Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

منابع دسترسی به قصه های صوتی و معایب و مزایای آن ها

اطلاعات موضوع

Kategori Adı داستان و حکایت
Konu Başlığı منابع دسترسی به قصه های صوتی و معایب و مزایای آن ها
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan niniweb

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
4
امتیازها
8

اعتبار :

مزایا و معایب قصه صوتی​

قصه خوانی برای کودکان، تنها یک عنوان یک تفریح لذت بخش محسوب نمی شود بلکه با خواندن قصه والدین می توانند محتواهای آموزشی ارزشمندی را مانند مفاهیم اخلاقی، فرهنگی و مذهبی را به شکل غیر مستقیم به کودکان خود بیاموزند. والدین دوست دارند برای اغنای روح فرزندشان قصه های شیرین و تاثیرگذار را برایشان بخوانند اما با مشکل زمان مواجه هستند. از این رو بهترین گزینه برای آنها قصه صوتی است. قصه صوتی همراه با قصه هایی که والدین برای کودکان می خوانند موجب رشد افکار و شخصیت کودکان می شود. خواندن این مقاله به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید با انواع مختلف قصه صوتی آشنا شوید و بدون سختی آنها را فراهم کنید.

تاثیر قصه در روان کودک​

روانشناسان حوزه کودک همواره بر خواندن قصه برای کودکان بسیار توصیه می کنند. خواندن قصه برای کودکان به سن آنها مرتبط نیست. شاید محتوای قصه برای هر سنی متفاوت باشد اما آنچه مشخص است فواید قصه خوانی برای تمام کودکان است. فرقی ندارد فرزند شما در چه سنی قرار دارد بلکه مهم این است که قصه هایی را برای او انتخاب کنید که عناصر سازنده آن را بتوانید به شکل مهیج و جذاب برای کودکتان بخوانید تا بتواند بر روی او اثرگذارباشد. فراموش نکنید که قصه کودکانه تنها روایت یک داستان با شخصیت های خاص و اتفاقات روزمره نیست بلکه مفاهیم و موضوعات مهم آموزشی می تواند در قصه گنجانده شود که به شکل باورپذیر به کودکان آموزش دهد تا از الگوهای سالم پیروی کنند.

چرا قصه صوتی​

کودکی یکی از مهمترین و درعین حال حساس ترین برهه های سنی است که می تواند آشکار کننده سبک زندگی در روزهای بزرگسالی کودکان نیز باشد، بنابراین خانواده ها می بایست برای کودکان خود در این سن سرمایه گذاری آموزشی داشته باشند. پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که خواندن و روایت قصه مناسب از زبان والدین برای کودکان کم شود. به همین دلیل قصه صوتی در کنار کتاب های جذاب همراه با تصاویر زیبا و دیدنی مورد استقبال زیادی از سوی خانواده‌ها و کودکان قرار گرفته است. یکی از کاربردهای مهم قصه صوتی همانند کتاب قصه می تواند آموزش رفتارهای مناسب، درست اندیشیدن وهمچنین الگوپذیری مناسب باشد که والدین نباید ازآن غافل شوند.

اثرگذاری قصه صوتی​

قصه صوتی در واقع بسته آموزشی قدرتمندی است که با آهنگ و ریتم، جذابیت‌های قصه را به خواننده منتقل می کند. در کتاب قصه این امکان فراهم است که با مشاهده بصری، ذهن کودک درگیر قصه شود وهم ذات پنداری شایانی نیز با شخصیت های آن داشته باشد اما در قصه صوتی به علت فقدان این موضوع، مسئولیت این کار برعهده راوی قصه صوتی است تا با لحن صدا بتواند بر روی کودک اثربگذارد. برخی از والدین یک سیستم کارآمد آموزشی مناسب برای مهارت‌های زندگی در اختیارندارند و حتی ممکن است برای آموزش کودک از روش تنبیه استفاده کنند. قصه صوتی می تواند همانند کتاب های قصه که به کودکان مهارت های مختلف در زمینه خوابیدن، غذا خوردن، احترام و غیره را می دهند، به وسیله شخصیت های قصه با تغییر رفتار کودکان، بهترین نوع آموزش رفتاری را به آنها بدهند.

دسترسی به قصه صوتی​

در گذشته بیشتر خانواده ها از نوار کاست برای قصه استفاده می کردند تا کودکشان بتواند ازقصه صوتی لذت ببرد اما امروزه دسترسی به قصه صوتی بسیارآسان تر از گذشته شده است. قصه صوتی جذاب و مهیج بسیاری در بازار وجود دارد که دسترسی به آنها ساده است. کودکان می توانند ازاپلیکیشن های موجود دربازار به راحتی به قصه صوتی دسترسی پیدا کنند و آنها را تهیه کنند. والدین نیز خیالشان از این موضوع راحت است که قصه نامناسب و بی ارزش در اختیار کودکان قرار نمی گیرد. خصوصاً قصه صوتی بسیاری وجود دارد که اگرچه داستان جدیدی ندارد اما، شاهکارهای ادبی و نمایشی دوران کودکی بسیاری از بزرگترهاست که می تواند بخش بزرگی از خاطرات آنها را نیز زنده کند همانند بچه های کوه آلپ، مهاجران و بچه‌های مدرسه والت.
 
بالا پایین