Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

جای بوسه: روش های رفع کبودی بوسه بر اثر مکیدن

اطلاعات موضوع

Kategori Adı آرشیو گفتگوی آزاد و سرگرمی
Konu Başlığı جای بوسه: روش های رفع کبودی بوسه بر اثر مکیدن
نویسنده موضوع sara5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Mehrdad

sara5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 27, 2021
ارسالی‌ها
57
پسندها
4
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
تخصص
sa

اعتبار :

زمانی که آسیب یا فشاری به پوست وارد می‌شود، تغییرات بافت‌های زیرین پوست به صورت کبودی بروز پیدا می‌کنند. در حقیقت آسیب وارده باعث پارگی مویرگ‌های ظریف زیر پوست شده و به این ترتیب خون در زیر سطح پوست به دام می‌افتد. گاهی کبودی بدون درد بوده و آن‌قدر جزئی است که فرد متوجه وجود آن نمی‌شود. کبودی‌ها غالباً زیبایی ظاهر را تحت تأثیر قرار می‌دهند و حس ناخوشایندی را به فرد القا می‌کنند. به همین دلیل دانستن راهکارهای رفع کبودی برای مواقع بروز این عارضه به شما کمک خواهد کرد تا با روش‌های در دسترس خانگی کبودی‌ها را از بین ببرید.

جای بوسه یا گاز عشق چیست؟​

جای بوسیدن که به آن رد بوسه، مهر بوسه و یا گاز عشق نیز می‌گویند، در واقع کبودی ناشی از گاز گرفتن یا مکیدن گردن در حین بوسه است. این‌ها عموماً کبودی‌های جزئی هستند که طی چند روز محو می‌شوند و خطر خاصی نیز ندارند؛ اما از آن جایی که کبودی همیشه ناخوشایند است، اغلب افراد به دنبال راهی برای خلاص شدن از شر جای بوسه هستند. کبودی نوعی آسیب پوستی است؛ بنابراین از نظر ظاهری نیز چندان خوشایند نیست.

درمان کبودی های بوسه به 30 روش فوری​

  1. ماساژ دادن جای بوسه​

یکی از راه‌های رفع سریع جای بوسه، ماساژ دادن آن ناحیه است. بلافاصله بعد از مشاهده آثار کبودی کمی روغن به کبودی بمالید و آرام شروع به ماساژ دادن کنید تا خون جمع شده زیر پوست آزاد شده و اثر کبودی محو شود.

  1. استفاده از تنباکوی کوهی برای رفع جای بوسیدن​

گیاه تنباکوی کوهی اساس تهیه دارویی به نام ضماد آرنیکا است. این دارو که از ‎‌ساقه گیاه تنباکوی کوهی به دست می‌آید، از قرن شانزدهم در اروپا و آسیا به عنوان درمانی برای دردهای عضلانی و آسیب‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گرفت. این ضماد را می‌توان به صورت کمپرس و یا پماد برای رفع کبودی بوسه استفاده کرد. اگر داروی آرنیکا را با یک روغن مخلوط کنید، در واقع پماد آن به دست خواهد آمد.

  1. استفاده از خمیر دندان برای از بین بردن جای بوسه​

هنگام ایجاد کبودی، در اسرع وقت باید اقدامات درمانی را آغاز کنید تا نتیجه مطلوب بگیرید. خمیردندان یک راهکار مناسب برای رفع اثر بوسه است. کمی خمیردندان را روی کبودی بمالید و اجازه دهید اثر کند. بعد از این که سوزش پوستتان از بین رفت آن را با یک دستمال مرطوب پاک کنید. هر 24 ساعت یک‌بار می‌توانید از این درمان استفاده کنید.

  1. استفاده از ویتامین K برای رفع کبودی بوسه​

ویتامین K از جمله مواردی است که برای از بین بردن سریع جای بوسه مفید واقع می‌شود. اگر می‌خواهید اثر بوسه را به سرعت از بین ببرید، از پماد ویتامین K به صورت موضعی استفاده کنید. علاوه بر این، خوردن غذاهایی که منبع غنی ویتامین K هستند، مثل اسفناج، کلم بروکلی، برنج قهوه‌ای و… طی چند روز، موجب رفع کبودی‌ها می‌شود. در واقع ویتامین K به جذب دوباره خون‌های جمع شده در زیر پوست کمک می‌کند.

