Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بلبرینگ ها؛ قطعات حیاتی پنهان

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مباحث عمومی خودرو
Konu Başlığı بلبرینگ ها؛ قطعات حیاتی پنهان
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan niniweb

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
4
امتیازها
8

اعتبار :

بلبرینگ ها؛ قطعات حیاتی پنهان

در اطراف همه ما پدیده هایی وجود دارد که شاید با چشم ما قابل دیدن نباشند؛ اما اثرات بزرگی در زندگی روزمره و حیات ما در کره زمین دارند. دنیایی از قطعات ریز و شاید به نظر ما بی اهمیت، در جهان وجود دارد که شاید تعجب انگیز باشد که بدانیم تا چه اندازه می توانند در بقای زندگی بشر موثر باشند. یکی از این قطعات ریز پر اهمیت، بلبرینگ ها می باشند. بلبرینگ ها نوعی از یاتاقان های های چرخشی هستند که عنصر اصلی برای به حرکت درآوردن چرخ صنایع مختلف محسوب می شوند. تعداد شگفت انگیزی از یاتاقان ها و بلبرینگ ها در اطراف ما یافت می شوند. به عنوان مثال، خودروها را در نظر بگیرید: در یک ماشین معمولی 100 تا 150 یاتاقان وجود دارد. بدون یاتاقان و بلبرینگ، چرخ‌ها به صدا در می‌آیند، دندان‌های دنده گیربکس نمی‌توانند به هم متصل شوند و خودرو به آرامی کار نمی‌کند و به ناگهان چرخ بزرگ جهان هستی از حرکت می ایستد.



بلبرینگ ها سهمی حیاتی در رشد و پیشرفت صنایع مختلف متکی بر ماشین آلات داشته اند و تقریبا همه صنایع و همه فناوری های سخت افزاری در جهان، وابسته به یک بلبرینگ کوچک یا بزرگ برای ادامه حرکت خود می باشند. بلبرینگ فقط در خودروها استفاده نمی شود؛ بلکه در انواع ماشین آلات مانند:

  • قطارها
  • هواپیماها
  • ماشین های لباسشویی
  • یخچال ها
  • دستگاه های تهویه مطبوع
  • جاروبرقی
  • دستگاه های فتوکپی
  • کامپیوترها
  • ماهواره ها
  • انواع لوازم خانگی
و صدها و یا هزاران وسیله دیگر از وجود بلبرینگ ها برای کاهش اصطکاک صفحات و چرخیدن قطعات مکانیکی بدون سایش استفاده می شود. بلبرینگ ها عملکرد ماشین آلات مختلف را بهبود می بخشند و به بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می کنند. بلبرینگ‌ها کار خود را بی‌صدا، در محیط‌های سخت، پنهان در ماشین‌هایی که نمی‌توانیم آنها را ببینیم، انجام می‌دهند. به طور کلی می توان گفت که یاتاقان ها و به ویژه بلبرینگ ها برای عملکرد پایدار ماشین آلات و برای اطمینان از عملکرد عالی این دستگاه ها بسیار مهم هستند.

بلبرینگ یا Ball Bearing در زبان انگلیسی به معنای «حمایت کردن» و «حمل کردن» است و این مساله به این واقعیت اشاره دارد که بلبرینگ ها بار محورهای گردان را پشتیبانی و حمل می کنند و انرژی اضافه را از طریق یک سری از محورها تحمل می کنند.

بهترین انواع بلبرینگ

حال که در مورد اهمیت وجود بلبرینگ ها در زندگی ما و در چرخش صنایع مختلف مطلع شدیم، جالب است که درباره بهترین انواع بلبرینگ و هم چنین بهترین برندهای بلبرینگ موجود در بازار بیشتر بدانیم. انواع بلبرینگ ژاپنی مانند بلبرینگ ناچی، بلبرینگ کویو، بلبرینگ NSK و بسیاری دیگر از معروف ترین شرکت های تولید بلبرینگ در ژاپن، از بهترین و با کیفیت ترین قطعات تولید شده در صنعت بلبرینگ می باشند.

پس تا اینجا متوجه شدیم که انواعی از بلبرینگ ژاپنی، بهترین ها در صنعت بلبرینگ می باشند که می بینیم محبوبیت بلبرینگ ژاپنی به طور فزاینده ای در میان صنایع مختلف و در کشورهای متفاوت در حال گسترش می باشد. اگر بخواهیم نگاهی تخصصی تر به معروف ترین انواع بلبرینگ بیندازیم، باید اشاره کنیم که بلبرینگ های شیار عمیق یکی از پرکاربردترین نوع بلبرینگ های مورد استفاده در قطعات مکانیکی هستند که به دلیل کاهش اصطکاک دورانی و تحمل بارهای شعاعی و محوری و هم چنین بهینه سازی لرزش در ماشین آلات مکانیکی، کاربرد گسترده ای در کارخانجات و صنایع دارند.

و هم چنین اگر بخواهیم به طور دقیق به نام یک برند در میان بهترین بلبرینگ ها اشاره کنیم، باز هم به بلبرینگ ژاپنی برخورد می کنیم. بلبرینگ ناچی که یکی از برندهای این صنعت در سطح جهانی می باشد، توانسته است بازار بلبرینگ ها و یاتاقان ها را دچار تحول کند و یکی از برترین ها در صنایع مختلف باشد؛ همان طور که شاهد گستردگی روزافزون کاربرد بلبرینگ ناچی در کشورهای مختلف و هم چنین ایران می باشیم.
 
بالا پایین