Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

9 روش برای افزایش سرعت المنتور در وردپرس

اطلاعات موضوع

Kategori Adı آرشیو گفتگوی آزاد و سرگرمی
Konu Başlığı 9 روش برای افزایش سرعت المنتور در وردپرس
نویسنده موضوع sara5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sara5280

sara5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 27, 2021
ارسالی‌ها
57
پسندها
4
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
تخصص
sa

اعتبار :

المنتور یکی از بهترین و محبوب ترین صفحه سازهای وردپرس محسوب می شود که هم اکنون بیش از 5 میلیون نصب را به خود اختصاص داده است. علی رقم امکانات فوق العاده المنتور، اما برخی از وب سایت های ساخته شده با صفحه ساز المنتور از مشکلات پیکربندی رنج می برند که ممکن است باعث کند شدن بارگذاری صفحه شود. از آنجایی که سرعت یکی از مهم ترین عوامل برای رتبه بندی سئو است، بنابراین در صورت کند بودن سایت شما باید بالافاصله این مشکل را در سایت خود برطرف کنید. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم نحوه افزایش سرعت المنتور را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

افزایش سرعت سایت المنتوری​

در ادامه تکنیک های تنظیم عملکرد حرفه ای وردپرس را برای افزایش سرعت المنتور در وردپرس را به شما توضیح می دهیم. همراه ما باشید.

در ادامه توضیحاتی در خصوص هریک از این موارد در اختیار شما قرار می دهیم. امیدوارم تا انتهای این مطلب مارو همراهی کنید.

افزایش سرعت سایت المنتوری


1- از یک هاست باکیفیت استفاده کنید​

در ابتدا شما باید هاستی را انتخاب کنید که از نظر کیفیت و امکانات گزینه های مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین سعی کنید در انتخاب هاست دقت کنید. مشخصات لازم یک هاست مناسب برای به حداکثر رساندن سرعت وب سایت المنتوری به شرح زیر می باشد:
  • PHP 7+
  • MYSQL 5.6+
  • حافظه وردپرس حداقل 64 مگابایت و در حالت ایده آل بیش از 128 مگابایت

2- از یک قالب سبک استفاده کنید​

درست است که یک صفحه ساز قدرتمند مانند المنتور در طراحی هر صفحه ای به شما کمک می کند، اما همچنان قالبی که قصد استفاده از آن را دارید هم بسیار مهم است. اگر قالب شما سنگین و پرحجم باشد، علاوه بر ایجاد مشکلات مختلف، ممکن است باعث کندشدن المنتور هم شود. بنابراین با تغییر به یک قالب سبک وزن می توانید یک چهارم زمان بارگذاری صفحه خود را کاهش دهید.

3- تصاویر خود را فشرده کنید​

یکی دیگر از روش های افزایش سرعت المنتور ، بهینه سازی تصاویر سایت می باشد. تصاویر نیمی از حجم فایل را در یک صفحه تشکیل می دهند، بنابراین، برای بهبود عملکرد صفحه خود باید تصاویر را بهینه کنید. مراحل بهینه سازی تصاویر به شرح زیر می باشد:
  • تغییر اندازه تصاویر: ابعاد واقعی تصویر در وب سایت خود را به حداکثر عرض متناسب با قالب تغییر اندازه دهید.
  • فشرده سازی تصاویر: با فشرده سازی، همچنان می توانید اندازه تصاویر را کوچک کنید. دو نوع فشرده سازی وجود دارد.
همچنین شما می توانید از سایت های فشرده ساز تصویر برای بهبود تصاویر خود استفاده کنید.

4- فشرده سازی فایل های JS و CSS​

می توانید با کاهش تعداد درخواست های CSS و JS و اندازه آن فایل ها، سرعت وب سایت خود را بهبود ببخشید. دو تاکتیک وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید اندازه و تعداد کدهای وب سایت خود را بدون هیچ تغییری در عملکرد اصلی به حداقل برسانید.

  • فشرده سازی: کاراکترهای غیر ضروری مانند فضای خالی، شکستگی خط و غیره را حذف می کند.
  • الحاق: چندین فایل را در یک فایل ترکیب می کند.

برای انجام اینکار، ساده ترین روش استفاده از یک افزونه وردپرس می باشد. افزونه های مختلفی در این خصوص ارائه شده که پیشنهاد ما به شما افزونه Autoptimize می باشد. این افزونه به صورت رایگان در مخزن وردپرس به ثبت رسیده که می توانید به سادگی آن را در سایت خود فعال کنید. در ابتدا افزونه را در سایت خود فعال کنید. پس از آن با فعال کردن گزینه های HTML، CSS و جاوا اسکریپت، می توانید افزونه را پیکربندی کنید.

