Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

۱۵ نکته مهم برای خرید لپ‌تاپ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı آرشیو گفتگوی آزاد و سرگرمی
Konu Başlığı ۱۵ نکته مهم برای خرید لپ‌تاپ
نویسنده موضوع sara5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sara5280

sara5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 27, 2021
ارسالی‌ها
57
پسندها
4
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
تخصص
sa

اعتبار :

شاید شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی باشید که قصد خرید یک لپ‌تاپ یا رایانه شخصی همراه را دارید اما تصمیم‌گیری درباره خرید یک از مدل از میان برندهای متنوع لپ‌تاپ برایتان بسیار سخت و دشوار شده است.

رعایت موارد زیر و دقت به این نکات می‌تواند به کاربرانی که قصد خرید یک لپ‌تاپ جدید یا تعویض لپ‌تاپ قدیمی خود را دارند، کمک کند.
wysiwyg image


۱. لپ‌تاپ را برای چه کاری نیاز دارید؟
توجه به اینکه شما لپ‌تاپ را برای پاسخ به کدام یک از نیازهای خود می‌خواهید، می‌تواند تا حد زیادی در تصمیم‌گیری به شما کمک کند؛ چراکه تمامی لپ‌تاپ‌های بازار کاربرد و مخاطبان یکسانی ندارند و هریک به منظور انجام کارهای مختلف و کاربران گوناگونی طراحی و تولید شده‌اند. به عنوان مثال، لپ‌تاپی که تنها برای اتصال به اینترنت و گشت و گذار در فضای مجازی استفاده می‌شود با دستگاهی که برای بازی‌های رایانه‌ای آنلاین انتخاب می‌شود، تفاوت زیادی دارد. بنابراین کاربران باید به نیاز خود برای خریداری لپ‌تاپ توجه ویژه داشته باشند تا بتوانند بهترین و به‌صرفه‌ترین انتخاب را داشته باشند.
۲. لپ‌تاپ می‌خواهید یا رایانه رومیزی؟
با اینکه امروزه بسیاری از کاربران لپ‌تاپ را جایگزین رایانه‌های رومیزی کرده‌اند، اما باید گفت هرکدام از این دستگاه‌ها برای انجام کارهای مختلفی در نظر گرفته شده‌اند و کاملا با هم تفاوت دارند و نباید از یکی به‌عنوان جایگزین دیگری استفاده کرد.
۳. نکات مثبت استفاده از لپ‌تاپ
لپ‌تاپ قابل حمل است و برای آن دسته از کاربرانی که نیاز به جابجایی اطلاعات و داده‌های ذخیره شد خود دارند (نظیر دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها و غیره) بسیار مناسب است.
نگه‌داری از لپ‌تاپ نیاز به اشغال فضای زیادی از منزل یا محل کار ندارد و برای این روزها که بسیاری از خانه‌ها اندازه بسیار کوچکی دارند، مناسب است.
لپ‌تاپ‌ها جدیدتر و به‌روزتر هستند و می‌توانند عملکردهای پیچیده‌تری نسبت به رایانه‌های رومیزی انجام دهند.
۴. نکات منفی استفاده از لپ‌تاپ
تضعیف باتری لپ‌تاپ با گذر زمان: از آنجا که لپ‌تاپ‌ها به باتری قابل شارژ مجهزند، پس از مدتی باتری آن‌ها به شدت ضعیف و قدرت شارژدهی آن بسیار کم می‌شود، به‌گونه‌ای که بسیاری از کاربران باید باتری‌های جدیدتری خریده و آن را جایگزین باتری‌های قبلی خود کنند که این امر هزینه‌های نسبتا سنگینی را دربردارد.
امکان سرقت یا گم شدن آن‌ها زیاد است: لپ‌تاپ‌ها قابل حمل هستند و کاربران آن‌ها را برای انجام کارهای مختلفی به اماکن مختلف می‌برند، در نتیجه ممکن است مورد سرقت و سوءاستفاده از سوی مجرمان قرار بگیرد و یا توسط خود کاربر در جایی رها شده و گم شوند و بسیاری از اطلاعات ارزشمند و خصوصی افراد بدین ترتیب از بین برود.
لپ‌تاپ نسبت به رایانه رومیزی امکان ارتقای چندانی ندارد: کاربران رایانه‌های رومیزی پس از مدتی قادر خواهند بود سخت‌افزارهای موجود و نصب شده در کیس خود را به راحتی تعویض کرده و به مدل‌های جدیدتر و بهتری ارتقاء دهند، این در حالیست که کاربران لپ‌تاپ نمی‌توانند این کار را انجام دهند.
امکان داغ کردن و خراب شدن لپ‌تاپ بیشتر است: با توجه به استفاده لپ‌تاپ از باتری، در صورتی که کاربر از آن استفاده زیادی کند و برنامه‌های فوق سنگینی را با آن اجرا کند، ممکن است به شدت داغ کند و آسیب ببیند.
۵. به بودجه مالی و توان خرید خود توجه کنید
یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه زیادی داشته باشید، بودجه مالی و قدرت خرید خود برای تهیه یک دستگاه لپ‌تاپ است. با این کار شما می‌توانید با انتخاب یک بازه معین مالی و اعلام آن به فروشندگان، از بهترین گزینه‌های ممکن برای خرید لپ‌تاپ مطلع شوید. با پول خوب مب توانید بهترین لپ تاپ دنیا را نیز بخرید.
