Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

در روزهای تعطیل، با ساخت کاردستی روز کودک را بسازیم

اطلاعات موضوع

Kategori Adı صنایع دستی
Konu Başlığı در روزهای تعطیل، با ساخت کاردستی روز کودک را بسازیم
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan niniweb

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
3
امتیازها
8

اعتبار :

آشنایی با فواید ساخت کاردستی کودکانه​

کوچولوی شما از انجام چه کاری بیشتر لذت می برد؟ از ساخت کاردستی کودکانه؟ ترکیب رنگ ها با یکدیگر؟ ساخت اشکال کاغذی؟ یا خلق گلبرگ های رنگی با ریز کردن کاغذ؟ نمی توان انکار کرد که فعالیت های هنری مانند ساخت کاردستی کودکانه و نقاشی کشیدن ممکن است با شلوغی و هرج مرج در خانه همراه باشد، اما تمامی آنها فعالیت های بسیار ارزشمندی محسوب می شوند.

بسیاری از فعالیت ها می توانند از پتانسیل ذهن و خلاقیت هنری فرزند شما بهره ببرند. معرفی و تشویق به انجام فعالیت های هنری مانند ساخت کاردستی کودکانه، بذرهایی را برای سلامتی، سلامت شناختی، اجتماعی و جسمی فرزندتان می کارد. در چنین فعالیت هایی مزایایی وجود دارد که کودک شما هنگام انجام این فعالیت های هیجان انگیز از آنها لذت می برد.

ساخت کاردستی کودکانه و کمک به سلامت جسمانی

وقتی فرزند شما یک کاردستی کودکانه یا نقاشی جدید خلق می کند، مغز خود را تمرین می دهد و این مزیت های مختلفی دارد. خلق آثار هنری، فعالیتی است که باعث ایجاد ارتباط بین بخش های مختلف مغز می شود. تمام حواس کودک لامسه، بینایی، چشایی، صدا و بویایی درگیر ساخت یک کاردستی کودکانه می شوند. همانطور که کودکان سرگرم ترکیب رنگ ها می شوند، کاغذ را برش می دهند و رنگ را بین انگشتان خود می کوبند، آنها در حال تجسم چیزی هستند که قصد ساخت آن را دارند. به توانایی ایجاد ارتباط پلاستیسیته مغز گفته می شود که برای کودکان بسیار مهم است زیرا سلامت مغز را ارتقا می دهد. اتصالات عصبی برای تغییرات رشدی در مغز در سالهای اولیه ضروری است. تغییرات مداوم دلیلی است که شما چیزهای زیادی از سالهای اول خود به یاد نمی آورید.

فعالیت های هنری مانند ساخت کاردستی کودکانه معمولا نیازمند استفاده از هر دو دست کودک است. بنابراین به آنها کمک می کند تا هماهنگی دو طرفه و مهارت های حرکتی خود را بهبود بخشند. به عنوان مثال هنگام ساخت یک کاردستی کودکانه انجام کارهایی مانند بریدن با قیچی، کشیدن نقطه و پاره کردن کاغذ می تواند مهارت را افزایش دهد و کودکان از انجام آنها خوشحال می شوند.

افزایش انعطاف پذیری و قدرت دست آنها در بهبود هماهنگی و مهارت های حرکتی آنها حیاتی است. هنگامی که دست ها و سیستم شناختی ادغام یکپارچه ای وجود دارد، مهارت های ساخت کاردستی کودکانه در برنامه ریزی، کاوش، عمل و یادگیری را توسعه می دهد.

ایجاد کاردستی کودکانه و کاهش استرس

کودکان نیز با مشکلات استرس و اضطراب مواجه می شوند و کاردستی کودکانه می تواند در درمان آن بسیار مفید باشد. بسیاری از مردم تصور می کنند که کودکان استرس ندارند و به ندرت احساسات خود را در نظر می گیرند. با افزایش نرخ افسردگی، بهبود وضعیت روانی کودک بسیار مهم است. فشار عملکرد خوب در مدرسه و زندگی اجتماعی ضعیف می تواند اثرات مخربی بر کودک داشته باشد.

وقتی کودکی تحت استرس باشد، مطمئناً عواقبی را متحمل خواهد شد. کم خوابی و بدخلقی از نشانه های کودک تحت فشار است.

داشتن یک خروجی برای استرس مانند نقاشی و ساخت کاردستی کودکانه می تواند فشار روحی و روانی کودکان را کاهش دهد. با سرگرم شدن برای ساخت و ایجاد یک کاردستی کودکانه، کودکان دریچه‌ای برای ابراز احساسات خود دارند. هنر هیجان انگیز است، به این معنی که کودک شما کاهش سطح کورتیزول را تجربه خواهد کرد.
 
بالا پایین