افزایش سرعت المنتور


5- از کش استفاده کنید​

یکی دیگر از روش های افزایش سرعت سایت المنتوری ، پیاده سازی مکانسیم کش در سایت می باشد. برای انجام اینکار، ساده ترین و بهترین روش، استفاده از یک افزونه کش وردپرس می باشد. از طریق لینک زیر می توانید افزونه های کش مناسب را مشاهده کنید.

6- استفاده از CDNیا شبکه تحویل محتوا​

CDN به ذخیره یک کپی از وب سایت شما در مکان های مختلف در سراسر جهان کمک می کند. این به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا وب سایت شما را از نزدیک ترین موقعیت به خود مشاهده نمایند. از آنجایی که ترافیک در مکان‌های مختلف تقسیم می ‌شود، می ‌توانید زمان بارگذاری صفحه را به همراه تأخیر کمتر افزایش دهید.
برای انجام اینکار، ساده ترین روش استفاده از یک افزونه وردپرس می باشد. ما به شما افزونه CDN CloudFare را معرفی می کنیم. این افزونه در دو نسخه رایگان و پرو ارائه شده است که می توانید از آن استفاده نمائید.

7- فشرده سازی GZIP را فعال کنید​

GZIP برای فشرده سازی فایل هایی که از سرور شما به مرورگر بازدیدکننده ارسال می شوند، استفاده می شود. تقریباً 70٪ از حجم فایل شما را می توان با استفاده از GZIP فشرده کرد. بنابراین با فعالسازی این قابلیت به صورت چشمگیری می توانید سرعت سایت و همچنین سرعت المنتور خود را بالا ببرید. برای اینکار، ساده ترین و بهترین روش استفاده از افزونه می باشد. پیشنهاد ما به شما افزونه های رایگان WP Super Cache و W3 Total Cache می باشد.

افزایش سرعت المنتور


8- پاکسازی پایگاه داده وردپرس​

از دیگر روش های افزایش سرعت المنتور در وردپرس ، پاکسازی دیتابیس یا همان پایگاه داده می باشد. تمام محتوا و تنظیمات در پایگاه داده وب سایت شما ذخیره می شوند. همچنین در این بخش فایل های پاک شده مختلفی مانند: پست ها، نظرات حذف شده و غیره وجود خواهد داشت که باعث پرشدن فضای هاست می شود. با این حال، با پاکسازی پایگاه داده وردپرس می توانید به بهبود سرعت سایت خود تا حد زیادی کمک کنید.

یکی از بهترین و ساده ترین روش های پاکسازی پایگاه داده وردپرس، استفاده از افزونه وردپرس رایگان WP Optimize می باشد. این افزونه به صورت رایگان در مخزن وردپرس به ثبت رسیده که می توانید به سادگی آن را در سایت خود پیاده سازی نمائید.

9- غیرفعال سازی و حذف افزونه های کند و نامناسب​

بسیاری از کاربران فکر می کنند که افزونه ها هیچ گونه تاثیری روی سرعت بارگذاری وب سایت ایجاد نمی کنند، در صورتی که این عقیده کاملاً اشتباه است. راه هایی برای فهمیدن اینکه آیا افزونه ها سرعت وب سایت شما را کاهش می دهند یا خیر وجود دارد. شما می توانید برای درک این موضوع از یک افزونه رایگان وردپرس به نام P3 استفاده کنید. همچنین اگر نمی خواهید افزونه ای را در سایت خود نصب کنید نگران نباشید، زیرا برای بررسی این موضوع همچنین شما می توانید از ابزارهای آنلاین و قدرتمندی همچون pingdom هم استفاده نمائید.

جمع بندی: افزایش سرعت المنتور​

آخرین نسخه المنتور به طور طبیعی سریع بارگیری می شود زیرا با عملکردهای مختلفی ساخته شده است که عملکرد وب سایت را بهبود می بخشد. بنابراین قبل از هرگونه اقدامی بهتر است آخرین نسخه المنتور را در سایت خود پیاده سازی کنید. همچنین روش های مختلفی هم وجود دارد که به شما در افزایش سرعت سایت المنتوری کمک می کند که ما به در این مطلب به 9 مورد از آنها اشاره کردیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: wisevu
 
بالا پایین