Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

راهنمای خرید کارت حافظه تلفن همراه

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش سخت افزار
Konu Başlığı راهنمای خرید کارت حافظه تلفن همراه
نویسنده موضوع sara5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sara5280

sara5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 27, 2021
ارسالی‌ها
57
پسندها
4
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
تخصص
sa

اعتبار :



خرید کارت حافظه تلفن همراه روش‌های مختلفی دارد، کارت حافظه از لوازم جانبی بسیار مهم و ضروری است. با پیشرفت و توسعه فناوری‌های روز دنیا علاوه بر اینکه در تمامی سطوح زندگی افراد تغییراتی ایجاد شده است؛ لذا تغییرات خیلی سریع بر روی تلفن همراه ایجاد کرده است. تقریبا می‌توان گفت که چند سال پیش بود که گوشی‌هایی وارد بازار شد که حافظه‌های چند مگابایتی داشتند که به عنوان یک تکنولوژی برتر شناخته می‌شدند.
با گذشت مدت زمان بسیار کمی این کیفیت‌ها افزایش پیدا کرده‌اند و باعث شدند تا انسان‌ها نیاز داشته باشند تا برای گوشی‌های تلفن همراه خودشان از حافظه‌های چند مگابایتی استفاده کنند. این موضوع به دلیل افزایش کیفیت دوربین سیستم عامل‌های هوشمند، افزایش کیفیت محتوای تولید شده می‌باشد. این روزها انسان‌ها بیش از هر زمان دیگری به دنبال این هستند تا بتوانند رم‌هایی را برای تلفن همراه خودشان خریداری کنند و تمامی خاطره‌های خودشان را در آنجا ثبت کنند.
اما نکته‌ای که به وجود می‌آید این است که برای خریدن کارت حافظه باید به چه نکاتی دقت کرد. در این مقاله نکاتی را درباره خریدن مموری‌ها از مراکز فروش عمده لوازم جانبی موبایل در گناوه به شما ارائه می‌دهیم؛ پس اگر قصد دارید که کارت حافظه را برای گوشی تلفن همراه خودتان خریداری کنید؛ بهتر است خواندن این مطلب را مطالعه نمایید.
بیشتر بخوانید: روتر چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

نکاتی برای خرید کارت حافظه موبایل
شما باید بدانید زمانی که به سراغ خریدن کارت حافظه می‌روید باید به نکات بسیار ریزی توجه کنید؛ زیرا خریدن کارت حافظه مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری نیازمند این است تا حساسیت‌های لازم در نظر گرفته شود و به آن‌ها دقت شود مخصوصاً اگر شما به دنبال این هستید تا بتوانید کیفیت بسیار مناسب را با قیمت مناسب به دست بیاورید. امروزه به دلیل اینکه کالاهای وارداتی بسیار شده است؛ پس این که شما بتوانید کیفیت مناسب و قیمت مناسب را به دست بیاورید یک کار بسیار دشواری دارید.
زمانی که شما به سراغ خریدن کارت حافظه می‌روید باید معیارهای مختلفی مانند قیمت؛ سرعت؛ ظرفیت؛ سازگاری با گوشی و گارانتی را مورد توجه قرار دهید و از آن‌ها استفاده کنید.
بیشتر بخوانید: قطعات مورد توجه در انتخاب سیستم گیمینگ

