Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

افزونه گرویتی فرمز | پلاگین ساخت فرم های پیشرفته Gravity Forms

اطلاعات موضوع

Kategori Adı هنر هفتم
Konu Başlığı افزونه گرویتی فرمز | پلاگین ساخت فرم های پیشرفته Gravity Forms
نویسنده موضوع sara5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sara5280

sara5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 27, 2021
ارسالی‌ها
57
پسندها
4
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
تخصص
sa

اعتبار :

یکی از افزونه‌‌هایی که در دنیای وردپرس محبوبیت بالایی دارد پلاگین حرفه‌‌ای Gravity Forms است که در زمینه ساخت فرم‌‌های متنوع به شما کمک می‌‌کند. گرویتی فرم یا گراویتی فرم امکاناتی در اختیار شما قرار می‌‌دهد تا بتوانید یک فرم با فیلدهای دلخواه بسازید و آن را در سایت خود قرار دهید. از این افزونه‌‌ به‌‌عنوان یکی از قدرتمندترین پلاگین‌‌های وردپرس یاد می‌‌شود.
این پلاگین محبوبیت بالای خودش را مدیون ویژگی‌‌های فوق‌‌العاده خود می‌‌باشد. گرویتی فرم با نسخه‌‌های وردپرس هماهنگی دارد و قابل اجرا می‌‌باشد.
این پلاگین به مدیران سایت‌‌های مختلف کمک می‌‌کند تا در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن به فرم دلخواه خودشان برسند و بتونند یک فرم مطابق با نیاز و سلیقه خود و کاربرانشان بسازند در واقع افراد امکان سفارشی‌‌سازی فرم را در این افزونه دارند.
افزونه گراویتی فرم امکانات زیادی را در زمینه ساخت فرم‌‌های متنوع در اختیار ما قرار می‌‌دهد. استفاده از این افزونه برای هر فردی امکان‌‌پذیر است چرا که پنل تنظیمات این افزونه کاملا فارسی و راست‌‌چین شده است. این پلاگین به کاربران خود امکان استفاده و بهره‌‌مندی از امکانات خودش را به صورت کامل می‌‌دهد.
در این افزونه ما قادریم هر فرمی با هر نوع محتوایی که دوست داشته باشیم تنها با چند کلیک ساده بسازیم و از آن در سایت خود استفاده کنیم.


ویژگی های افزونه گراویتی فرم​

در این افزونه شما قادرید فرم‌‌های متنوع با فیلدهای دلخواه بسازید همچنین انتخاب رنگ فرم نیز برعهده شما خواهد بود. به طور کلی ظاهر فرم‌‌هایی که می‌‌سازید کاملا مطابق با نظر شما است.
یکی از نکته‌‌هایی که ما باید در فرم‌‌های موجود در سایت خودمون به آن توجه زیادی کنیم فیلدهایی است که ما می‌‌خواهیم در فرم‌‌هایی که داریم قرار دهیم. این افزونه به ما این امکان را می‌‌ده که همه فیلدهای موجود در فرم طراحی شده از طرف خودمون را به دلخواه انتخاب و جایگذاری کنیم. یعنی ما این امکان را داریم که این وارد را به صورت کامل فرم‌‌های خودمون را سفارشی‌‌سازی کنیم.