  1. اعمال حرارت به جای بوسه روی گردن​

اگر رد گاز عشق بیشتر از چند روز روی پوستتان ماند، می‌توانید از حرارت برای درمان آن استفاده کنید. می‌توانید یک پارچه را در آب گرم خیس کرده و روی پوستتان قرار دهید تا زمانی که حرارت آن از بین برود. مجدداً این کار را تکرار کنید. همچنین می‌توانید از حرارت ملایم سشوار نیز برای از بین بردن کبودی استفاده کنید؛ فقط حواستان باشد که نقاط اطراف کبودی را با دست ماساژ دهید تا گردش خون بهبود یابد.

  1. نعناع فلفلی برای رفع کبودی گردن با بوسه​

نعناع فلفلی گیاه دارویی مؤثری برای درمان کبودی هاست. این گیاه با افزایش گردش خون نواحی کبود شده، باعث رفع تجمع خون می‌شود و به این ترتیب کبودی‌ها را برطرف می‌کند. کافی است تا کمی روغن نعناع فلفلی را روی پوستتان قرار داده و ماساژ دهید. سوزش پوستی که ایجاد می‌شود به سرعت ناپدید خواهد شد، پس نگران نباشید.

  1. پوست موز برای رد بوسه​

پوست موز برای درمان کبودی‌ها کارساز است. خواص خنک‌کننده و ضدالتهاب پوست موز باعث از بین رفتن جای بوسه می‎شود. اگر قصد استفاده از این روش را دارید، قسمتی از پوست موز را برداشته و سطح داخلی آن را روی پوستتان بگذارید. اجازه دهید 20 دقیقه بماند. می‌توانید این کار را چندبار در روز تکرار کنید.

  1. آلوئه‌ورا برای رفع جای بوسیدن​

آلوئه‌ورا یکی دیگر از مواد خوراکی است که برای التیام مهر بوسه به کار می‌رود. خاصیت ضدالتهابی و مرطوب‌کنندگی آلوئه‌ورا باعث رفع قرمزی و التهاب ناشی از رد بوسه شده و کبودی را در کم‌ترین زمان بهبود می‌بخشد. کمی ژل آلوئه‌ورا را از برگ آن خارج کرده و روی پوست گردنتان ماساژ دهید. این کار را چند بار در روز و هربار به مدت 10 دقیقه تکرار کنید.

  1. پرتقال برای از بین بردن گاز عشق​

ویتامین C موجود در پرتقال به التیام انواع زخم و بهبود کبودی‌ها کمک می‌کند. در زمان پیدایش کبودی فوراً یک لیوان آب پرتقال طبیعی بنوشید. همچنین می‌توانید ویتامین C بدن را از طریق مواد غذایی دیگر تأمین کنید.

  1. الکل برای درمان کبودی جای بوسه

ماساژ الکل با یک تکه پنبه بر روی ناحیه کبودی می‌تواند باعث رفع رد بوسه شود. توجه داشته باشید که الکل معمولاً پوست را خشک می‌کند؛ بنابراین بعد از این کار حتماً از مرطوب‌کننده‌های پوست استفاده کنید تا دچار آسیب پوستی نشوید.

بوسه‌های عمیق ناشی از عشق و علاقه آتشین می‌توانند پیامدهایی چون کبودی پوست صورت و گردن را به دنبال داشته باشند. کبودی‌هایی که هرچند خطرناک نیستند، اما ظاهری ناخوشایند دارند. مخصوصاً اگر بخواهید در جمعی حضور پیدا کنید، این کبودی‌ها شما را معذب خواهند کرد. برای پوشاندن کبودی‌ها در صورت امکان می‌توانید از موهایتان استفاده کنید یا پیراهن‌های یقه‌دار بپوشید. استفاده از دستمال گردن نیز پیشنهاد دیگری است که می‌تواند رد بوسه را بپوشاند. با وجود این‌ها اگر موهایتان کوتاه است و یا کبودی‌ها در میانه تابستان پدیدار شده‌اند، می‌توانید از روش‌های درمان خانگی برای رفع کبودی‌ها استفاده کنید.

منبع: فارسی‌رو
 

Mehrdad

کـاربـر ویــژه
کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Mar 13, 2014
ارسالی‌ها
721
پسندها
1,208
امتیازها
93
محل سکونت
بندرعباس_یزد_اصفهان :|
دل نوشته
هرکه اینو خوند خر است :|
مدل گوشی

اعتبار :

نیت میکنم قربةالی اللـه:kissym:
 
  • Big Grin
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین