Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

معرفی بهترین مرورگرهای اینترنت دنیا؛ امن ترین و پرسرعت ترین مرورگر کدام است؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اینترنت
Konu Başlığı معرفی بهترین مرورگرهای اینترنت دنیا؛ امن ترین و پرسرعت ترین مرورگر کدام است؟
نویسنده موضوع sara5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sara5280

sara5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 27, 2021
ارسالی‌ها
57
پسندها
4
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
تخصص
sa

اعتبار :

مرورگرها بخش اعظمی از حافظه رم سیستم را اشغال می‌کنند. این واقعیتی است که این روزها بسیاری از کاربران با آن کنار آمده و به دنبال مرورگری هستند که کمترین مقدار حافظه رم را مصرف کند. در این مقاله سعی شده بهترین مرورگر ویندوز با کمترین میزان مصرف منابع خدمت شما عزیزان شهر سخت‌افزار معرفی شود.

بیشتر وب‌سایت‌هایی که کاربران با آنها سر و کار دارند در واقع یک برنامه تحت وب هستند که می‌توانند به اندازه کدهای در حال اجرا و پردازش شده روی سیستم، حافظه RAM را اشغال کنند. تفاوتی ندارد از یک سیستم گیمینگ با سخت‌افزار قوی استفاده کنید یا یک لپ‌تاپ با سخت‌افزاری متعلق چندین نسل قبل؛ در هر صورت مدیریت حافظه رم بسیار مهم است.

بنابراین دانستن این نکته که کدام مرورگرهای جدید و معروف کمترین مقدار حافظه را اشغال می‌کنند، می‌تواند بسیار مهم باشد. در ادامه این مقاله بهترین مرورگر ویندوز بر اساس میزان مصرف حافظه رم رتبه‌بندی شده‌اند که در هر مورد به توضیح خصوصیات و عملکرد آنها می‌پردازیم.

گوگل کروم، بهترین مرورگر کامپیوتر
کروم رم‌خوار بسیار خوبی بوده و اگر عادت دارید تب‌های زیادی را در این مرورگر باز بگذارید، مطمئن باشید می‌تواند تمام حافظه رم سیستم شما را اشغال کند.

نتایج برخی از آزمایشات که در شرایط یکسان انجام شده حکایت از آن دارد که بازکردن 10 زبانه در کروم می‌تواند 1000 مگابایت از رم سیستم را مصرف کرده و با افزایش تعداد تب‌ها، این فضا به صورت فوق‌العاده‌ای افزایش می‌یابد.

اگر فقط 20 تب یا همان زبانه را در این مرورگر باز کنید چیزی حدود 1.9 گیگابایت حافظه رایانه شما را تحت اختیار خود درمی‌آورد. البته این تمام ماجرا نبوده و Chrome در استفاده از CPU هم ید طولایی داشته و می‌تواند با مصرف منابع در سیستم شما اخلال ایجاد کرده و بر کیفیت اجرای سایر برنامه‌ها تاثیر بگذارد.

با این وجود کروم را می‌توان قویترین مرورگر دنیا دانست که دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری نسبت به سایر مرورگر های اینترنت بوده و افزونه‌های فراوان در کنار ظاهر زیبا و طراحی بصری فوق العاده در کنار یکپارچگی کامل با سرویس‌های و برنامه‌های متعدد گوگل، این برنامه را از سایرین متمایز می‌کند. برای دانلود یکی از بهترین مرورگرها به وب‌سایت کروم مراجعه کنید.

موزیلا فایرفاکس، بهترین مرورگر برای ترید
جایگاه سوم بهترین مرورگر ویندوز و حافظ حریم خصوصی، یعنی موزیلا فایرفاکس رسیده و علی‌رغم شهرت FireFox به عنوان پر سرعت ترین مرورگر باید گفت این مرورگر از نظر مصرف منابع سیستمی دست کمی از کروم ندارد.

وقتی مرورگر Firefox را با ده زبانه باز کنید فضایی نزدیک به 960 مگابایت حافظه اشغال می‌شود که این مقدار کمی کمتر از کروم است. اگر تعداد زبانه‌های باز به بیست تب برسد این مقدار به 1.6 گیگابایت خواهد رسید که 300 مگابایت کمتر از کروم بوده، ولی همچنان مقدار قابل توجهی محسوب می‌شود.