میزان سرعت و عملکرد مموری
اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام خرید کارت حافظه تلفن همراه باید به آن توجه کنید، سرعت و عملکرد کارت حافظه می‌باشد. زمانی که شما قصد دارید داده‌های تلفن همراه خودتان را از فضای گوشی خودتان به کارت حافظه انتقال دهید و برای کیفیت و ضبط تصاویر از کارت حافظه استفاده می‌کنید. چیزی که اهمیت بسیار زیادی دارد این است که کارت حافظه سرعت انتقال داده و عملکردی خوبی داشته باشد.
این موضوع برای شما بسیار مهم و حیاتی می‌باشد. اگر شما قصد دارید که فیلمبرداری با کیفیت را انجام دهید پس کارت حافظه شما باید به صورتی باشد که سرعت بالایی داشته باشد؛ زیرا اگر شما از کارت حافظه بی‌کیفیت استفاده کنید کارت حافظه نمی‌تواند عملکرد متناسب با نیاز شما داشته باشد. امروزه کارت‌های حافظه‌ای که تهیه می‌شوند در سرعت‌های متفاوت مانند 2،4،6،10 دسته‌بندی می‌شود که این عدد نشان می‌دهد که حداقل سرعت ثبت داده بر روی کارت حافظه چقدر می‌باشد.
زمانی که حافظه مورد نظر شما 2 باشد. یعنی حداقل سرعتی که برای نوشتن کارت حافظه وجود دارد 2 مگابایت در ثانیه می‌باشد. اگر شما قصد دارید که فیلمبرداری با حجم و کیفیت بالا را انجام دهید باید به سراغ کارت حافظه‌هایی بروید که سرعت 5 مگابایت در ثانیه را دارند.
زمانی که شما از کارت حافظه‌های با سرعت بالا استفاده کنید علاوه بر اینکه می‌توانید داده‌ها را با سرعت بیشتری روی کارت حافظه ثبت کنید می‌توانید حجم بیشتری از داده‌ها را نیز ثبت کنید. به عنوان مثال برای اینکه بتوانید چند گیگابایت را انتقال بدهید.
این موضوع بسیار زیاد به مدل کارت حافظه شما بستگی دارد که می‌تواند از چند ثانیه تا چند دقیقه باشد. یکی از موارد بسیار مهمی که در کارت حافظه اهمیت دارد این است که علاوه بر سرعت شما باید به سرعت خواندن و بازیابی اطلاعات نیز دقت کنید.
بیشتر بخوانید: نکات پیش از خرید کارت گرافیک

ظرفیت کارت حافظه
ظرفیت کارت حافظه دومین عامل مهم در خرید کارت حافظه تلفن همراه است. معمولاً زمانی که افراد به سراغ خرید کارت حافظه می‌روند به این موضوع دقت بسیار زیادی می‌کنند. این موضوع به صورت واضح وجود دارد که اگر شما به دنبال به دست آوردن کارت حافظه با ظرفیت بالا هستید؛ پس می‌توانید اطلاعات بیشتری را روی کارت حافظه خودتان ذخیره کنید.
در این حال سوالی که به وجود می‌آید این است که در هنگام خرید کارت حافظه برای گوشی باید چه ظرفیتی را در نظر بگیریم. زمانی که شما قصد دارید ظرفیت کارت حافظه را بررسی کنید باید سه عامل را در نظر بگیرید: این سه عامل عبارتند از:
عامل اول: سازگاری کارت حافظه با تلفن همراه شما
اصولا برای خرید کارت حافظه بر روی گزینه پشیبانی به داده هایی که بر روی تلفن همراه است اقدام می کنند. در نتیجه زمانی که به سراغ کارت حافظه می‌روید باید از سازگاری گوشی با رم‌تان اطلاع داشته باشید.
عامل دوم: قیمت مموری کارت حافظه
هر چقدر ظرفیت کارت حافظه بیشتر باشد بالطبع قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. اگر شما به میزان ظرفیت‌ها دقت کنید هر برندی قیمت جالبی را ارائه می‌دهند که این قیمت بر خط نیست.
عامل سوم: میزان مصرف و ظرفیت
موضوعی که برای شما اهمیت دارد مربوط می‌باشد به میزان مصرف و ظرفیتی که شما نیاز دارید. قبل از انتخاب کارت حافظه برای تلفن همراه خود باید مشخص باشد که چند گیگ نیاز دارید. ممکن است صرفا برای ذخیره کردن تصاویر و دانلود برنامه‌های مختلف باشد. موارد فوق کمک خواهند کرد تا شما بهتر بتوانید از یک فضای مشخص شده برای کارت حافظه خود استفاده کنید.
 
بالا پایین