Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

روتین چیست؟ چگونه روتین روزانه داشته باشیم؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı آرشیو گفتگوی آزاد و سرگرمی
Konu Başlığı روتین چیست؟ چگونه روتین روزانه داشته باشیم؟
نویسنده موضوع sara5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sara5280

sara5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 27, 2021
ارسالی‌ها
57
پسندها
4
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
تخصص
sa

اعتبار :

بسیاری از افراد مشهور دنیا از ثروتمندان تا سلبریتی‌ها، علت موفقیت خود را کارهای روتین روزانه (Routine) و عمل به آن می‌دانند؛ اما روتین چیست؟ چرا انجام آن توسط بسیاری از افراد موفق دنیا پیشنهاد می‌شود؟ داشتن یک روتین منظم برای زندگی در ماه‌های آینده شما را به اهدافتان نزدیک‌تر می‌سازد. در حقیقت زندگی بدون داشتن اهداف مشخص و از قبل تعیین شده بسیار سخت است.
روتین چیست؟
همه ما طی روزهای هفته کارها و اهداف مشخصی مانند ورزش‌کردن، خرید، شرکت در کلاس آموزشی و… داریم. شرکت هر هفته در کلاس‌های ورزشی، آموزشی و… اگر به طور منظم تکرار شوند، منجر به موفقیت خواهند شد. معنی این واژه در حقیقت انجام کارها به طور منظم و براساس موعد مقرر است. صرف شام، بیدارشدن از خواب، خوابیدن در شب براساس نظم و قانون و… همه به معنای این واژه اشاره دارند.

برنامه براساس سبک زندگی به صورت هفتگی، ماهانه و روزانه تنظیم می‌شود. مدت زمان برای آن بستگی به اهداف بلندمدت و کوتاه مدت افراد دارد. هر فردی باید برنامه روزانه، ماهانه و… شخصی مخصوص به خود را داشته باشد. برنامه هرفرد با فرد دیگر کاملاً متفاوت است. مثالی ساده در این مورد تفاوت ساعت خواب افراد و یا ساعت صرف غذا و انجام برنامه‌های ورزشی است. داشتن روابط با افراد موفق به آشنایی با برنامه‌های این افراد و روتین روزانه آنها منجر می‌شود.

چگونه روتین روزانه داشته باشیم؟
بسیاری از افراد موفق دلیل رشد خود را داشتن روتین روزانه بیان می‌کنند. اما چگونه روتین روزانه داشته باشیم؟ تهیه یک برنامه روزانه برای کارها به داشتن آن کمک زیادی می‌کند. در ادامه به مهمترین موارد ایجاد یک روتین روزانه برای موفقیت اشاره می‌کنیم:

تهیه یک برنامه روزانه
همه افراد ثروتمند و موفق جهان، اولین عامل موفقیت خود را داشتن برنامه منظم می‌دانند. وجود یک برنامه روزانه به شما در انجام تمام کارها در زمان تعیین شده کمک زیادی می‌نماید.

صرفه‌جویی در زمان
زمان یک منبع تجدید نشدنی است. افراد باید قادر باشند استفاده مناسب از زمان را در زندگی کاری و شخصی خود به یک روتین روزانه تبدیل نمایند.

تعیین الویت کارها
برای رشد درزندگی شخصی و کاری باید کارهای الویت‌دار را اول انجام داد.

مشخص‌کردن اهداف
مشخص‌‌کردن اهداف به ترتیب درجه اهمیت از مهمترین مراحل یک برنامه روزانه است. تنها راه رسیدن به اهداف، مشخص‌کردن آنها و راه‌های رسیدن است.

عدم انجام چند کار
عدم انجام چندکار با یکدیگر منجر به شکست در کارها می‌شود. بهترین کار انجام کارها به صورت تکی و اتمام هرکدام است.

داشتن انگیزه و روحیه خوب
همیشه خودتان بهترین مشوق خود باشید. کارکردن با انگیزه و روحیه بهترین راهکار برای طی‌کردن پله‌های ترقی است.

بهترین روتین روزانه از صبح تا شب
بهترین روتین روزانه از مهمترین عوامل پیشرفت تمام انسان‌های موفق است. آگاهی از این برنامه به شما در رشد در مسیر کاری و زندگی کمک زیادی می‌کند. در ادامه به مهمترین موارد خواهیم پرداخت:

بیدار شدن در صبح زود
بسیاری از افراد موفق رمز سلامتی و پیشرفت شغلی خود را در سحرخیزی می‌دانند. امروزه ثابت شده سحرخیزی تاثیر زیادی در تنظیم هورمون‌های بدن و سلامتی دارد. بیدارشدن در صبح زود به تسریع کارها در طول روز بسیار کمک می‌کند.
بیشتر بخوانید: بهترین منابع ویتامین سی (ث) | 20 مواد غذایی حاوی ویتامین C طبیعی
صرف آب ولرم
صرف آب ولرم هنگام ناشتا تا حد زیادی باعث دفع سموم بدن و تنظیم حرکات دستگاه گوارش می‌شود. استفاده از لیمو به دلیل داشتن ویتامین سی و خاصیت قلیایی تاثیر زیادی در پاکسازی بدن دارد.

انجام ورزش روزانه
انجام ورزش روزانه قبل از وعده صبحانه به داشتن انرژی و شادابی در طی روز کمک بسیار زیادی می‌کند.

استحمام در ابتدای روز
استحمام و دوش‌گرفتن تا حد زیادی به آرامش بدن و دفع انرژی‌های منفی کمک می‌کند. بسیاری از افراد بعد از استحمام از مدیتیشن برای آرامش بیشتر استفاده می‌نمایند.

صرف صبحانه کامل
برای داشتن شروع یک روز خوب، بدن باید با تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی تغذیه شود. صرف یک صبحانه کامل، بهترین راه برای تامین انرژی سلول‌های مغزی و کل بدن است.

تنظیم برنامه روزانه
تنظیم برنامه روزانه برای داشتن نظم و ترتیب در کارها از اهمیت زیادی برخوردار است. نوشتن برنامه‌ها و دسته‌بندی براساس مهم‌بودن کمک زیادی به شما برای پیشرفت در زندگی شخصی و کاری می‌نماید.

داشتن خواب شبانه در موعد مقرر
زود خوابیدن در هنگام شب و در یک ساعت مشخص به سلامتی و داشتن انرژی در روز بعد کمک بسیار زیادی می‌کند.

تمرکز برروی کارهای بسیار مهم
تمرکز برروی کارهای بسیار مهم از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از افراد به دلیل استرس و یا سهل‌انگاری کارهای بسیار مهم خود را به تعویق می‌اندازند.

جمع بندی
بسیاری از افراد سرشناس دنیا موفقیت خود را مدیون کارهای روتین‌ روزانه می‌دانند. تهیه یک برنامه منظم برای داشتن کارهای روتین بسیار مهم و ضروری است. اما روتین چیست؟ خیلی از افراد معنی دو واژه عادت و روتین را یک مفهوم فرض می‌کنند. اما این دو واژه با یکدیگر مقداری تفاوت دارند. واژه اول به کلیه کارها با انجام در دفعات زیاد اطلاق می‌شود. اما واژه دوم به انجام کارها در زمان مشخص و تعیین شده اشاره دارد. مثلاً کارهایی مانند ورزش‌کردن، غذاخوردن، فیلم‌دیدن، حمام ‌رفتن نوعی عادت هستند. اما هفته‌ای سه بار ورزش به طور منظم یک نوع روتین محسوب می‌شود.
منبع: farsiro
 
بالا پایین