Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı تربیت فرزندان
Konu Başlığı گفتار درمانی
نویسنده موضوع drsaber
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan drsaber

drsaber

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Dec 8, 2020
ارسالی‌ها
9
پسندها
2
امتیازها
3

اعتبار :

گفتار درمانی یا آسیب شناسی گفتار و زبان، نوعی روش درمانی و یکی از شاخه های علوم توانبخشی بوده که گفتار درمانگر در آن به بررسی، تشخیص و درمان اختلالات گفتار و زبان می پردازد. این رشته هم در اختلالات گفتار و زبان دوران کودکی و هم در اختلالات گفتارو زبان دوران بزرگسالی فعالیت می کند. گفتار درمانی، نوعی روش مداخله زبان است که بر بهبود گفتار کودک، توانایی او در تشخیص گفتار و غلبه بر مشکلات گفتاری مانند بیان ضعیف و اختلالات واجی و صدا، تمرکز دارد؛ این درمان کمک می‌ کند که کودک بتواند از طریق زبان کلامی و غیر کلامی بیان بهتری داشته باشد.

هدف از گفتار درمانی همیشه فقط "صحبت کردن" نیست چرا که بسیاری افراد ممکن است به دلایلی همانند تصادف یا فلجی عضلات زبانی و حلقی و... تا پایان عمر از توانایی صحبت کردن و گفتار محروم باشند، اما نباید و نمی توان این افراد را از ارتباط برقرار کردن منع کرد.

چه زمانی باید به گفتار درمانگر مراجعه کرد؟

هنگام بروز اختلالاتی همچون:

-شکاف کام و لب

-عقب ماندگی ذهنی

-کم شنوایی

-تاخیر در شروع گفتار

-لکنت زبان

-اختلالات خواندن

-اختلالات یادگیری

-بیش فعالی

-اختلال اوتیسم

-پارکینسون

-سکته مغزی و...

بهترین سن برای گفتار درمانی، سنی می باشد که کودک تان در آن زمان، شروع به عقب افتادن می کند، یا زمانی که متوجه می شوید به نقاط عطف خود نمی رسد. کودکانی که اصلا صحبت نمی کنند معمولاً حدود سن 18 ماهگی برای ارزیابی گفتار و زبان به متخصص گفتار درمانی ارجاع داده می شوند اما کاملاً این امکان وجود دارد که کودکان از سنین پایین‌ تری این کار را شروع کنند. مثلا کودکانی که با ناتوانی متولد می شوند، اکثرا درمان را از نوزادی شروع می کنند. همچنین این امکان برای کودکان وجود دارد که وقتی بزرگ تر شدند، درمان را شروع کنند.

کلینیک گفتار درمانی دکتر صابر، بهترین مرکز گفتار درمانی در تهران، با داشتن متخصصین گفتاردرمانی مجرب در زمینه های گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان، گفتاردرمانی در منزل و گفتاردرمانی انلاین آماده ارائه خدمت به شما عزیزان می باشد.
 
بالا پایین