Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

لالایی برای نوزادان

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر موضوعات موسیقی
Konu Başlığı لالایی برای نوزادان
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan niniweb

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
4
امتیازها
8

اعتبار :

لالایی برای نوزادان​

لالایی، قصه ای آهنگین برای خواب نوزادن است که معمولاً قبل از خواب برای آنها خوانده می شود. بیشتر والدین گمان می کنند لالایی باید قبل از خواب آن هم در هنگام شب خوانده شود. اما یکی از فواید لالایی، داشتن خواب آرام است. لالایی می تواند در هر زمانی که نوزادتان ناآرام است برای او خوانده شود ویا زمان نوازش کردن او خوانده شود. اگرمی خواهید ازلالایی واثرات آن بر نوزادان بدایند با ما همراه شوید. در این مقاله قصد داریم تا به طور مختصراز لالایی و فواید آن برای نوزادان برای شما بگوییم.

لالایی و فواید آن​

لالایی معمولاً باصدای مادر برای نوزاد خوانده می شود. طنین صدای مادر اولین موسیقی است که نوزاد با آن آشنا می شود. پس بهترین لالایی آواهای دلنشین صدای مادراست. نوزاد با لالایی مادرپیش از تولد آشنا می شود. زمانی که در رحم مادر است حرف های اورا می شنودوآرام می گیرد. وقتی به دنیا می آید گریه اوبا صدای مادر آرام می شود. پس مهم ترین فایده لالایی برای نوزاد، آرامشی است که باشنیدن آن به دست می آورد.

چرا کودکان لالایی را دوست دارند؟​

لالایی برای کودکان همانند شنیدن یک موسیقی آرام است. کلماتی که درلالایی خوانده می شود بسیار ساده است. عواطف و احساساتی که در خواندن لالایی منتقل می شود، به کودک نوعی امنیت ودوست داشته شدن را می دهد. کودکان از تنهایی فراری هستند و چون در هنگام خواندن لالایی معمولاً در آغوش و یا کنار مادر خود قرار دارند، آرامش قبل از خواب را به دست می آورند.آهنگین بودن لالایی دلیل دیگری است که کودکان دوست دارند لالایی را بشنوند. علاقه کودکان به لالایی قبل از خواب گاهی بیشتر از قصه و داستان است. علاقه ای که به لالایی در کودکان است را می توانید زمانی مشاهده کنید که با عروسک خود بازی می کنند و همانند یک مادر برای او لالایی می خوانند.

کودکان در چه سنی تمایل به شنیدن لالایی دارند؟​

اگر شما هم می خواهید بدانید که کودکتان تا چه زمانی به لالایی خواندن شما نیاز دارد، این مقاله را تا انتها بخوانید. برخلاف تصورعموم که فکر می کنند خواندن لالایی برای نوزازدان و کودکان خردسال مثلاً برای سنین زیر 3 سالگی است، روانشناسان خواندن لالایی را منحصر به سنین خاصی نمی دانند. به نظر آنها خواندن لالایی خصوصاً با صدای مادر در تمام سنین برای کودکان جذاب و دوست داشتنی است. این نظر زمانی مورد تایید قرارگرفت که بزرگسالانی که دچار بیماری و درد بودند با شنیدن لالایی مادران خود تحمل درد برایشان آسان تر بود و حتی بهبودی سریع تری را داشتند.

زیبایی های لالایی محلی​

لالایی ریشه در فرهنگ خانواده ها دارد. خانواده های سنتی ارتباط قوی تری با کودکان دارند. معمولاً کودکان را همراه خود می خوابانند و قبل از خواب برای آنها لالایی و یا قصه می خوانند. این ویژگی در خانواده های روستایی و عشایری هم بسیار دیده می شود. اماعصر تکنولوژی بسیاری از کودکان را از این موهبت مادرانه محروم کرده است. روستاییان و عشایربیشتر در دل طبیعت زندگی می کنند و طبیعت همواره الهام بخش برای شعربوده است. به همین دلیل لالایی های محلی با زبان شیرین محلی که در نقاط مختلف کشور خوانده می شوند، با الهام از طبیعت است.

بهترین لالایی برای کودکان چه نوع لالایی است؟​

مطمئنا شما هم گاهی نمی دانید چه نوع لالایی را انتخاب کنید و یا بهترین لالایی برای کودکانتان کدام است. انتخاب لالایی قاعده و قانون خاصی ندارد. اگر خودتان از دوران کودکی لالایی های مادران را به یاد دارید، همان بهترین لالایی است. اگر خودتان هنرمند هستید، شروع به سرودن لالایی کنید. همانطور که گفتیم لالایی قصه ای آهنگین است، پس می توانید همان داستان های شبانه را که کودکتان دوست دارد با ریتمی ملایم برایشان بخوانید. شاید گمان می کنید کار دشواری است اما یکبار امتحان کنید.
 
بالا پایین