Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کاردرمانی جسمی و دست

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار پزشکی
Konu Başlığı کاردرمانی جسمی و دست
نویسنده موضوع drsaber
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan drsaber

drsaber

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Dec 8, 2020
ارسالی‌ها
9
پسندها
2
امتیازها
3

اعتبار :

کاردرمانی عبارت است از استفاده بهینه از از کارها و فعالیت‌ های روزمره زندگی با هدف بازتوانی فرد برای داشتن یک زندگی مستقل و با کمترین سطح وابستگی به دیگر افراد. کاردرمانی جسمی به مداخلات جسمی حرکتی برای کودکان یا بزرگسالان با سطوح مختلف اعم از مشکلات شدید حرکتی گرفته تا مشکلات خفیف حسی و تعادلی و هماهنگی های حرکتی گفته می شود. امروزه طیف وسیعی از بیماری ها نیازمند خدمات کاردرمانی جسمی برای کمک به بازگشت به زندگی عادی و روزمره هستند. فلج مغزی، کوتاهی اندام، تاخیر حرکتی، اختلال هماهنگی رشد، کجی گردن، فلج زایمانی، قطع نخاع، فلج اندام ها و... از جمله مشکلات و اختلالاتی هستند که نیازمند خدمات کاردرمانی جسمی می باشند. کاردرمانی جسمی حتی به افرادی که به لحاظ جسمی _ حرکتی دچار مشکل شده اند کمک می کند تا بتوانند از توانایی های خود حداکثر بهره را برده و بتوانند به طور مستقل زندگی کرده و به فعالیت های روزانه خود بپردازند. ارزیابی و درمان برای کمک به کاهش مشکلات حرکتی و جسمی و بهبود کیفیت زندگی توسط کاردرمانگران جسمی در این حوزه انجام می شود.

اهداف و فواید کاردرمانی جسمی

-بهبود توان عضلانی

-کمک به مراحل رشد طبیعی کودک

-افزایش استقلال فردی

-کاهش وابستگی به دیگران

-بهبود وضعیت تعادل

-کاهش اختلالات جسمی

-تقویت عضلات ضعیف شده

-کاهش اختلالات حسی

-بهبود هماهنگی سیستم عصبی

کاردرمانی دست

امروزه با تخصصی شدن حرفه ها و افراد، جهت بهبود ارائه خدمات به بیماران حیطه تخصصی دست، کاردرمانی در مهارت های دستی به مجموعه خدمات کاردرمانی جسمی اضافه شده است. در این حوزه کاردرمانگران تلاش می کنند هرگونه اختلال در دست اعم از حسی و یا حرکتی را به بهترین شکل ممکن درمان کنند.

کلینیک توانبخشی دکتر صابر با در نظر داشتن بهترین خدمات کاردرمانی جسمی از جمله کاردرمانی دست، رضایت همیشگی مراجعان را به خود جلب کرده و جلب می کند.
 
بالا پایین