Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

شما هم دوست دارید بتونید شعر های کوتاه کودکانه بنویسید؟!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı شعر و مشاعره
Konu Başlığı شما هم دوست دارید بتونید شعر های کوتاه کودکانه بنویسید؟!
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan niniweb

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
4
امتیازها
8

اعتبار :

نحوه ساخت یک شعر کودکانه کوتاه​

معلم کودک شما از او خواسته است تا یک شعر کودکانه کوتاه بسازد و اولین چیزی که ممکن است به ذهن اکثر والدین برسد " یه توپ دارم قلقلیه" است! شعر کودکانه کوتاه خیلی بیشتر از یک مشت کلمه هم قافیه ای هستند که به هم چسبیده اند. یک شعر کودکانه کوتاه اغلب بازگو کننده احساسات و عواطف سازنده آن می باشد و گاهی حتی نیاز به استفاده از کلمات هم قافیه نیز نمی باشد. برای نوشتن یک شعر کودکانه کوتاه عالی تنها چیزی که نیاز دارید ریتم و تخیل خودتان است.

شعر کودکانه کوتاه برای کودکان می تواند یک ژانر سرگرم کننده باشد، زیرا بسیاری از کودکان به شعرهایی که حاوی تخیل، خلاقیت و طنز است علاقه دارند. شما می توانید با ایده پردازی خلاقانه و با انتخاب قالبی شاعرانه که برای خوانندگان خردسال جذاب باشد، یک شعر کودکانه کوتاه را برای کودکان خود بنویسید. سپس می توانید بنشینید و شعر کودکانه کوتاه بسازید که برای مخاطبان جوان شما جذاب باشد. در اینجا چند نکته برای ساخت یک شعر کودکانه کوتاه آورده شده است.

مراحل سرودن یک شعر کودکانه کوتاه

اولین قدم در سرودن یک شعر کودکانه کوتاه، یافتن موضوع برای آن می باشد. برای انجام این کار می توانید یک تکه کاغذ را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و به آنها برچسب بزنید: 1. افراد و مکان هایی که دوست دارید، 2. کارهایی که دوست دارید انجام دهید، 3. سوالاتی که در مورد دنیا دارید، و 4. خاطرات. سپس، به موضوعاتی فکر کنید که ممکن است بخواهید در مورد هر عنوان بنویسید. خود را به چالش بکشید تا برای هر عنوان 3-4 ایده بنویسید. ابتدا می خواهید درباره کدام ایده شعر کودکانه کوتاه بسازید؟

گام بعدی انتخاب صحیح و با دقت کلمات متن شعر کودکانه کوتاه است. قبل از شروع به نوشتن شعر کودکانه کوتاه خود، فهرستی از کلماتی که موضوع شما را توصیف می کند تهیه کنید. از حواس خود برای به دست آوردن کلمات استفاده کنید. چه بویی می دهید یا می شنوید؟ چی میبینی؟ چه احساسی دارید؟ اگر تصمیم به نوشتن یک شعر کودکانه کوتاه با قافیه دارید، از یک وب سایت برای یافتن کلماتی که با فهرست شما همخوانی دارند استفاده کنید.

حال وقت نوشتن اولین نمونه شعر کودکانه کوتاه فرا رسیده است. از فهرست کلمات خود برای شروع نوشتن شعر کودکانه کوتاه خود استفاده کنید. با یک بیانیه یا یک سوال در مورد موضوع خود شروع کنید. هنگام نوشتن، به یاد داشته باشید که از حواس خود استفاده کنید تا شعر کودکانه کوتاه خود را توصیفی کنید. از مقایسه استفاده کنید تا به خواننده خود تصویری در ذهنش بدهید. خلاق باشید!

گاهی لازم است درمورد نمونه اولیه شعر کودکانه کوتاه تغییراتی اعمال کنید. تجدید نظر درباره اولین تجربه سرودن شعر کودکانه کوتاه امری عادی است. شعر کودکانه کوتاه خود را بخوانید و کلمات یا عباراتی را که مناسب نیستند بردارید. میشه توضیحات بیشتری اضافه کنید؟ آیا قافیه ها به اندازه کافی جذاب هستند؟ بخش همخوانی و مکث چطور است؟ آیا می توانید مکانی را پیدا کنید که در آن بتوانید یک همخوانی اضافه کنید؟ پس از ایجاد تغییراتی، شعر کودکانه کوتاه خود را دوباره با صدای بلند بخوانید. بعد از تجدید نظر و اعمال تغییرات، احتمال اینکه از نتیجه نهایی خود در رابطه با تلاش برای ساخت یک شعر کودکانه کوتاه جهت سرگرمی کودک خود رضایت داشته باشید، بسیار زیاد خواهد بود.
 
بالا پایین