Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

فایل htaccess چیست؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı برنامه نویسی
Konu Başlığı فایل htaccess چیست؟
نویسنده موضوع sara5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sara5280

sara5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 27, 2021
ارسالی‌ها
57
پسندها
4
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
تخصص
sa

اعتبار :

فایل htaccess

فایل htaccess ، یک فایل پیکربندی وب سرور آپاچی است که میتواند دسترسی به سایت یا نحوه عملکرد آن را کنترل کند. این فایل می تواند تنظیمات پیش فرض سرور آپاچی را تغییر می دهد. یک فایل htaccess به راحتی می تواند با ویرایشگر text / HTML ایجاد شود و سپس از طریق FTP آپلود شود. اطمینان حاصل کنید که این فایل را در دایرکتوری که میخواهید آن را کنترل کنید ایجاد یا آپلود شده باشد. اگر از یک فایل htaccess برای کنترل کل سایت استفاده می کنید، باید فایل htaccess را در پوشه عمومی خود آپلود کنید.

فایل htaccess یک فایل مخفی است که برای پیکربندی ویژگی های اضافی برای وب سایت های میزبانی شده در وب سرور استفاده می شود. این فایل به شما این امکان را می دهد بدون نیاز به ویرایش فایل های پیکربندی سرور، تغییراتی در پیکربندی وب سایت خود ایجاد کنید. با استفاده از htaccess می توانید URL را بازنویسی کنید، دایرکتوری های محافظت از رمز عبور را بازنویسی کنید، محافظت از لینک ها را فعال کنید، دسترسی به آدرس های IP خاص را ممنوع کنید، منطقه زمانی وب سایت خود را تغییر دهید، صفحه فهرست پیش فرض را تغییر دهید و بسیاری از موارد دیگر. این فایل در روت پوشه وردپرس قرار گرفته است ( همان جایی که تمام فایل های وردپرس قرار داده شده اند )، اما گاهی اوقات افراد نمی توانند به این فایل ها دسترسی پیدا کنند. بنابراین ما در این مقاله قرار است توضیحات کاملی در خصوص؛ فایل htaccess، ساخت فایل htaccess برای وردپرس، ویرایش فایل htaccess، پیدا کردن فایل htaccess و دلایل استفاده از فایل htaccess را به شما عزیزان توضیح دهیم.

فایل htaccess چیست؟​

Htaccess مخفف عبارت Hypertext Access می باشد. در واقع این یک فایل پیکربندی است که توسط وب سرورهای مبتنی بر آپاچی مورد استفاده قرار می گیرد. فایل های پیکربندی؛ تنظیمات اولیه یک برنامه در مورد سرور را سفارشی می کنند. این به این معنی است که فایل htaccess. می تواند برای ایجاد رفتار خاصی در سرورشما استفاده شود. هر تابع اساساً فقط یک خط متن یا کد است که به سرور می گوید چه کاری انجام دهد. بنابراین می توانید با تغییر کد موجود در فایل، عملکرد سرور را تغییر دهید. در واقع می توان گفت این فایل یکی از اصلی ترین فایل های وردپرس بشمار می رود که با استفاده از آن می توانید تنظیمات قسمت های مختلف سایت را به کمک آن فعال یا غیر فعال کنید.

از فایل htaccess وردپرس می توانید برای مواردی همچون: محافظت از سایت با رمز عبور، هدایت بازدیدکنندگان به صفحات دیگر، فعال سازی محافظت از لینک ها، محدود کردن آی پی های خاص، تغییر منطقه زمانی وب سایت و … استفاده کنید.

فایل htaccess کجاست؟​

فایل htaccess وردپرس در تمامی کنترل پنل های هاست از جمله: دایرکت ادمین، سی پنل و … وجود دارد و محل قرار گیری آن فایل در پوشه اصلی سایت یعنی همان پوشه “public_html” می باشد.

ساخت فایل htaccess

شما می توانید یک فایل htaccess در رایانه یا در سرور ایجاد کنید. این کار بسیار ساده است. برای ایجاد فایل htaccess در ویندوز کافی است با استفاده از Notepad فایل را با نام htaccess ذخیره کنید. دقت کنید بعد از ذخیره فایل، با استفاده از سرویس گیرنده FTP دلخواه می توانید فایل را در هاست یا سرور خود ذخیره کنید. فایل htaccess باید در پوشه ای قرار گیرد که سایت شما در آن قرار دارد، معمولا این پوشه public_html است.

جمع بندی​

فایل htaccess یک سند پیکربندی برای استفاده در وب سایت هایی است که روی وب سرور آپاچی اجرا می شوند. این فایل نقش مهمی در دسترسی به سایت شما ایجاد می کند. با استفاده از این فایل، می توانید تغییرات پیکربندی مختلفی را بر اساس هر دایرکتوری انجام دهید. به عنوان مثال می توانید: آدرس‌های IP خاصی را محدود کنید، می توانید بازدیدکنندگان خود را از HTTP به HTTPS هدایت کنید، می توانید رمز عبور برای هر دایرکتوری ایجاد نمائید. ما در این مطلب آموزش ایجاد فایل htaccess، سطح دسترسی فایل htaccess، مسیر فایل htaccess، فایل htaccess در php و… را به صورت کامل به شما عزیزان توضیح دادیم. امیدوارم از این آموزش رضایت داشته باشید.
منبع
wp-rocket
 
بالا پایین