Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ترفند های بازی الدن رینگ | نکات مهم بازی Elden Ring

اطلاعات موضوع

Kategori Adı نقد و بررسی بازی ها
Konu Başlığı ترفند های بازی الدن رینگ | نکات مهم بازی Elden Ring
نویسنده موضوع samira
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan samira

samira

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Dec 31, 2020
ارسالی‌ها
6
پسندها
1
امتیازها
3

اعتبار :

از بخش آموزشی ابتدای بازی صرف نظر نکنید

در شروع بازی یک منطقه بسیار کوچک اختیاری به اسم Cave of Knowledge وجو دارد، که شما را با مکانیزم‌های اولیه گیم پلی بازی Elden Ring آشنا می‌کند. حتی اگر از طرفدارن فرام سافتور بوده و کاملا با مکانیزم‌ بازی‌های آنها آشنا هستید، بهتر است به این بخش سری بزنید؛ زیرا هم با المان‌های جدید این بازی و تغییرات آن با سری سولز آشنا می‌شوید و هم مکانیزم‌های قدیمی را مرور می‌کنید. اگر هم که تازه وارد هستید، حتما این بخش آموزشی را بگذارنید. وقت زیادی از شما نخواهد گرفت. همچنین از مقاله اختصاصی «راهنمای شروع بازی Elden Ring» نیز صرف نظر نکنید؛ توضیحاتی مقدماتی‌تری نسبت به این مطلب در آنجا نوشته شده است.

صبور باشید و یاد بگیرید​

این نکته شاید مهم‌ترین نکته راهنمای بازی الدن رینگ باشد. الدن رینگ یک بازی بکش برو جلو نیست! باید کمی حساب شده‌تر رفتار کنید، مخصوصا وقتی که با باس‌ها طرف هستید. اگر دفعات زیادی می‌میرید باید علت آن را جویا شوید، اشتباه خود را پیدا کرده و آن را اصلاح کنید. بهتر است حرکت‌های دشمنان را زیر نظر گرفته و الگوی حمله‌های آنها و وقتی که آسیب پذیر هستند را بیابید تا بتوانید از آنها بهره مند شوید. این مسئله برای دشمنان چالش برانگیزتر مثل باس‌ها، یک ضرورت است. اگر هم شکست خوردید، فراموش نکنید که کسب پیروزی بدون تجربه شکست واقعی نیست.

نیازی نیست همه را شکست دهید​

وقتی برای اولین بار وارد فضای باز می‌شوید یک شوالیه اسب سوار بزرگ را می‌بینید که فعلا به شدت از شما قوی‌تر است. این شوالیه برای این گذاشته نشده که به شما بگوید اگر نمی‌توانید الان آن را شکست دهید این بازی به درد شما نمی‌خورد؛ بلکه دقیقا بر عکس می‌خواهد بگوید دشمنان زیادی مثل همین شوالیه در بازی وجود دارند که باید وقتی قدرتمندتر شدید به مبارزه با آنها بازگردید. البته برای اکثر آنها هیچ بایدی در کار نیست چون مینی‌باس‌ها یا باس‌های اختیاری هستند.

گشت و گذار کنید تا جایزه بگیرید​

اکتشاف کردن یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های بازی Elden Ring است. سرک کشیدن به گوشه گوشه‌ی سرزمین میانه (Lands Between) نه تنها لذت بخش است بلکه لوت‌های به شدت ارزشمندی را نیز برای شما به همراه خواهد داشت. این لوت‌ها می‌تواند زره‌ها، سلاح‌ها و آیتم‌های مختلفی باشد که وضعیت شما را به شدت بهتر می‌کنند. حین این اکتشاف با غارها، معادن، برج‌‌ها و مناطق مخفی بسیار زیادی مواجه خواهید شد که بعضی از آنها ممکن است بن بست نبوده و یک راه میانبر به مناطق مختلف بازی نیز داشته باشند. علاوه بر این موارد، گشت و گذار کردن و کشتن دشمنان در کنار آن، تجربه و Runes بیشتری نیز برای شما فراهم می‌کند

اگر گم شدید، پرتوهای نور اطراف Sites of Grace را دنبال کنید​

ماموریت‌های بازی الدن رینگ مثل سایر بازی‌های جهان باز که نقطه‌ای را روی نقشه مشخص کرده و شما را به آن سمت می‌فرستند، نیست. این مطلب راهنمای بازی الدن رینگ هم قرار نیست به شما بگوید کجا بروید؛ جایی که قرار است بروید را باید خودتان با اکتشاف کردن پیدا کنید. اما به دلیل بزرگی دنیای بازی و سرک کشیدن به اطراف ممکن است مسیر اصلی خود را گم کنید. اینجاست که پرتوهای نوری که در اطراف Sites of Grace هستند، به کمک شما می‌آیند. همانطور که در تصویر فوق می‌بینید آنها با یک پرتو نوری به یک سمت اشاره می‌کنند که مسیر اصلی بازی بوده و شما را به یکی از شش Legacy Dungeons بازی هدایت می‌کند؛ جایی که باس‌های اصلی در آن آرمیده‌اند!

