Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کارت گرافیک لپ تاپ چیست و بهترین گرافیک لپ تاپ را چگونه انتخاب کنیم؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سامسونگ
Konu Başlığı کارت گرافیک لپ تاپ چیست و بهترین گرافیک لپ تاپ را چگونه انتخاب کنیم؟
نویسنده موضوع sara5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sara5280

sara5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 27, 2021
ارسالی‌ها
57
پسندها
4
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
تخصص
sa

اعتبار :

بهترین گرافیک لپ تاپ برای بازی

لپ تاپ‌ها از نظر داشتن پردازنده گرافیکی (GPU) به دو دسته شامل مجهز به گرافیک داخلی (Integrated) و گرافیک مجزا (Dedicated) تقسیم می‌شوند. در لپ تاپ‌های با گرافیک داخلی که از آن به عنوان مجتمع هم یاد می‌شود، پردازنده گرافیکی بخشی از CPU است و قیمت کمتری دارد اما قدرت بالایی هم ندارد و کاربرد آن عمدتاً به کارهای ساده محدود می‌شود.

بهترین گرافیک لپ تاپ مناسب بازی

یک لپ تاپ با کارت گرافیک مجزا

گرافیک داخلی لپ تاپ برای استفاده عمومی چون وب گردی، تماشای فیلم و در موارد زیادی هم اجرای بازی‌های سبک یا قدیمی کافی یا دست کم قابل قبول است اما از عهده کارهای سنگین‌تر چون اجرای بازی‌های روز (گیمینگ) بر نمی‌آید.

در طرف مقابل لپ تاپ‌های با گرافیک مجزا قدرت به مراتب بیشتری نسبت به گرافیک داخلی CPU (در صورت وجود) دارند. بنابراین برای کارهایی که از کارت گرافیک استفاده می‌کنند یا امکان استفاده از شتاب بخشی گرافیکی وجود دارد، باید بهترین گرافیک لپ تاپ را خریداری کنید.

کاربرد گرافیک لپ تاپ چیست؟​

گرافیک لپ تاپ در گیمینگ، طراحی، انکودینگ، رندرینگ، کار با ویدئو، شبیه سازی، طراحی صنعتی، مدل سازی، انیمیشن سازی، اتوکد، بازی سازی، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی و تولید محتوا بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل ممکن است به یک گرافیک لپ تاپ قوی نیاز پیدا کنید و گرافیک داخلی پاسخگوی کار شما نباشد.

گرافیک لپ تاپ در گیمینگ

یک لپ تاپ با دو کارت گرافیک GTX 1080

وجود گرافیک لپ تاپ قوی حتی در پخش ویدئو آنلاین، کار با فتوشاپ، کار با پرمیمیر و بسیاری از برنامه‌های ویرایش ویدئو و تصویر موجب افزایش سرعت و کارایی می‌شود.

همچنین ممکن است برای متصل کردن لپ تاپ خود به تلویزیون‌ها و مانیتورهای 4K یا بیش از یک صفحه نمایش باکیفیت بالا، به لپ تاپ‌های با گرافیک مجزا نیاز پیدا کنید.

کارت گرافیک لپ تاپ چیست؟​

در لپ تاپ‌های دارای گرافیک مجزا درست همانند کامپیوترهای معمولی یک کارت گرافیک وجود دارد که پردازنده گرافیکی، تراشه‌های حافظه ویدئویی و قطعات الکترونیکی ضروری را بر روی خود دارد. با این حال بر خلاف کارت گرافیک دسکتاپ، گرافیک لپ تاپ صرفاً یک بُرد الکترونیکی است و فن از قبل نصب شده روی خود کارت، بک پلیت، محفظه کولر، درگاه خروجی تصویر و کانکتور تغذیه معمولی ندارد.

بهترین گرافیک لپ تاپ مخصوص بازی

چند کارت گرافیک لپ تاپ در فرم فاکتور MXM

باید بدانید تقریباً شما نمی‌توانید کارت گرافیک لپ تاپ را به طور جداگانه خریداری و نصب کنید. البته برخی لپ تاپ‌ها امکان ارتقای گرافیک هم دارند اما این کار بسیار محدود است. همچنین به دلیل محدودیت‌های مصرف انرژی و خنک سازی، تقریباً در هیچ موردی نمی‌توانید به دلخواه گرافیک مورد نظرتان را خریداری و بر روی یک لپ تاپ نصب کنید.

انواع گرافیک لپ تاپ

یک گرافیک لپ تاپ مجزا اما آنبورد

برخی از گرافیک‌های لپ تاپ ممکن است بر روی همان مادربرد لپ تاپ نصب شده باشند و قابل جداسازی نباشند.

کارت گرافیک لپ تاپ هم درست همانند نمونه‌های دسکتاپ در مدل‌های گوناگونی عرضه شده است که از مدل‌های رده معمولی برای گرفتن خروجی تصویر گرفته تا میان رده و رده بالا برای گیمینگ و کارهای گرافیکی را شامل می‌شود. بنابراین قدرت گرافیک لپ تاپ‌ها به یک اندازه نیست.
 
بالا پایین