Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آموزش افزونه راکت (Wp Rocket) وردپرس

اطلاعات موضوع

Kategori Adı دیگر زبان های برنامه نویسی
Konu Başlığı آموزش افزونه راکت (Wp Rocket) وردپرس
نویسنده موضوع sara5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sara5280

sara5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 27, 2021
ارسالی‌ها
57
پسندها
4
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
تخصص
sa

اعتبار :

افزونه راکت Wp Rocket یکی از بهترین افزونه های بهینه سازی و افزایش سرعت وب سایت می باشد که به کمک آن می توانید سرعت وب سایت وردپرسی خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید. درواقع افزونه راکت با فشرده سازی فایل های استاتیک مانند: عکس ها، فایل های JS و CSS و… سرعت بارگذاری وب سایت شما را بالا می برد. علاوه بر آن این افزونه دارای از قابلیت بهینه سازی دیتابیس هم پشتیبانی می کند که می تواند روی عملکرد سرعت وب سایت شما تاثیر مثبتی داشته باشد. به دلیل اهمیت سرعت سایت، ما در این مطلب قصد داریم آموزش افزونه راکت (Wp Rocket) وردپرس را به شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش کار با افزونه راکت

آموزش افزونه راکت وردپرس​

در این مطلب از پایگاه دانش نوین وردپرس می خواهیم کار با افزونه Wp Rocket را در اختیار شما قرار دهیم و به شما نشان دهیم که هریک از قسمت های این افزونه چه قابلیت هایی را در اختیار شما قرار می دهند که بتوانید از آنها جهت افزایش سرعت وب سایت خود استفاده نمائید. امیدوارم تا انتهای این آموزش مارو همراهی کنید.

آموزش کار با افزونه راکت (Wp Rocket) وردپرس​

در ابتدا باید افزونه راکت را خریداری کنید و سپس آن را روی وردپرس خود نصب و فعال نمائید.
بعد از خرید افزونه، شما باید آن را روی وردپرس خود نصب کنید. اگر با نحوه نصب افزونه آشنا نیستید، حتماً آموزش” نحوه نصب افزونه وردپرس” را مطالعه نمائید.
بعد از فعال سازی افزونه بخشی به نام” Wp Rocket” در قسمت “تنظیمات” وردپرس شما ظاهر می شود که با کلیک روی آن می توانید وارد صفحه پیکربندی افزونه شوید.
آموزش افزونه راکت

بعد از ورود به افزونه، با بخش های مختلفی روبه رو می شوید که در ادامه مهم ترین قسمت ها را به شما توضیح می دهیم.

بخش کش افزونه راکت​

افزونه راکت وردپرس را چکونه تنظیم کنیم؟

  • کش موبایل: اگر می خواهید کش موبایل برای کاربرانی که با تلفن همراه وارد وب سایت شما می شوند فعال شود، این گزینه را فعال کنید.
  • کش کاربر: اگر کاربران مختلفی در وب سایت شما عضو می شوند، بهتر است این گزینه را فعال کنید.
  • طول عمر کش: در این قسمت می توانید یک زمان را برای حذف کش به صورت خودکار مشخص نمائید.

بخش بهینه سازی فایل در افزونه راکت​

اموزش افزونه wp rocket

قسمت بهینه سازی فایل افزونه موشک وردپرس، امکان ترکیب و بهینه سازی فایل های HTML، CSS و جاوا اسکریپت را بدون تأثیر بر عملکرد آنها برای شما فراهم می کند. بخش بهینه سازی فایل در راکت جزء حساس ترین بخش های افزونه می باشد که باید به دقت تنظیم شوند. با فشرده سازی فایل های Css می توانید تعداد درخواست های HTTP را کاهش دهید و سرعت بارگذاری وب سایت را بالا ببرید.

اموزش افزونه راکت: بخش رسانه افزونه راکت​

راهنمای افزونه Wp Rocket

بارگذاری تنبل یک روش بهینه سازی محتوا است که به طور قابل توجهی سرعت وب سایت را افزایش می دهد. شما می توانید بارگذاری محتوا را برای تصاویر و ویدیوهای خود فعال کنید. در این صورت رسانه های شما بارگذاری نمی شود و تنها زمانی رسانه های شما بارگذاری می شود که کاربر صفحه را به سمت پایین اسکرول کند. این تکنیک بهینه سازی به وب سایت شما اجازه می دهد تا بسیار سریعتر و کارآمدتر اجرا شود. توصیه می شود تمامی قسمت های این بخش را فعال کنید.