وسایل‌تان درست به‌انداز‌ه‌ی لول‌تان مهم است​

درست است که لول آپ (Level Up) کردن باعث پیشرفته‌تر شدن‌ وضعیت ابتدایی‌تان در بازی می‌شود، اما آن چیزی که می‌تواند سبب به کار آمدن این پیشرفت‌ها شود، سلاح‌ها و ابزار آلات مناسب است. ما در راهنمای بازی Elden Ring پیشنهاد می‌کنیم که باید متناسب با نوع کلاسی که انتخاب کردید و لول آپی که دارید، سلاح‌ها و سپرها و باقی ابزار مورد نیازتان را نه تنها در بازی پیدا کنید، بلکه با مراجعه به آهنگرهای داخل نقشه، آن‌ها را نیز مانند خودتان تقویت کنید. البته قطعا می‌دانید که برای بالا بردن قدرت هر کدام از سلاح‌ها، به Smithing Stoneهای خاصی نیاز دارید که راه حل پیدا کردن‌شان، گشتن در نقشه‌ست.

سلاح‌های دوربرد را از یاد نبرید​

همه‌مان می‌دانیم که الدن رینگ، مبارزه‌های نزدیک و تن به تن را می‌طلبد، اما گاهی اوقات داشتن یک سلاح دوربرد، مانند یک کمان، می‌تواند کمک شایانی به‌تان کند. برای مثال زمانی که با کثری از دشمن‌ها طرف هستید و نمی‌توانید یا نمی‌خواهید که توجه همگی‌شان را به خود جلب کنید، یک کمان به خوبی می‌تواند درگیری‌های یک به یک را برای‌تان به ارمغان بیاورد.

سپر یا یا جا خالی دادن؟ مسئله این است​

سپری که می‌تواند ۱۰۰ درصد حمله‌ی حریف را دفع کند و نگذارد تا کمترین آسیبی به‌تان وارد شود، انتخاب خوبی‌ست، مخصوصا اگر با جهان بازی‌های سولزلایک آشنایی نداشتید و این تجربه‌ی اول‌تان است. اما برای آن دسته از افرادی که تجربه بیشتری دارند یا از ابتدای مسیر می‌خواهند با یک کلاس سبک و سریع به ماجراجویی‌شان بپردازند، جا خالی دادن و پریدن، گزینه‌ی مناسبی‌ست. اما باید به این نکته توجه کنید که حتی سپرها نیز نمی‌توانند شما را از حمله‌های مخرب و جادویی برخی از باس‌ها در امان نگه دارند. به همین جهت ما در راهنمای بازی الدن رینگ پیشنهاد می‌کنیم که بهتر است تا روی جا خالی دادن خود کار کنید و آماده‌ی رد کردن ضربه‌های مهلک و جادوهای مرگبار باشید.

سعی کنید اولین کارتان بعد از کشته شدن، بازگشت به محل مرگ خود باشد​

در تمام بازی‌های سولزلایک فرام سافتور مرگ مجازات دارد. بازی Elden Ring نیز از این قضیه مستثنی نیست. هرچند که این مجازات در الدن رینگ کمتر از بازی‌‌های قبلی است و در آن فقط تمام Runes (واحد پول بازی) را از دست می‌دهید. اما اگر به محلی که در آن مردید، بازگردید می‌توانید تمام آن را مجددا پس بگیرید.

سعی کنید این کار را نیز در اولین فرصت انجام دهید چون اگر به جای خطرناک دیگری بروید و بمیرید این سناریو مجددا تکرار شده و محل مرگ جدید با قبلی جایگزین می‌شوید. حتی اگر چیزی که شما را کشته را فعلا نمی‌توانید شکست دهید، باز هم به این منطقه برگشته و بعد از بازیابی Runesهای خود فرار کنید.

در اولین فرصت شخصیت و سلاح‌های خود را ارتقا دهید​

ارتقا دادن نیز یکی از مهم‌ترین نکته‌های راهنمای بازی الدن رینگ است که در صورت بی‌توجه به آن، پیشروی در بازی غیرممکن خواهد شد. با یاد داشته باشید که هرچه قدر که جلوتر می‌روید با دشمنان سرسخت‌تری روبرو می‌شود؛ بنابراین شما نیز باید سرسخت‌تر شوید. این کار با ارتقا دادن Stat خود توسط Melina صورت می‌گیرید که باتوجه به نیازتان باید یکی از آنها را آگاهانه انتخاب کنید.

بهتر است این کار را بلافاصله بعد از اینکه Runes کافی برای ارتقا دادن پیدا کردید، انجام دهید. توجه کنید که اهمیت ارتقا دادن سلاح‌ها و پیدا کردن زره‌های مناسب نیز اگر بیشتر از اهمیت ارتقا شخصیت نباشد، کمتر نیست.

در همان اوایل بازی، Crafting Tool را خریداری کنید​

آیتم‌های بسیار زیادی در الدن رینگ وجود دارند که با کرفت کردن آن‌ها می‌توانید آن‌ها را خیلی ارزان‌تر به دست آورید. بمب‌های آتشی، دارت، تیر، آیتم‌هایی برای افزایش موقت قدرت فیزیکی یا احیای سلامتی مرکب‌تان، همه و همه تنها بخشی از آیتم‌هایی هستند که می‌توانید آن‌ها را بسازید. اما برای این کار به Crafting Tool احتیاج دارید. Crafting Tool را بهتر است همان ابتدای بازی از Kale تاجر دوره گرد به قیمت 300 رونز بخرید. Kale در کلیسای مخروبه‌ای اول بازی سکونت دارد. خرید Crafting Tool چیزی است که خیلی راحت ممکن است، آن را جا بیاندازید.

منبع: صفحه اصلی | ویکی
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین