Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

فواید نقاشی و لالایی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı نقد و بررسی ادبی
Konu Başlığı فواید نقاشی و لالایی
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan niniweb

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
4
امتیازها
8

اعتبار :

فواید نقاشی برای کودکان چیست؟ شاید شما به این سرگرمی کودکان دید ساده نگرانه ای داشته باشید اما باید بدانید که این سرگرمی فواید زیادی در ابعاد مختلف برای کودکان دارد.
فواید نقاشی قشنگ برای کودکان را میتوان به چهار دسته رشد ذهنی، رشد عاطفی، رشد جسمی و شناخت روحیات کودک تقسیم بندی کرد. رشد جسمی کودک در این فعالیت منظور توانایی انجام کارهای ظریف با انگشتان و هماهنگی چشم و دست و ارتباط مغر با این دو و بهبود توانایی استفاده از این اندام هاست.
رشد ذهنی ناشی از کشیدن نقاشی بسیار گسترده است و این به علت پیچیدگی مغز و نیم کره چپ و راست است. نقاشی کشیدن در تقویت هر دو این دو نیم کره و به طور کلی تقویت هوش کودک مفید است اما به علت پیچیده بودن فرایند های مغرز و سلول های عصبی توضیح ان در این مقال نمیگنجد.
در خصوص رشد عاطفی میتوان گفت نقاشی به شدت در شخصیت کودک صبر حوصله او، میزان تمرکز او بر روی مسائل مختلف(در ارتباط با تاثیر بر روی مغز) و توانایی درک او بر روی پروسه و فرایند رسیدن به یک هدف یا ایده ذهنی، تاثیر دارد.
همچنین نقاشی کشیدن زمانی که با حمایت و تشویق همراه باشد میتواند اعتماد به نفس کودک را افزایش داده و به رشد سایر استعداد های کودک ناشی از عزت نفسی که به او داده شده است کمک کند.
همچنین نقاشی آزادانه کشیدن به رشد خلاقیت کودک نیز کمک میکند چرا که او را به تفکر و ایده پردازی برای آن چه میخواهد نقاشی کند وا میدارد. باید توجه داشته باشید که در اینگونه نقاشی ها خط قرمزی برای کودک در نظر نگیرید و او را برای کشیدن نقاشی های عجیب و غریب سرزنش نکنید بلکه همراه و مشوق کودک باشید تا خلاقیتش را رشد دهد.
برای تشویق کودک به نقاشی کشیدن خصوصا کشیدن نقاشی های خلاقانه هزاران روش وجود دارد از جمله کشیدن نقاشی با ابزار ها و تکنیک های مختلف، ترکیب نقاشی و کاردستی، ارتباط دادن قصه ها و شعر کوتاه کودکانه با نقاشی های کودک و نقاشی کشیدن با موضوع این فعالیت ها. و ...
همچنین متخصصین و روانشاناسان کودک میتوانند با استفاده از نقاشی های کودکان و نحوه کشیدن خط ها و رنگ های انتخابی کودک شرایط روحی او را تحلیل کنند

یکی دیگر از فعالیت هایی که موجب رشد مغز کودکان میشود و ممکن استن شما انتظار آن را نداشته باشید لالایی کودکانه است. لالایی کودکانه میتواند بسیار برای کودک نوزاد شما مفید باشد زیرا مغز او را مجبود به فعالیت میکند. علاوه بر این که به او یک خواب ارام هدیه میکند. لالایی های کودکانه برای کودکان نوزاد بسیار مناسب هستند اما بعد از ان میتوانید جای آن را به قصه های کودکانه که مفاهیم پیچیده تری دارند بدهید. لالایی ها کودکانه اغلب شامل کلمات آرامش بخش هستند. اشتباه نکید! حتی اگر کودک شما هنوز حرف زدن یاد نگرفته، میتواند حس خوب کلمات آرامش بخش لالایی کودکانه را درک کند و قبل از خواب رفتن آرامش و اطمینان را تجربه کند. سایت وولک آرشئ خوبی از لالایی های جدید و نوستالژیک جمع آوری کرده است.
 
بالا پایین