Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

زمان دیجیتال شدن برای سرگرمی های مفید کودکان فرا رسیده است

اطلاعات موضوع

Kategori Adı داستان و حکایت
Konu Başlığı زمان دیجیتال شدن برای سرگرمی های مفید کودکان فرا رسیده است
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan niniweb

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
3
امتیازها
8

اعتبار :

قصه صوتی کودکانه در آموزش اولیه دوران کودکی: زمان دیجیتال شدن​

داستان‌سرایی دیجیتال همانند قصه صوتی کودکانه ، هنر باستانی داستان‌ سرایی را با طیف وسیعی از ابزارهای معاصر ترکیب می‌کند تا داستان کودکانه را با صدای روایی نویسنده از جمله تصاویر دیجیتال، گرافیک، موسیقی و صدا ترکیب کند. قصه صوتی کودکانه، هم به عنوان یک روش آموزشی و هم به عنوان منبع یادگیری، به روش های نوآورانه بسیاری در تمام سطوح آموزشی به کار گرفته شده است.

قصه صوتی کودکانه از یادگیری دانش‌آموز پشتیبانی می‌کند و به معلمان این امکان را می ‌دهد تا روش‌ های آموزشی نوآورانه و بهبود یافته را اتخاذ کنند. قصه گویی یک آموزش اثبات شده و محبوب است، در حالی که قصه صوتی کودکانه نسبتا جدید است و هنوز به ندرت در محیط آموزش دوران کودکی استفاده می شود. محققین با استفاده از مطالعه موردی یک برنامه آموزشی قصه صوتی کودکانه در مورد هنر و علم، چگونگی و چرایی استفاده از قصه صوتی کودکانه در آموزش دوران کودکی را بررسی کرد. در ادامه درباره نتایج این بررسی و تاثیرات قصه صوتی کودکانه بر یادگیری کودکان، صحبت خواهیم کرد.

تحقیقات درباره تاثیر قصه صوتی کودکانه​

این برنامه آموزشی یکی از معدود برنامه هایی است که از قصه صوتی کودکانه برای برنامه های آموزشی و یادگیری در دوران کودکی استفاده می کند. داده ها به صورت کیفی با استفاده از مصاحبه عمیق با چهار معلم، تجزیه و تحلیل اسناد و دو بار مشاهده فعالیت های قصه صوتی کودکانه در هر جلسه با 35 و 37 کودک جمع آوری شد.

داده های جمع آوری شده با استفاده از روش حافظه نویسی تحلیلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که معلمان این برنامه آ»وزشی به چند دلیل مهم از قصه صوتی کودکانه استفاده می کردند. آنها ادعا کردند که فناوری دیجیتال ساده، قصه گویی را سرگرم‌کننده‌ تر، جذاب ‌تر، دلچسب تر، برقراری ارتباط را راحت تر و حس و حال نمایشی ‌تر به داستان کودکانه داده است. این تحقیق نشان می دهد که توانایی معلمان برای استفاده از فناوری دیجیتال به شیوه های دیگر، باید افزایش یابد. تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات مدارس باید مجهز شوند. همچنین باید مقداری بودجه توسط کشور برای نوسازی تجهیزات مدارس اختصاص یابد. در حالی که برنامه درسی باید متناسب با پیشرفت های تکنولوژیکی تنظیم شود و فرصت هایی را برای کودکان فراهم کند تا یاد بگیرند که چگونه از فناوری به خوبی استفاده کنند.

نتایج این تحقیق از آن جهت حائز اهمیت است که آموزش در اوایل دوران کودکی اولین مرحله مهم آموزش کودک است و همچنین پایه ای ضروری برای رشد کودک در آینده است. همچنین کمبود دانش وجود دارد زیرا تحقیقات موجود در مورد استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات مانند قصه صوتی کودکانه در درجه اول بر سطوح آموزش ابتدایی تا عالی متمرکز است. این کار بینش مفیدی از پیشرفت‌ های تکنولوژیکی در آموزش دوران کودکی ارائه می ‌کند و یک نمای کلی از فعالیت‌ هایی که به طور موثر در یک برنامه آموزشی برای کودکان انجام شده است، ارائه می ‌کند.
 
بالا پایین