ساخت فرم‌‌ با رنگ‌‌بندی و فونت‌‌های متنوع​

جدا از اینکه ما باید یک فرم با محتوای مناسب را در اختیار کاربر خودمون قرار بدیم ظاهرسازی این فرم‌‌ها نیز برای کاربران ما بسیار هائز اهمیت است. داشتن یک فرم بسیار زیبا با هارمونی رنگ مناسب با سایت چشم کاربران ما را به خود جذب می‌‌کند.
در این افزونه رنگ‌‌بندی فرم‌‌های ما به انتخاب ما صورت می‌‌گیرد و ما می‌‌تونیم هر نوع رنگی را برای فرم‌‌های خودمون در نظر بگیریم. ممکن است انتخاب این رنگ برای تناسب با سایت صورت بگیرد و یا اینکه تماما سلیقه شخصی ما باشد.
یکی دیگه از مواردی که باعث زیبایی فرم‌‌های ما می‌‌شود انتخاب فونت جذاب و خوانا است. اینکه ما بتونیم هر فونتی که دوست داریم را برای سایت خودمون در نظر بگیریم از نقاط قوت این افزونه به‌‌شمار می‌‌آید.
البته این افزونه به صورت پیش‌‌فرض دارای تم‌‌هایی با رنگ‌‌بندی‌‌های بسیار متنوع نیز است که ما می‌‌تونیم از آن‌‌ها برای سایت خود استفاده کنیم.
باتوجه به مواردی که در بالا اشاره کردیم می‌‌توان دریافت که ما امکان سفارشی‌‌سازی کوچکترین جزئیات را هم در این افزونه داریم. اما نکته‌‌ای که این افزونه را جذاب‌‌تر می‌‌کند این است که ما می‌‌تونیم به صورت هم‌‌زمان تغییراتی که انجام می‌‌دهیم را مشاهده کنیم و در صورتی که بخواهیم آن تغییرات را اعمال کنیم. این موضوع در ویرایش فرم‌‌ها به کمک ما می‌‌آید و باعث می‌‌شه ما تصمیم‌‌گیری بهتری در این زمینه داشته باشیم.

ساخت فرم نامحدود​

این افزونه به ما اجازه می‌‌ده به صورت نامحدود فرم‌‌های مختلف با هر نوع طرح دلخواه بسازیم. نحوه جایگذاری و طراحی این فرم‌‌ها همگی بستگی به سلیقه ما و یا تناسب آن‌‌ها با سایت ما دارد. طراحی این فرم‌‌ها به آسونی برای همه افراد امکان‌‌پذیر است و هیچ نیازی به برنامه‌‌نویسی و یا مهارتی در این زمینه نداریم.
ما می‌‌تونیم هر فرمی را با هر نوع جایگذاری تنها با دراگ و دراپ کردن به صورت انحصاری برای سایت خودمون طراحی کنیم و یک خروجی به صورت فایل اکسل از آن دریافت کنیم. فیلترهایی که این افزونه برای فرم‌‌ها قرار داده است مانع از این می‌‌شود که فرم‌‌های اشتباه به ثبت برسند.
کارکرد گرویتی فرم بسیار ساده و راحته و هر کسی می‌‌تونه بدون نیاز به مهارت خاصی با این پلاگین فرم‌‌های جذاب بسازد. در واقع به طور کلی سفارشی‌‌سازی فرم‌‌ها تنها با دراگ و دارپ کردن انجام می‌‌گیرد. شما تصور ذهنی خود را در چند دقیقه بر روی فرم‌‌ها پیاده‌‌سازی می‌‌کنید و به یک فرم ایده‌‌آل برای سایت خود دست پیدا کنید.

تعیین بازه زمانی برای فرم‌‌ها​

این افزونه به شما این امکان را می‌‌ده که برای فرم‌‌های خود زمان‌‌بندی تعیین کنید به این صورت که کاربر در یک زمان خاص قادر به پر کردن فرم باشد. در واقع با این ویژگی شما می‌‌تونید کاربران خود را محدود به زمان کنید.

ساخت فرم‌‌های چند صفحه‌‌ای با گرویتی فرم​

یکی از ویژگی‌‌های پلاگین Gravity Form امکان ساخت فرم‌‌های چند صفحه‌‌ای است. در واقع شما این امکان را دارید که برای سایت خود فرم‌‌هایی را بسازید که کاربر بخواهد مرحله به مرحله و گام‌‌‌‌به‌‌گام آن را پر کند. البته این افزونه وضعیت هر مرحله و اینکه کاربر الان در چه مرحله‌‌ای است را نشان می‌‌ده و کاربر می‌‌تونه روند کلی پر کردن فرم را ببیند.
افزونه گرویتی فرم دارای فرم‌‌های آماده نیز می‌‌باشد که شما به راحتی می‌‌تونید از آن‌‌ها استفاده کنید. البته در این فرم‌‌ها نیز این امکان را دارید که تغییراتی ایجاد کنید و پس از آن از فرم جدید در سایت خود استفاده کنید.
علاوه بر فرم‌‌های آماده این پلاگین ابزارهای متنوعی را برای ویرایش فرم‌‌ها در اختیار کاربران خود قرار می‌‌دهد. پلاگین Gravity Form فیلدهای متنوعی را مانند فیلدهای استاندارد، پیشرفته، قیمت‌‌گذاری و فیلدهای ارسال نوشته را در اختیار شما قرار می‌‌دهد. هر یک از این فیلدها دارای ویژگی‌‌های منحصربه‌‌فردی هستند که به راحتی برای شما در دسترس هستند. این فیلدها باعث راحتی استفاده از این افزونه می‌‌شود و به شما کمک می‌‌کند در مدت زمان بسیار محدودی بتوانید بی‌‌نهایت فرم متنوع بسازید.
یکی دیگه از امکانات این افزونه ارسال ایمیل به افراد پس از تکمیل فرم موجود در سایت می‌‌باشد. یعنی پس از اینکه فرم مربوطه توسط کاربر پر شد یک ایمیل حاوی تایید پر شدن فرم برای هر فردی که شما تعیین کرده باشید ارسال خواهد شد این فرد می‌‌تونه خود مشتری یا مدیر سایت و غیره باشد.

