Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نقد و بررسی گوشی A53

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سامسونگ
Konu Başlığı نقد و بررسی گوشی A53
نویسنده موضوع sara5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sara5280

sara5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 27, 2021
ارسالی‌ها
57
پسندها
4
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
تخصص
sa

اعتبار :

گوشی A53 نسبت به کلاس قیمتی‌اش نمایشگری و دوربینی با کیفیت فوق‌العاده دارد و از نظر سخت ‌افزاری و نرم‌افزاری کاملاً به روز هست. در واقع سامسونگ A53 طبق رسم چندین ساله کره‌ای‌ها در مارچ 2022 معرفی شد و مشخصات این مدل دقیقاً به همان صورتی بود که انتظار داشتیم، در ادامه حدود قیمت گوشی A53 در بازار‌های جهانی را ارزیابی می‌کنیم و پس از آن همه‌ی مشخصات این گوشی که از گوشی های تازه از راه رسیده و بهترین گوشی سامسونگ رده متوسط است را به صورت تخصصی مورد نقد و بررسی دقیق قرار می‌دهیم.
قیمت گوشی A53 حدود 310 دلار در نظر گرفته شده، البته بد نیست بدانید که این مبلغ در حال حاضر این مدل است و قیمت A53 در نخستین روزهای حضور در بازار مبلغ بالایی بود و بهترین زمان خرید آن، چند ماه پس از حضور در بازار، یعنی همین امروز است.
سامسونگ، برند نام‌آشنای کره‌ای، سال‌هاست که در زمینه‌ی ساخت قطعات و وسایل الکترونیکی از جمله موبایل فعالیت دارد و از همین رو تقریباً نمی‌توان هیچ فردی را یافت که با این شرکت آشنایی نداشته باشد. همه‌ی ما زمان خرید گوشی سری هم به مدل‌های این برند می‌زنیم و قیمت روز گوشی سامسونگ را چک می‌کنیم، مخصوصاً اگر تمایل به خرید گوشی میانرده داشته باشیم. از همین رو اهمیت زیادی دارد که گوشی‌هایی مثل A53 قیمت چند دلاری دارند؛ چرا که عموماً این کلاس از موبایل‌ها در محدوده‌ی قیمتی هستند که مخاطبان زیادی دارند.
البته این نکته را باید مد نظر داشت که قیمت A53 در بازار ایران با توجه به نوسانات قیمت ارز متغیر است. جالب است بدانید نسخه قبلی این گوشی در حال حاضر بعد از یکسال نیم حضور در بازار و بعد از افت قیمت، حدوداً 244 دلار فروخته می‌شود. با توجه به این موضوع شما 310 دلار را برای قیمت گوشی A53 5G منطقی ارزیابی می‌کنید؟ یا اینکه انتظار داشتید با توجه به میانرده‌هایی که چینی‌ها در همین کلاس سخت‌افزاری و قیمت کمتر وارد بازار می‌کنند، این مدل با قیمتی مناسب‌تر عرضه می‌شد؟
نظر شما در مورد ارزش خرید به نسبت قیمت گوشی A53 سامسونگ چیست؟ البته هنوز برای قضاوت ارزش خرید این مدل کمی زود است، بهترست اندکی صبور باشیم و مشخصات این مدل را در ادامه بررسی کنیم تا در انتها بتوانیم با کنار هم قرار دادن مشخصات و قیمت گوشی A53 ارزش خرید آن را بررسی کنیم.

مشخصات گوشی A53 از نظر نرم افزار​

مشخصات A53 سامسونگ از نظر نرم‌افزار به این صورت خواهد بود که به صورت پیش‌فرض با اندروید 12 و جدیدترین نسخه از رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی One UI 4.1 اجرا می‌شود. بدون‌شک سامسونگ یکی از پایدارترین و بدون باگ‌ترین پکیج‌های نرم‌افزاری را ارائه می‌دهد و امکان شخصی‌سازی‌های زیادی را برای کاربران فراهم می‌کند.
بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کارت حافظه تلفن همراه