بخش پیش بارگذاری افزونه راکت​

تنظیمات افزونه موشک راکت

به طور پیش فرض، این افزونه شروع به خزیدن در صفحه اصلی شما می کند و تمامی لینک ها را برای پیش بارگیری حافظه پنهان بررسی و ذخیره می کند. در واقع با غیرفعال کردن پیش بارگذاری، به وردپرس می‌گویید که فقط زمانی صفحات را در حافظه پنهان نگه دارد که توسط کاربر درخواست شده باشد. بنابراین توصیه ما این است که تمامی گزینه های این بخش را فعال نگه دارید. همچنین، می توانید تعیین کنید که افزونه از نقشه سایت XML برای ایجاد کش استفاده کند.

بخش قوانین پیشرفته افزونه راکت​

تنظیمات افزونه راکت

در این قسمت می توانید مشخص کنید که چه صفحاتی برای افزونه کش نشود. در واقع شما می توانید کوکی‌های خاص، عامل‌های کاربر، صفحات و … را از کش شدن در برگه قوانین پیشرفته حذف نمائید. بسیاری از کاربران این بخش را نادیده می گیرند و از آن هیچ استفاده ای نمی کنند. در صورتی که شما قصد دارید از کش شدن یک صفحه جلوگیری نمائید ( مانند صفحه سبدخرید)، می توانید در این قسمت مشخص کنید.

بخش پایگاه داده افزونه راکت​

راهنمای استفاده از پلاگین راکت وردپرس

در این قسمت می توانید پایگاه داده یا دیتابیس وردپرس خود را از هر چیز غیر ضروری پاک کنید. در این قسمت شما می توانید پست‌های غیرضروری، نظرات هرزنامه و… را حذف نمائید. همچنین، می‌توانید یک برنامه پاکسازی خودکار تنظیم کنید تا افزونه خود به خود اجرا شود.
البته ما در این بخش پاکسازی پست ها را توصیه نمی کنیم زیرا آنها می توانند در بازگرداندن تغییرات در پست ها و صفحات وردپرس شما در آینده بسیار مفید باشند. علاوه بر آن نیازی به حذف دیدگاه ها ندارید، زیرا خود وردپرس به صورت خودکار هر 30 روز یکبار اینکار را برای شما انجام می دهد. به طور کلی می توان گفت این بخش آن چنان تاثیر گذار نیست و می توانید هیچ گونه تغییری در آن ایجاد نکنید.

آموزش افزونه راکت: بخش شبکه تحویل محتوا CDN افزونه راکت​

چگونه با افزونه راکت کار کنیم؟

CDN یا شبکه توزیع محتوا به شما این امکان را می دهد فایل های ثابت را از شبکه ای از سرورهای پراکنده در سراسر جهان ارائه دهید. این موضوع می تواند باعث افزایش سرعت وب سایت شود. زیرا کاربران می توانند فایل های وب سایت شما را از نزدیک ترین سرور مشاهده نمانید.

بخش تپش قلب افزونه راکت​

آموزش پلاگین راکت وردپرس

هدف از بخش تپش قلب در این افزونه، بهبود عملکرد داشبورد وردپرس است. در واقع کاهش یا غیرفعال کردن فعالیت تپ قلب وردپرس می‌تواند در کاهش مصرف منابع سرور سایت شما تاثیر گذار باشد.

آموزش کار با افزونه راکت: بخش افزونه ها افزونه راکت​

آموزش پلاگین راکت (Wp Rocket) وردپرس

در این بخش قادر هستید ابزارهای مختلفی مانند: کلودفلر، آمارگیر گوگل و… مشاهده و مدیریت نمائید. اگر از گوگل آنالیتیکس یا فیس‌بوک پیکسل استفاده می‌کنید، افزونه‌های WP Rocket به شما این امکان را می‌دهند که اسکریپت‌های ردیابی را به‌جای بارگیری از Google یا فیس‌بوک، به صورت محلی میزبانی کنید. شما می توانید با کلیک روی گزینه وضعیت افزودنی، آن افزودنی را فعال کنید.

بخش بهینه سازی تصاویر افزونه راکت​

راهنمای کار با پلاگین wp rocket

با نصب افزونه imagify، می توانید تصاویر وب سایت خود را با فرمت webP ایجاد نمائید. برای استفاده از این بخش باید ابتدا آن افزونه را نصب کرده باشید.

بخش ابزارها افزونه راکت​

تنظیم کردن افزونه موشک راکت وردپرس

در این قسمت می توانید نسبت به درون ریز و برون ریزی تنظیمات افزونه راکت اقدام نمائید.
جمع بندی:
افزونه WP Rocket بهترین افزونه کش وردپرس است که تاکنون ارائه شده زیرا جامع ترین ابزارها را جهت افزایش سرعت وب سایت در اختیار شما قرار می دهد. در این مطلب آموزش افزونه راکت وردپرس را به شما آموختیم، امیدوارم این مطلب مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.
منبع: wpbeginner
 
بالا پایین