Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

10 فایده آهنگ و شعر برای کودکان

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مطالب پند آموز و عرفانی
Konu Başlığı 10 فایده آهنگ و شعر برای کودکان
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan niniweb

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
3
امتیازها
8

اعتبار :

1)موسیقی رشد مغز را بهبود میبخشد.
موسیقی بخش هایی از مغز را که بر شنوایی، حافظه، حرکت و احساسات حاکم است، تحریک می کند.مطالعات متعددی در دو دهه اخیر تأثیرات موسیقی را بر مغز کودکان بررسی کرده است.یکی از برجسته‌ترین آنها از موسسه علوم رفتاری دانشگاه هلسینکی بود که دریافت که گوش دادن به موسیقی به بهبود رشد مغز در کودکان کمک می‌کند، به ویژه از نظر استدلال فضایی.

2. موسیقی مهارت های اجتماعی کودکان را تقویت می کند

موسیقی همچنین می تواند به رشد مهارت های اجتماعی در کودکان کمک کند، مانند شناسایی حالات چهره، برقراری ارتباط با همسالان و همدلی با دیگران.یادگیری نواختن یک قطعه موسیقی با افراد دیگر یک تمرین عالی در مهارت های بین فردی است. این چیزی فراتر از تکنیک است، بیان و کار کردن با هم است.

3. موسیقی خلاقیت کودکان را بهبود می بخشدبه گفته محققان، کودکانی که موسیقی مطالعه می کنند، در حل مسئله بهتر هستند و خلاقیت بیشتری نسبت به کسانی که مطالعه نمی کنند، هستند.
دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا این مطالعه را انجام داد و نتایج آن در مجله تحقیقات در آموزش موسیقی منتشر شده است.

4. موسیقی نظم و انضباط را در کودکان بهبود می بخشد
معمولاً آموزش موسیقی کودکان با شعر های مهد کودک شروع می شود و سپس به یادگیری یک ساز می رسد.در حالی که بزرگسالان اغلب اینها را به عنوان راه هایی برای مشغول نگه داشتن خود می بینند، این فعالیت ها در واقع به کودکان کمک می کند تا نظم و انضباط را بیاموزند و مهارت های هماهنگی خود را توسعه دهند.مطالعات اخیر نشان داده است که کودکانی که نواختن ساز را یاد می‌گیرند، نسبت به همسالان خود رفتار بهتر و خود انضباطی‌تری دارند.

5. به آنها در ایجاد اعتماد به نفس کمک می کندیک مطالعه اخیر نشان داد که کودکانی که با موسیقی در خانه بزرگ می شوند، اعتماد به نفس بیشتری دارند، نمرات بهتری دارند و در ورزش برتر هستند.
و هنگامی که صحبت از عزت نفس به میان می آید، کودکانی که دروس موسیقی دریافت می کنند، نمرات بالاتری در پرسشنامه های عزت نفس نسبت به کودکانی که این کار را نمی کنند، دارند.

6. حافظه آنها را بهبود می بخشد
همچنین اعتقاد بر این است که نواختن یک آلت موسیقی باعث بهبود حافظه در کودکان می شود. "کودکان آموزش دیده موسیقی در توجه و یادآوری حافظه عملکرد بهتری دارند و در نواحی مغز مربوط به کنترل توجه و رمزگذاری شنوایی، عملکردهای اجرایی که با خواندن بهبود یافته، انعطاف پذیری بالاتر، خلاقیت بیشتر و کیفیت زندگی مرتبط هستند، فعال تر می شوند."آموزش موسیقی باعث تقویت هیپوکامپ در مغز می شود که در شکل گیری و سازماندهی حافظه نقش دارد.مطالعه مرتبط با بالا نشان می دهد که موسیقی راهی عالی برای تیز نگه داشتن ذهن شما است و پخش موسیقی در طول زندگی می تواند به شما کمک کند تا مهارت های شناختی خود را حفظ کنید، حتی با افزایش سن.

7. موسیقی به توسعه زبان کمک می کند
یکی از مهمترین نقاط عطف در زندگی کودک، یادگیری صحبت کردن و استفاده از زبان است.اگر والدین یا معلم هستید، در اینجا چند خبر خوب وجود دارد: نواختن ساز در کودکی می تواند مهارت های زبانی را با ایجاد ارتباطات قوی تر در مغز بهبود بخشد.همانطور که یک نوزاد رشد می کند، او شروع به تشخیص صداهایی می کند که می شنود. گوش دادن به موسیقی راهی عالی برای کودک برای شنیدن تفاوت بین صداهای مختلف است.

8. موسیقی یک بهبود دهنده خلق و خوی طبیعی است
مطمئنم قبول دارید که گوش دادن به موسیقی یکی از لذت های ساده زندگی است. باعث ایجاد حس شادی، شادی و آرامش درونی می شود.به طور خاص، مشخص شده است که موسیقی استرس را کاهش می دهد، که آن را به ویژه در کمک به کودکان مفید می کند. کودکان از موسیقی سود می برند زیرا آنها را آرام می کند، تسکین می دهد و آنها را سرگرم می کند.برای شنیدن شعر کودکانه متناسب برای سن کودکان به سایت وولک سری بزنید. در این سایت همچنین فیلم نقاشی و کاردستی آموزشی نیز وجود دارد.

9. خود تنظیمی آنها را بهبود می بخشدخودتنظیمی توانایی ما برای کنترل رفتار، احساسات و تکانه های خودمان است.کودکانی که خودتنظیمی بهتری دارند، متمرکزتر، آرام تر، سازماندهی شده و توانایی بیشتری در کنترل رفتار خود دارند. این تأثیر زیادی بر توانایی آنها برای موفقیت در مدرسه و در نهایت در زندگی دارد.یادگیری نواختن موسیقی مهارت های خودتنظیمی کودک را تمرین می کند.

10. به کودکان نوپا کمک می کند هماهنگی ایجاد کنند.نواختن یک آلت موسیقی اغلب نیاز به هماهنگی زیادی دارد. این حتی در مورد اشکال اولیه آموزش موسیقی نیز صدق می کند. هر گونه شروع در توسعه هماهنگی همیشه خوش آمدید
 
بالا پایین