رابط کاربری سامسونگ a53​

یکی از مهمترین نکاتی که سامسونگ برای بسیاری از دستگاه های میان رده خود دارد، وعده پشتیبانی نرم افزاری گسترده است. این موضوع در مورد A53 5G نیز صادق است. انتظار می‌رود که سامسونگ گوشی A53 را از نظر آپدیت نرم‌افزاری تا 4 سال پشتیبانی کند و تا 5 سال هم برای آن بروزرسانی‌های امنیتی ارسال خواهد کرد. با این حساب اگر تمایل دارید گوشی خود را برای مدت طولانی نگه دارید، یک معامله سودمند است. One UI یکی از بهترین و محبوب‌ترین پیاده‌سازی‌های سفارشی اندروید است. در سال‌های اخیر، بیشتر تغییرات UX دقیق و تدریجی بوده و به زیبایی و جذابیت بیشتر منجر شده است، حتی کاربرانی که از دستگاه‌های قدیمی‌تر گلکسی می‌آیند احساس خوبی در این نسخه خواهند داشت. از ویژگی‌هایی که این نسخه از رابط کاربری ارائه می‌دهد می‌توان به تقویم هوشمند، افزایش رم مجازی داخلی، طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها، ویجت‌های هوشمند که مشابه سیستم عامل ios هستند و قابلیت‌های بیشتر دوربین اشاره کرد.
در حال حاضر برای A53 سامسونگ جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ، یعنی One UI 5 و اندروید 13 عرضه شده که می‌توانید به بخش تنظیمات رفته و آن را دانلود و نصب کنید.

مشخصات سامسونگ A53 از نظر سخت افزار​

فرقی نمی‌کند پک گوشی A53 ویتنام باشد یا هند، در هر صورت سخت افزار این مدل یکسان است و کاملاً تحت نظارت و با استاندارد سامسونگ ساخته شده است.
برخلاف سال گذشته، در سامسونگ A53 از تراشه آمریکایی استفاده کرده و در عوض تراشه جدید اختصاصی خود یعنی اگزینوس 1280 را به عنوان مغز متفکر این مدل بکار گرفته است. لازم به ذکرست که این تراشه در 17 مارچ 2022 معرفی شد. همچنین سامسونگ A53 از نسل پنجم اینترنت همراه نیز پشتیبانی کند که البته انتظاری جز این هم نداشتیم؛ بعلاوه اگزینوس 1280 طبق لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته شده که به معنای مصرف شارژ بسیار پایین آنست.

عملکرد گوشی A53 سامسونگ در بازی ها​

با توجه به مشخصات گوشی A53 انتظار داریم این مدل در بازی‌های گرافیکی مختلف عملکرد خوبی داشته باشد. از همین رو آن را با بازی‌هایی مثل پابجی و کالاف دیوتی مورد آزمایش قرار دادیم.
این مدل پس از 30 دقیقه بازی عملکردی قابل قبولی داشت و در بدنه‌ی گوشی A53 گرمای اضافی احساس نشد؛ با توجه به اینکه پیش از این تراشه‌های اختصاصی این شرکت در کنترل دما چندان موفق نبودند، این موضوع ارتقاء قابل توجهی در گوشی A53 5G محسوب می‌شود.
گوشی A53 از نظر حافظه‌ی داخلی در 3 نسخه‌ی 128/6، 128/8 و 256/8 گیگابایتی وارد بازار شده است. حتی اگر 128 و یا 256 گیگابایت فضایی کافی برایتان نباشد، جای خالی نسخه‌ی 512 گیگابایتی به هیچ عنوان احساس نمی‌شود؛ چرا که در مشخصات A53 می‌توان دید که این مدل از درگاهی برای افزودن کارت حافظه‌ی خارجی microSDXC نیز برخوردارست، در نتیجه جای برای نگرانی در مورد کم بودن فضای ذخیره‌سازی در این گوشی وجود ندارد و عملاً شما قادرید هر زمان که نیاز داشتید حافظه آن را ارتقاء دهید.
بیشتر بخوانید: نکات پیش از خرید کارت گرافیک

