Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چگونه شعر کودکانه می تواند به رشد مهارت های خواندن کودکان کمک کند

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اشعار فارسی
Konu Başlığı چگونه شعر کودکانه می تواند به رشد مهارت های خواندن کودکان کمک کند
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan niniweb

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
3
امتیازها
8

اعتبار :

چگونه شعر کودکانه می تواند به رشد مهارت های خواندن کودکان کمک کند​

قدرت یک شعر کودکانه خوب می تواند در تبدیل رویای خواندن کلمات به کودکان کمک کند. از جلوه دادن مطالعه به عنوان یه سرگرمی تا آموزش روش‌های مختلف به کودکان برای تفکر درباره صداهای واجی، شعر کودکانه منبع ارزشمندی در روند رشد و آموزش سواد خواندن هر کودک خردسال است. چند راه وجود دارد که شعر کودکانه به کودکان کمک می کند تا مهارت های خواندن خود را بهبود بخشند.

شاید واضح ترین تاثیر خواندن شعر کودکانه، بر گسترش دایره لغات و واژگان کودک مشاهده شود. مانند هر نوع مطالعه، شعر کودکانه نیز می تواند کودکان را با کلمات جدید آشنا کند. شعر کودکانه از این جهت منحصر به فرد است که معمولاً از یک ریتم خاص پیروی می کند. وقتی کودکان جملات و عباراتی را می خوانند که دارای آهنگ هستند، آنها را با کلمات جدید در زمینه های جدید آشنا می کند.

اگرچه ممکن است اینطور به نظر نرسد، اما شعری که قافیه دارد، نتیجه محدودیت‌هایی است که سازنده شعر کودکانه در طول فرآیند نوشتن از آن پیروی می‌کند. اگر بخواهند هر سطر دیگر شعر هم قافیه باشد، تعداد محدودی از جفت‌های قافیه وجود دارد که می‌توانند در سطر اول و سوم به صورت متنی جای بگیرند. برای سازنده شعر کودکانه، این منجر به پیوندهای جدید شگفت انگیز بین کلمات می شود. برای کودکی که این شعر کودکانه را می خواند، این ارتباطات جدید به دایره لغات بزرگتری تبدیل می شود.

تشویق کودکان به مطالعه از طریق شعر کودکانه​

برخی از والدین ممکن است کودکانی داشته باشند که در تلاش برای یافتن انگیزه برای برداشتن کتاب و تقویت مهارت های خود هستند. اگر اینطور است، خواندن یک شعر کودکانه را امتحان کنید. بچه ها از خواندن شعر کودکانه مورد علاقه خود همراه والدین لذت می برند و همزمان مهارت های مهم سوادآموزی را به دست می آورند. از آنجایی که شعر کودکانه معمولاً کوتاه است، ممکن است برای یک کودک که به تازگی قصد خواندن یک شعر کودکانه را دارد کمتر دلهره آور باشد که به جای خواندن یک کتاب طولانی تر، یک شعر کودکانه کوتاه را بخواند.

شعر کودکانه اگرچه کوتاه است، اما همچنان مملو از عناصر مهم دستور زبانی و ادبی مانند شخصیت‌ها، ساختار روایی، کلمات جدید و گاهی اوقات قافیه است که می‌تواند به کودکان در ایجاد مهارت‌های سوادآموزی اساسی و پیشرفته‌تر کمک کند. ریتم موسیقی شعر کودکانه همچنین می تواند کودکان را به یاد آهنگ ها و شعرهای کودکانه بیشتری تشویق کند.

شعر کودکانه و آموزش صداهای جدید​

کودکان تخیل شگفت انگیز و فعالی دارند. شعر کودکانه می تواند با تشویق کودکان به تفکر درباره روابط جدید و غیرمنتظره بین کلمات به خلاقیت آنها کمک کند. علاوه بر این، تلاش کودکان خردسال برای خواندن یک شعر کودکانه می تواند مهارت های سواد خواندن آنها را بهبود بخشد.

خواندن شعر کودکانه به کودکان در یادگیری و آشنایی با انواع صدا، زیر و بم، حجم و عطف کمک می کند. در حالی که این موارد اغلب کارکردهای گفتار هستند، اما برای آموزش و یادگیری خواندن کودکان نیز بسیار مهم هستند. شعر کودکانه می تواند الگوهای گفتار را به کودکان خردسال بیاموزد، که می تواند به آنها سرنخ هایی برای تشخیص کلمات جدیدی که با آنها مواجه می شوند، بدهد.
 
بالا پایین