردن لایه های بیرونی پوست به تدریج زگیل تناسلی را نیز از بین می برد. این دارو جهت درمان دیگر مشکلات پوستی از جمله آکنه، سبوره، پسوریازیس، پتینه و غیره نیز استفاده می شود.

طریقه مصرف؛​

بهتر است قبل از مصرف این دارو پوست را به مدت ۵ دقیقه در آب بخیسانید، مصرف فوم یا لوسیون نیز در برخی موارد توصیه می شود. سپس ناحیه مورد نظر را با محلول اسید سالیسیلیک بپوشانید. این محلول اسیدی را می توانید حداکثر روزی دو مرتبه در روز استفاده کنید.

بیماران می توانند در طول درمان با این محلول با استفاده از یک برس نرم، حوله یا سوهان ناخن بافته شل و غیر سفت را حذف کنند.

بهبودی با این روش و اثربخشی ممکن است چندین ماه ادامه داشته باشه، اما در صورت عدم بهبودی یا تشدید علائم باید مصرف این دارو را قطع و با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض جانبی؛​

اشکال مختلفی این دارو شامل ژل، لوسیون، پماد، روغن و غیره است. این دارو را باید مطابق با نظر پزشک مصرف کنید، در ضمن در مصرف آن زیاده روی نکنید، زیرا احتمال بروز عوارض جانبی افزایش می یابد.

این دارو به ندرت موجب واکنش های حساسیتی یا تحریک پوست میشود، ولی با این حال احتمال بروز برخی از عوارض زیر وجود دارد.

  • کهیر یا التهاب پوست
  • سوزش و خارش پوست
  • تنگی نفس
  • مشکلات گوارشی مثل اسهال یا استفراغ
  • سردرد
  • تورم شدید در صورت، لب ها یا زبان
درصد مشاهده هر یک از این موارد مصرف دارو را قطع و با پزشک خود مشورت کنید. همچنین مصرف این دارو برای بیماران کلیوی، دیابت و اختلالات گردش خون و مادران باردار ممنوع است.

از این دارو می توان جهت درمان زگیل های داخل واژن یا مقعد استفاده نمود، اما باید قبل از مصرف مجوز از پزشک مربوطه گرفته شود.

محلول اسید تری کلرواستیک​

این محلول جهت درمان ضایعات کوچک زگیل به کار میرود. این اسید با فرسایش بافت پوست منجر به تخریب و از بین رفتن آن می شود. این ماده می‌تواند از سطح زگیل ها فراتر رفته و عفونت ویروسی زیر این زگیل را نیز از بین ببرد. نکته قابل توجه در مورد این اسید قابلیت مصرف آن جهت درمان ضایعات داخل واژن یا مقعد است.

طریقه مصرف؛​

برای مصرف اسید تری کلرواستیک باید بعد از شستشو و ضدعفونی ناحیه مورد نظر مقداری از محلول را بر روی ناحیه مورد نظر بریزید و اجازه دهید تا به طور کامل خشک شود.

درمان اغلب برای ۶ الی ۱۰ هفته ادامه داشته و درمان معمولاً یک بار در هفته توصیه می شود. درمان با این روش در طی چند هفته تقریباً تا ۸۰ درصد موفقیت آمیز است. ولی با این حال احتمال عود مجدد بیماری با روش بالا است.

عوارض جانبی؛​

عوارض جانبی شایع درمان با این روش معمولاً زودگذر هستند. برخی از مهمترین عوارض و درمان با روش عبارتند از؛

  • سوزش ناحیه زگیل هنگام استعمال محلول
  • احتمال صدمه بافت سالم
  • ایجاد زخم
  • درد و سوزش
لازم است در صورت بروز هر یک از عوارض جانبی ذکر شده، مصرف دارو را قطع و با پزشک خود در این مورد مشورت کنید.

مصرف این دارو برای زنان باردار نیز توصیه می‌شود، اما باید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.
ادامه مطلب
 
بالا پایین