از دیگر ویژگی‌‌های این افزونه​

Gravity Forms امکانات بی‌‌شماری را در اختیار ما قرار می‌‌دهد به‌‌عنوان مثال ما با استفاده از این افزونه می‌‌تونیم برای فرم‌‌هایی که طراحی می‌‌کنیم تولیپ در نظر بگیریم. همچنین این امکان را داریم که برای فرم‌‌های خود کپچا قرار دهیم البته این افزونه حتی به ما اجازه سفارشی‌‌سازی کپچاهای فرم را می‌‌ده و ما می‌‌تونیم رنگ و پس‌‌زمینه و یا تعداد حروف کپچا و بسیاری موارد دیگر را شخصی‌‌سازی کنیم.
این افزونه به‌‌جز موارد بالا از لایت‌‌باکس‌‌ها نیز به صورت کامل پشتیبانی می‌‌کند و ما هنگام استفاده از آن‌‌ها با مشکلی مواجه نمی‌‌شویم.
در این افزونه قابلیت‌‌های بسیار زیادی برای فرم‌‌ها و سایت ما وجود دارد به‌‌عنوان مثال ما می‌‌تونیم این امکان را در سایت خودمون قرار دهیم که کاربر پس از اینکه فرم را به صورت کامل پر کرد به یک صفحه جدا راهنمایی شود. یا اینکه یک متن خاصی برای آن به نمایش در بیاید.
علاه بر مواردی که ذکر شد این افزونه بهینه است و سئو سایت ما را با مشکلی مواجه نمی‌‌کند. این پلاگین باعث بالا رفتن سئو سایت ما و میزان بازدیدکنندگان سایت ما می‌‌شود. همچنین این افزونه قابلیت درون‌‌ریزی اطلاعات را هم دارد به جز تمام موارد گفته شده این افزونه امکانات فراوان دیگری نیز دارد که پس از نصب آن می‌‌تونیم از تمامی آن‌‌ها به صورت کامل استفاده کنیم.

رسپانسیو بودن​

بسیاری از کاربران ما از تلفن‌‌های هوشمند برای ورود به سایت ما استفاده می‌‌کنند و ما باید این مورد را مد نظر بگیریم که در صورتیکه سایت ما بتونه نمایش منظمی از محتوای ما داشته باشد نه تنها کاربران بیشتری به سایت ما جذب می‌‌شوند بلکه میزان رضایت کاربران تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌‌کند.
افزونه‌ Gravity Forms در این مورد نیز از قدرت زیادی برخوردار است و می‌‌تونه فرم‌‌های سایت ما را به خوبی در هر دستگاهی به نمایش در بیاورد. این افزونه کاملا رسپانسیو بوده و ما با خیالی آسوده می‌‌تونیم از این افزونه استفاده کنیم.
پس از طراحی فرم‌‌های متنوع و جذاب برای سایت نوبت به نحوه نمایش این فرم‌‌ها در دستگاه‌‌های هوشمند می‌‌رسه. درسته که نحوه طراحی و محتوای فرم‌‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما این نکته که نمایش صحیح این فرم‌‌ها نیز بسیار مهم است را نباید دست کم گرفت
 
بالا پایین