Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

درمان بواسیر با روغن زیتون

اطلاعات موضوع

Kategori Adı پزشکی تخصصی
Konu Başlığı درمان بواسیر با روغن زیتون
نویسنده موضوع laleeeee
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan laleeeee

laleeeee

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Dec 20, 2020
ارسالی‌ها
28
پسندها
1
امتیازها
3
وب سایت
darmantehran.com

اعتبار :

عارضه شایعی که امروزه به دلیل سبک زندگی و تغذیه غلط به طرز چشمگیری در بین جوانان و بزرگسالان دیده می‌شود، بواسیر یا هموروئید است. بواسیر معمولا با علائم آزاردهنده ای همراه است و بسیاری از مبتلایان برای کاهش علائم خود از روش های خانگی و دارویی استفاده می‌کنند. درمان بواسیر با روغن زیتون یکی از روش های طب سنتی و خانگی است که گاهی از آن استفاده می‌شود.

بیماری هموروئید​

بیماری بواسیر به معنی ایجاد آسیب و پارگی در عروق ناحیه مقعد است. زمانی که رگ های دیواره یا خارج مقعد به دلیل وارد شدن فشار زیاد دچار آسیب و پارگی شوند، شما به هموروئید مبتلا شده‌اید.
یبوست یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد بواسیر است که فشار زیادی به مقعد وارد می‌کند. همچنین عواملی مثل برقراری رابطه مقعدی، نشستن زیاد، وزن بالا، اسهال مزمن، بارداری در خانم ها و غیره از عوامل ایجاد هموروئید به شمار می‌روند.

این بیماری در دو نوع داخلی و خارجی ایجاد می‌شود و در هر فردی علائم گوناگونی ایجاد می‌کند. همچنین بسته به اینکه به بواسیر داخلی مبتلا هستید یا بواسیر خارجی، علائم شما متغیر است.
شایع ترین نشانه های بواسیر شامل خونریزی مقعد یا مشاهده خون در مدفوع، احساس تورم و التهاب در اطراف مقعد، بیرون زدگی، درد، خارش و سوزش مقعد است. البته شدت این علائم در هر فردی با توجه به زمانی که از شروع بیماری گذشته متفاوت است.

استفاده از روش های دارویی، گیاهی و خانگی برای درمان بواسیر هم منوط به شرایط بیماری و مدت زمانی است که از شروع بیماری شما گذشته است.

زیرا اگر بیشتر از چند هفته از شروع بیماری گذشته باشد، استفاده از روش های خانگی مثل مالیدن روغن زیتون روی بواسیر تاثیری در درمان این بیماری نخواهد داشت. در این مرحله باید از روش های جدی تری مثل درمان بواسیر با لیزر و جراحی کمک بگیرید.

چرا از روغن زیتون برای درمان بواسیر استفاده کنیم؟​

روغن زیتون دارای خواص بیشماری مثل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می تواند در کاهش علائم و التهاب هموروئید تاثیر گذار باشد. همچنین مصرف آن در غذا و سالاد می تواند به پیشگیری و درمان یبوست و افزایش فعالیت دستگاه گوارش کمک می‌کند.

همچنین استفاده از روغن زیتون می تواند به کنترل و افزایش گردش خون و هضم بهتر غذا هم کمک کند. بنابراین استفاده از روغن زیتون برای درمان بواسیر یکی از روش های خانگی و گیاهی در دسترس و کاملا مفید است که به شما پیشنهاد می‌کنیم.

البته در نظر داشته باشید که استفاده بیش از دو هفته از روش های خانگی و گیاهی برای درمان این عارضه مجاز نیست.
ادامه مطلب
 
بالا پایین