طراحی A53​

از این واقعیت نمی‌توان صرف نظر کرد که در طراحی سامسونگ A53 هیچ‌گونه خلاقیتی دیده نمی‌شود و عملاً به سختی می‌توان فرق آن را با نسخه‌ی سال پیش تشخیص داد، با این حال تفاوت‌هایی هم دارند و این گفته به این معنی نیست که این دو مدل از نظر ظاهری کاملاً مشابه هستند. اگر دقیق و موشکافانه بررسی کنیم می‌توان تفاوت‌های ریزی در طراحیشان یافت، مثلاً جایگاه اسکنر اثر انگشت عوض‌شده و همچنین دیگر خبری از جک 3.5 میلی‌‌متری هدفون در A53 نیست.
یا به عنوان مثالی دیگر می‌توان به تغییر اندازه‌ی این مدل (هر چند در ابعاد میلی‌متری) اشاره کرد. این گوشی ظریف‌تر ساخته شده و ابعاد دقیق آن برابر 159.6 × 74.8 × 8.1 میلی‌مترست که نسبت به نسخه‌ی مشابه در سال قبل کمی کوچک‌ترست.
چند میلی‌متر کوچک‌تر شدن یک گوشی شاید نکته‌ای کم‌اهمیت به‌نظر برسد، اما جالب است بدانید وزن A53 5G نسبت به نسخه‌ی قبلی تغییر نکرده و همان 189 گرم باقی مانده، همچنین نمایشگر کوچک‌تر نشده و همه‌ی اینها در حالیست که ظرفیت باتری افزایش یافته است. با این حساب می‌توان گوشی A53 را یکی از گوشی‌های خوش‌دست و سبک بازار به حساب آور که اندازه‌ای ایده‌آل دارد.
سامسونگ برای این نسخه هم گوریلاگلس 5 را بکار گرفته تا از نمایشگر در برابر خط و خش محافظت کند و همچنین در صورتی که از ارتفاع 1.6 متری روی بتن سقوط کند، اتفاقی برایش نیوفتد. با وجودی که نمی‌توان A53 5G را ضدضربه دانست، ولی اگر از یک بک‌کاور ضدضربه هم برای محافظت از پنل پشتی آن استفاده کنید، می‌توان تا اندازه‌ای از مقاومت آن اطمینان داشت.
به طور کلی، در دست گرفتن گوشی a53 احساس داشتن یک گوشی مقاوم و محکم را به شما می‌دهد که بیشتر به نوع طراحی بدنه آن مربوط می‌شود. سامسونگ این مدل را در رنگ‌های مشکی و سفید به عنوان گزینه‌های اصلی و همچنین آبی و هلویی به بازار عرضه کرده است.

گوشی A53 ضد آب است ؟​

جای دارد اشاره کنیم که این مدل توانسته گواهی نامه‌ی IP57 را هم کسب کند و با وجودی که نسب به سال قبل پیشرفت محسوب نمی‌شود و همچنین به پای IP68 نمی‌رسد آن را جزو نقاط ضعف در مشخصات گوشی A53 سامسونگ در نظر بگیرید، ولی برای اینکه بتوان گوشیA53 را ضدآب دانست کافیست؛ در واقع این گواهی‌نامه نشان‌دهنده‌ی اینست که حتی ریزترین ذرات گرد و غبار هم جایی به درون بدنه‌ی این گوشی ندارند و همچنین در صورتی که تصمیم به شناور کردن آن درون آب داشته باشید، می‌توانید آن را تا عمق 1 متری حدود 30 دقیقه نگه دارید و مطمئن باشید که آسیبی نمی‌بیند و آب به درون آن نفوذ نمی‌کند، هرچند 19کالا به شما توصیه می‌کند که همیشه جانب احتیاط را رعایت کنید.
بیشتر بخوانید: قطعات مورد توجه در انتخاب سیستم گیمینگ

نمایشگر گوشی سامسونگ A53​

کره‌ای‌ها همیشه از بهترین نمایشگرهای ساخت خود استفاده می‌کنند و A53 سامسونگ 5G نیز از این قائده مستثنی نبوده است؛ در واقع گوشی A53 به یک پنل سوپرآمولد 6.5 اینچی Full HD+ مجهز شده که از نرخ نوسازی سریع‌ 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و پیک روشنایی بسیار خوبی خواهد داشت؛ به حدی که زیر شدیدترین میزان نور آفتاب هم محتوای نمایشگر به خوبی دیده می‌شود. رزولوشن این نمایشگر برابر 1080 × 2400 پیکسل و وضوح آن 405 پیکسل در هر اینچ است.
نمایشگر گوشی A53 سامسونگ یکی از بهترین گزینه‌هاییست که می‌توان در این کلاس قیمتی یافت. این پنل هیچ کمبودی ندارد و حتی سامسونگ برای اینکه خیالتان را راحت‌تر کند آن را به نسل پنجم کورنینگ گوریلاگلس نیز مجهز کرده که پیش از این درمورد درجه‌ی محافظت آن برایتان توضیحاتی ارائه دادیم…
این نمایشگر برای وب‌گردی و مطالعه‌ی کتاب‌های الکترونیکی فوق‎‌العاده است با توجه به اندازه‌ی بزرگ و روشنایی زیادی که دارد حتی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای دانش‌آموزان و یا سالمندان باشد، بعلاوه با توجه به پشتیبانی آن از رفرش‌ریت 120 هرتزی، برای بازی‌های گرافیکی نیز ایده‌آل است.

