Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ساخت کاردستی چه کمکی به کودکان می کند

اطلاعات موضوع

Kategori Adı صنایع دستی
Konu Başlığı ساخت کاردستی چه کمکی به کودکان می کند
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan niniweb

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
4
امتیازها
8

اعتبار :

هنر و انجام کارهای هنری توسط کودکان باعث درگیرشدن ذهن کودکان ودرنتیجه پرورش خلاقیت آن ها می شود. ساخت کاردستی از جمله کارهای هنری است که علاوه بر تقویت ورشد خلاقیت کودکان به رشد جسمی و اجتماعی کودکان نیز کمک می کند. خلاقیت با تخیل شروع می شودو کودکان خیال پرداز معمولاً مبتکران خوبی هستند که کارهای خارق العاده انجام می دهند. بنابراین کودکان با ساخت کاردستی، تخیل خود را نشان می دهند.

تخیل،آغازگر ساخت کاردستی کودکانه​

کودکان معمولاً در سنین پایین بسیار خیال پردازهستند. دنیای خیال انگیزکودکانه آغازی برای موفقیت دردنیای واقعی کودکان است. کودکان درساخت کاردستی بیشتراز ذهن خود کمک می گیرند یعنی به چیزی فکر می کنند که شاید وجود خارجی نداشته باشد ولی دوست دارند که وجود داشته باشد. همین آغازی برای خلاقیت کودکان می شود. آنها به دنبال وسایلی می گردند که بتوانند چیزهای خیالی را باآن بسازند و به اصطلاح ساخت کاردستی را انجام دهند. شاید بسیاری از چیزهایی که می سازند از نظرما بی معنا باشد و نتوانیم نامی برای آنها بگذایم اما برای کودکان، ساخت کاردستی تجلی تراوشات ذهنی آنهاست.

ارتباط میان تخیل کودکانه وساخت کاردستی​

به طور کلی ایجاد وساخت هرهنری از تخیل و ذهن سازنده آن نشأت می گیرد. اگر چیزی به ذهن خطور نکند نمی تواند هم به وجود بیاید. به همین دلیل کودکان در ساخت کاردستی بیشترازذهن خود کمک می گیرند. در ساخت کاردستی می توان از اشکال و حیواناتی که در اطرافمان وجود دارد ایده بگیریم اما ساخت کاردستی یعنی ساخت یک چیزجدید. وقتی چیز جدیدی می خواهیم بسازیم یعنی از تخیل باید استفاده کنیم چون می خواهیم چیزی بسازیم که وجود نداشته است. به همین دلیل ساخت کاردستی و تخیل کودکانه ارتباط معناداری با هم پیدا می کنند.

ساخت کاردستی وابراز احساسات​

کودکان افکار و احساسات درونی خود را از طریق آثار هنری همچون ساخت کاردستی که خلق می کنند، بیان می کنند. این کار کاملاً ناخودآگاهانه است و کودکان پیشینه ذهنی از این کار ندارند. ساخت کاردستی راهی است که کودکان برای بازتاب و مدیریت احساساتشان از آن استفاده می کنند. در واقع فرآیند تبدیل یک فکر به یک اثر هنری ملموس وزیبا روشی آسان است که به ما این امکان را می‌دهد تا افکار و احساسات درونی خود را مدیریت کنیم و آنها را به چیزی واقعی تبدیل کنیم و ساخت کاردستی توسط کودکان بیشترین کاربرد در این زمینه را دارد. همچنین ثابت شده است که هنر و ساخت کاردستی تأثیر مثبتی بر سلامت روانی کودکان دارد. ساخت کاردستی می‌تواند احساسات و عواطف پنهان در کودکان درونگرا را آشکار کند و زمینه ای برای کودکان فراهم کند تا آنها بتوانند تمام انرژی خود را در تلاش‌های مثبت و ایجاد حس موفقیت هدایت کنند.

چراساخت کاردستی اعتماد به نفس کودکان را افزایش می دهد​

کودکان ازساخت کاردستی و به طورکلی هنر برای بیان احساسات خود استفاده می کنند. وقتی کودکان می توانند افکار و احساسات خود را به سمت هنر وساخت کاردستی هدایت کنند بهتر می توانند احساسات خود را نیز برای برقراری ارتباط با دیگران هدایت کنند. توانایی کودکان در برقراری ارتباط با سایرین در افزایش اعتماد به نفس آنها موثر است. علاوه بر این، ساخت کاردستی به کودکان این احساس را می دهد که خود رابا دیگران مقایسه کنند و از اینکه توانسته اند چیز جدیدی درست کنند احساس رضایت کنند. این احساس رضایت مندی که با ساخت کاردستی در کودکان ایجاد می شود به نوبه خود در افزایش اعتماد به نفس کودکان دخالت دارد. ساخت کاردستی توسط کودکان ضعف و ناتوانی آنها را نیز به کودکان نشان می دهد و باعث می شود تا با تلاش برای برطرف نمودن آنها اعتماد به نفس بیشتری در برخورد با دیگران داشته باشند.

اکنون که از برخی مزایای ساخت کاردستی آگاه شدید می توانید شروع به ساخت کاردستی را به کودکتان یاد بدهید و یا آنها رابه ساخت کاردستی تشویق کنید. اگر ایده خاصی برای ساخت کاردستی ندارید می توانید از وولک و ساخت کاردستی آن استفاده کنید. در وولک آموزش کاردستی زیادی وجود دارد که برای شروع به ساخت کاردستی می توانید از آن استفاده کنید تا با کسب مهارت، خلاقانه به ساخت کاردستی بپردازید.
 
بالا پایین