Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

درباره دنیای جذاب بلبرینگ ها بدانید

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مقالات سخت افزاری
Konu Başlığı درباره دنیای جذاب بلبرینگ ها بدانید
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan نبات

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
4
امتیازها
8

اعتبار :

درباره دنیای جذاب بلبرینگ ها بدانید

اگر به مسائل علمی، فنی، فیزیک و ... علاقه مند باشید، دانستن درباره قطعاتی پنهان که بی سروصدا بار رفاه و پیشرفت جوامع بشری را به دوش میکشند برای شما جذاب خواهد بود. این قطعات که امروزه آنها را به نام بلبرینگ ها یا نوع دیگر آن یعنی رولبرینگ میشناسیم، موازی با اختراع چرخ به عنوان قطعات پشتیبان چرخ ها، به چرخیدن چرخ های پیشرفت جوامع کمک کرده اند. حتی ساخت اهرام مصر که هنوز برای ما مایه اعجاب و شگفتی است، به پشتوانه معجزه بلبرینگ های اولیه به وقوع پیوست.
ساختار بلبرینگ .jpg


بلبرینگ دقیقا چیست؟

در تعریف بلبرینگ آمده که یک عنصر ماشینی است که حرکت نسبی را فقط به حرکت مورد نظر محدود کرده و اصطکاک بین قطعات متحرک را کاهش میدهد. امکان ندارد شما وسیله ای را پیدا کنید که بچرخد و بلبرینگ یا رولبرینگ نداشته باشد. اگر برای خواندن این مطلب از موس لپ تاپ یا کامپیوتر خود استفاده میکند، الان دقیقا زیر انگشت اشاره شما یک بلبرینگ حرفه ای قرار دارد که اجازه میدهد غلتک موس شما راحت بچرخد. اصلا بدون آن امکان چرخش وجود ندارد و اصطکاک و گرمای ایجاد شده قطعات را از بین خواهد برد. بلبرینگ ها امروزه انواع مختلفی پیدا کرده اند. یکی برای سرعت بالا مناسب است، یکی برای بار های وارده سنگین، یکی برای تنظیم ناهماهنگی ها و .... . اولین وسایل نقلیه چرخدار که بلبرینگ داشتند، 5000 تا 3000 سال قبل از میلاد مسیح ظهور کردند. اما حق ثبت بلبرینگ امروزی متعلق به فیلیپ وان، استاد آهن ماهر در سال 1794 است. منظور از شکل امروزی بلبرینگ توپ هایی است که در امتداد شیاری حرکت میکند و با قرار گرفتن بین دو قطعه، به انتقال نیرو، افزایش نیرو، کاهش اصطکاک و .. کمک میکند. بدون بلبرینگ ها انقلاب صنعتی در کار نبود، چرا که هیچ دستگاهی نمیتواند بدون بلبرینگ بچرخد.

جنگ جهانی نیر صنعت بلبرینگ را متحول کرد، خصوصا در ژاپن شرکت هایی مثل بلبرینگ nachi بر پایه نیاز کشورهای متحد به بلبرینگ رشد پیدا کردند و امروز هم ژاپن یکی از بازیگران اصلی صنعت بلبرینگ در جهان است و گردش مالی بسیار بالایی را برای این کشور ایجاد میکند. نیاز جوامع بشری به بلبرینگ ها یک نیاز همیشگی و غیرقابل حذف است و دنیای بلبرینگ ها همواره درحال گسترش و پیشرفت است به همین دلیل است که تولیدکنندگان قدر بازار، با تیم های تحقیق و توسعه بسیار حرفه ای درحال بروز رسانی تولیدات خود با نیاز های جدید بازار هستند.
 
  • Love
واکنش‌ها[ی پسندها]: نبات

نبات

کاربر انجمـن :)
تاریخ ثبت‌نام
Sep 18, 2020
ارسالی‌ها
1,851
پسندها
4,732
امتیازها
113
جنسیت

اعتبار :

جذااااب لعنتییییی:heart::heart:
 
بالا پایین