اسپیکرهای A53 5G​

این مدل اسپیکرهای هیبریدی و استریویی دارد که حجم صدای مناسبی را ارائه می‌دهند. این اسپیکر را می‌توان نسبت به دیگر گوشی‌های اخیر سامسونگ خوب ارزیابی کرد، اما در مقایسه با بلندگوهایی که در مدل‌های چینی که با گوشی A53 قیمت یکسانی دارند استفاده می‌شود، صدای ضعیفی دارد. در واقع کیفیت صدا رضایت‌بخش است، ولی میزان بلندی صدا زیاد نیست.

باتری گوشی A53 سامسونگ​

مشخصات گوشی A53 از نظر باتری به این صورت است که یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپری دارد که از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند.
با شارژر 25 واتی می‌توان این حجم باتری را در طی 1 ساعت و 24 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ کرد که البته زمان کمی‌ نیست و با توجه به اینکه رقبای چینی این گوشی سرعت شارژ 5 برابری را ارئه می‌دهند و قیمت گوشی A53 نسبتاً بالاست، باید از این مورد به عنوان نقطه‌ضعف این گوشی یاد کرد. البته لازم به ذکرست که این مورد برای اکثر کاربران مسئله مهمی نیست…
البته جای نگرانی در مورد طولانی بودن فرآیند شارژ گوشی A53 نیست؛ چرا که همان طور که در قسمت سخت‌افزار اشاره کردیم، تراشه‌ی استفاده شده در این گوشی با ظرافت ساخته شده و مصرف شارژ بهینه‌ای دارد، در نتیجه باتری 5000 میلی‌آمپری برای استفاده‌ی روزانه کافیست و حتی اگر از این گوشی استفاده‌ی سنگین هم داشته باشید، بیش از یک بار در روز مجبور به شارژ آن نخواهید بود.
بیشتر بخوانید: روتر چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

دوربین گوشی A53​

ترکیب دوربین در گوشی سامسونگ A53 نسبت به سال پیش هیچ تغییری نکرده و عملاً همان لنزهای باکیفیتی که در مدل قبلی در دسترس بودند، در این گوشی هم وظیفه‌ی عکاسی را به عهده دارند. مشخصات لنزهای دوربین اصلی و سلفی گوشی A53 به شرح زیر هستند:
لنز اصلی: سنسور واید 64 مگاپیکسل با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز(PDAF) و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)، دیافراگم f/1.8، اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر، فاصله کانونی 26 میلی‌متری
لنز اولتراواید: سنسور 12 مگاپیکسل، زاویه‌ی تحت پوشش با وسعت 123 درجه، دیافراگم f/2.2، اندازه پیکسل 1.12 میکرومتر،
همان طور که اشاره کردیم این لنزها دقیقاً مشابه لنزهای مدل سال گذشته هستند، اما تراشه‌ی پردازنده تغییر کرده و نتیجتاً سیگنال‌هایی که از لنزها به سمت پردازنده ارسال می‌شود به شکل متفاوتی پردازش می‌شود و در نهایت تصاویر خروجی این دو گوشی متفاوت است. به خاطر استفاده از تراشه قوی‌تر، پردازش تصاویر دوربین گوشی A53 نسبت به پارسال بهترست.
بیشتر بخوانید: نکات مهم پیش از خرید کابل شارژر خوب

بررسی ارزش خرید گوشی A53​

سامسونگ یک برند کاملاً شناخته شده است و اغلب کاربران تجربه‌ی یک بار استفاده از گوشی‌های این برند را دارند، از همین رو با اطمینان کامل از آن خرید می‌کنند و کمتر پیش می‌آید کاربری برای خرید از این برند دوچار شک و تردید شود. شاید این موضوع نظرتان را جلب کرده باشد که قیمت گوشی A53 نسبت به یک میانرده کمی بالاست، اما از ویژگی‌هایی مثل دوربین و نمایشگر کم‌نظیر آن نمی‌توان صرف‌نظر کرد.
اگر قصد خرید A53 را دارید حتماً می‌دانید که قیمت میانرده‌های سامسونگ همیشه نسبت به رقبای چینی بالاتر بود و قیمت A53 نیز به همین دلیل بالاتر از همکلاسانش هست و طرفداران سامسونگ به خوبی می‌دانند که برای خرید از این برند باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.
 
بالا پایین