البته کمتر کاربری پیدا می‌شود که 40 زبانه را به طور همزمان باز کند ولی اگر کنجکاو شده‌اید باید بگوییم که با باز شدن این تعداد زبانه چیزی حدود 3 گیگابایت حافظه شما را می‌بلعد که تقریباً کارایی هر سیستمی را تحت تأثیر قرار می دهد.

ناگفته نماند در بین پرسرعت ترین مرورگر ها، فایرفاکس با توجه به خط مشی سختگیرانه در زمینه ردیابی و کوکی بهترین گزینه برای حفظ حریم خصوصی است. هر چند باید با میزان مصرف رم بالای این مرورگر کنار بیایید. برای دانلود بهترین مرورگر برای کامپیوتر با امنیت بالا می‌توانید به وب‌سایت موزیلا مراجعه کنید.

اپرا، بهترین مرورگر اینترنت
مرورگر اپرا که روزگاری در رقابت مستقیم با فایرفاکس و کروم قرار داشت را نیز در این مطلب مورد بررسی قرار داده و در ادامه عملکرد آن را با دیگران مقایسه خواهیم کرد. به عبارت ساده باید گفت که Opera یک مرورگر عالی برای کامپیوترهای قدیمی محسوب می‌شود.

این مرورگر با توجه به طراحی بهینه خود، بار زیادی روی سیستم نمی‌اندازد و سرعت بارگذاری صفحات نیز در آن قابل قبول است. در ادامه بیایید ببینیم این مرورگر در آزمایشات ما چگونه عمل می‌کند.

با اجرای ده زبانه در مروگر Opera چیزی حدود 899 مگابایت RAM اشغال می‌شود که بهتر از مرورگرهای فایرفاکس و کروم است. با این حال انتظار می‌رفت که اپرا عملکرد بسیار بهتری از خود به جای بگذارد زیرا شعار طراحان، عرضه یک مرورگر سبک و کاربر پسند است.

در ادامه هنگامی که بیست زبانه در اپرا باز شود، 1.5 گیگابایت از حافظه رم اشغال شده که این مقدار کمی بهتر از فایرفاکس است. در ادامه برای دانلود یکی از بهترین مرور گر ها در زمینه ترید می‌توانید به وب سایت اپرا مراجعه کنید.

مایکروسافت اج یکی از بهترین مرورگرهای ویندوز
اما در رده اول سریع ترین مرورگر های برتر کامپیوتر، اج مایکروسافت با کمترین مقدار اشغال فضای حافظه رم قرار گرفته است. پس از سال‌ها ناکامی مایکروسافت در عرضه یک مرورگر مناسب و در حالیکه باید با موتور قدیمی و بسیار غیربهینه IE خداحافظی می‌شد، با سنت‌شکنی بزرگی که در تیم مایکروسافت اتفاق افتاد، این شرکت از پروژه متن باز کرومیوم الهام گرفته و مرورگر جدید و بهینه Edge را بر پایه آن طراحی کرد.

اگر چه شاید نتوان Edge را محبوب‌ترین مرورگر این روزهای ویندوز به حساب آورد، اما مایکروسافت اج بسیار بهتر از آن چیزی است که شما تصور می کنید. در نظر داشته باشید که آمارهای مختلف نشان‌دهنده روند رو به رشد جامعه کاربرانی است که به مرورگر پیش‌فرض این روزهای ویندوز 10 و 11 دید مثبت و به دور از تعصب دارند.

بر اساس نتایج آزمایشات مرورگر Edge با ده زبانه باز شده، تنها 790 مگابایت حافظه رم را اشغال می‌کند که بسیار کمتر از سایر مرورگرها بوده و اگر بیست زبانه را به طور همزمان باز کنید فقط 1.2 گیگابایت فضای RAM اشغال می‌شود که این خود نشان از عملکرد بسیار بهینه‌ این مرورگر در مصرف حافظه RAM دارد.

با اینکه Edge از موتور Chromium مشابه کروم استفاده می‌کند ولی در استفاده از حافظه بسیار کارآمدتر است و به همین دلیل مرورگر ایده آلی از نظر استفاده از RAM محسوب می‌شود.

با این حال، استفاده از کمترین حافظه لزوماً به این معنا نیست که ما با بهترین مرورگر طرف هستیم و هنگام بررسی کارایی کلی مرورگر باید عوامل بسیاری در نظر گرفته شوند. برای استفاده از بهترین مرورگر برای ویندوز می‌توانید به استور مایکروسافت مراجعه کرده و سریع ترین مرورگر کامپیوتر را دانلود کنید.
 
بالا پایین