۶. خواهان کدام سیستم عامل هستید؟
اگر شما از کاربران گوشی‌های آیفون یا سایر دستگاه‌های الکترونیکی اپل هستید، بهتر است از لپ‌تاپ‌های اپل که سیستم عامل مجزایی تحت عنوان مک او اس (Mac OS) دارند، استفاده کنید. در غیر این صورت، گزینه‌های دیگری همچون ویندوز، لینوکس و کروم او اس وجود دارد که البته از مهم‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها جدیدترین نسخه‌های ویندوز ( windows ۱۰ ) است.
۷. برنامه و نرم‌افزارهای مورد استفاده خود را انتخاب کنید
با انتخاب برنامه‌های تخصصی و موردنیاز خود، شما قادر خواهید بود سیستم عامل و نوع لپ‌تاپ خود را بهتر و راحت‌تر انتخاب و تهیه کنید. چراکه برخی از نرم‌افزارهای خاص و تخصصی تنها برروی برخی از لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌های عامل نصب و اجرا می‌شوند.
۸. به سایز و اندازه لپ‌تاپ موردنیاز خود توجه کنید
یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب کمک کند، توجه به اندازه، سایز و وزن دستگاه است. بعنوان مثال، اگر می‌خواهید از لپ‌تاپ تنها برای نمایش و یا انتقال فایل و اطلاعات ذخیره شده خود استفاده کنید و هرروزه آن را با خود حمل و جابجا کنید، حتما یک لپ‌تاپ با اندازه کوچک و وزن بسیار کم خریداری کنید چراکه در غیر این صورت با مشکلات ستون فقرات، کتف و شانه و کمردرد مواجه خواهید شد.
لپ‌تاپ‌های کوچک به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که از مهم‌ترین این دسته‌بندی‌ها می‌توان به نوت بوک و اولترابوک که معمولا قیمت بالاتری دارند، اشاره کرد.
۹. به قدرت پردازنده (CPU) آن دقت کنید
همانطور که قلب مهم‌ترین و حیاتی‌ترین عضو بدن انسان برای ادامه زندگیست، پردازنده (CPU) لپ‌تاپ و رایانه نیز همین وظیفه خطیر و بزرگ را دارد، چراکه تمامی عملکردهای لپ‌تاپ توسط آن انجام می‌شود. بنابراین دقت به قدرت و توانایی آن برای اجرای کار و برنامه‌های مورد نیاز شما می‌تواند کمک بسزایی در خرید لپ‌تاپ به شما کند.
۱۰. به حافظه لپ‌تاپ برای ذخیره‌سازی اطلاعات دقت کنید
اگر حافظه داخلی و ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات و داده‌های رایانه شما کم باشد، اندک مدتی پس از خریداری لپ‌تاپ با کاهش چشمگیر سرعت و عملکرد رایانه خود مواجه خواهید شد. پس کاربرانی که می‌خواهند استفاده پیچیده‌تر و بیش‌تری از لپ‌تاپ داشته باشند و آن را برای چندین سال نگه دارند، بهتر است به سراغ لپ‌تاپ‌هایی با ظرفیت حافظه بالا بروند.
۱۱. کارت گرافیک لپ‌تاپ
با اینکه لپ‌تاپ‌ها معمولا از کارت‌های گرافیکی یکپارچه و جامع استفاده می‌کنند ولی برای اجرای بازی و برنامه‌های خیلی سنگین چندان مناسب نیستند و اگر شما جزو علاقمندان به بازی های رایانه‌ای و سنگین هستید، باید سراغ لپ‌تاپ‌هایی با کارت گرافیک فوق پیشرفته بروید تا بدون کاهش عملکرد، سرعت یا عمر مفید باتری لپ‌تاپ بتوانید از بازی‌های رایانه‌ای لذت ببرید.
۱۲. به درگاه‌های اتصال لپ‌تاپ توجه کنید
داشتن حداقل سه درگاه و پورت USB و دو درگاه HDMI یکی از الزامات یک لپ‌تاپ خوب و مناسب است تا کاربر بدون اینکه ذره‌ای اذیت شود، دستگاه‌های مختلف موردنیاز خود را به لپ‌تاپش متصل کند و به انتقال اطلاعات مدنظرش بپردازد.
۱۳. به رزولوشن و کیفیت تصویر لپ‌تاپ دقت کنید
از آنجایی که اخیرا تحولات عظیمی در کیفیت و وضوح تصویر و رزولوشن صفحه نمایش‌های تلویزیون و گوشی‌های هوشمند ایجاد شده است، توجه به کیفیت تصویر لپ‌تاپ می‌تواند توجه شما را برای چندین سال جلب کند.
۱۴. جست‌وجو قبل از قبل از مراجعه به فروشگاه
نکته دیگری که می‌تواند تا حد زیادی شما را از گمراه و گیج شدن در انتخاب لپ‌تاپ مصون بدارد، جست‌وجو درباره لپ‌تاپ موردنیاز و کسب اطلاعات مربوط به آن است، چراکه بسیاری از فروشندگان با فریب دادن مشتریان ناآگاه قصد دارند آن برند لپ‌تاپی را که برایشان سود بیشتری دارد یا قیمت بیشتری دارند، به فروش برسانند در صورتی که کاربر از قابلیت‌های فوق پیشرفته آن هیچ استفاده‌ای نمی کند.
۱۵. به داشتن کارت گارانتی لپ‌تاپ دقت کنید
در آخر ، از خریداری دستگاه‌های الکترونیکی که کارت گارانتی معتبری ندارند، پرهیز کنید چراکه آن‌ها معمولا کالاهای قاچاقی هستند که صورت رسمی از شرکت تولیدکننده وارد کشور نشده‌اند.
 
بالا پایین