Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

راهنمایی سریع مشخصات یک لپ تاپ خوب برای بازی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı هنر هفتم
Konu Başlığı راهنمایی سریع مشخصات یک لپ تاپ خوب برای بازی
نویسنده موضوع sara5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sara5280

sara5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 27, 2021
ارسالی‌ها
57
پسندها
4
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
تخصص
sa

اعتبار :

مشخصات یک لپ تاپ خوب برای بازی شامل چه مواردی است ؟ در حالی که دسکتاپ در بین بسیاری از گیمرهای رایانه انتخابی عالی باقی مانده است ، گاهی اوقات شما به چیزی قابل حمل تر نیاز دارید. یک لپ تاپ خوب برای بازی ، یک وسیله در حال حرکت است و دارای قدرت بازی در اندازه ای است که می توانید آن را با خود جا به جا کنید.

اما هنگامی که در حال خرید یک لپ تاپ مناسب بازی هستید، فقط مشخصات را جستجو نمی کنید. شما در حال مشاهده یک کامپیوتر کامل هستید ، از جمله صفحه کلید داخلی و صفحه نمایش.

در این جا ، تمام تصمیماتی را که باید هنگام خرید لپ تاپ مخصوص بازی اتخاذ کنید ، توضیح خواهیم داد و مشخصات یک لپ تاپ خوب برای بازی را خواهیم گفت تا بتوانید بهترین تصمیم را برای نیازها و بودجه خود اتخاذ کنید.

راهنمایی سریع مشخصات یک لپ تاپ خوب برای بازی​

GPU خوبی بگیرید: بیش تر بازی ها به GPU وابسته هستند و نمی توانید این موارد را در لپ تاپ ها ارتقا دهید. یک GPU خوب تضمین می کند که لپ تاپ شما چند سال در تنظیمات بالا بازی می کند.

به روزرسانی کنید: بسیاری از لپ تاپ های بازی ، هر چند نه همه، به شما امکان می دهند حافظه RAM و حافظه خود را ارتقا دهید.

وضوح یا سرعت انتخاب : سریع ترین نمایشگرهای 144 هرتز فقط در رزولوشن 1920×1080 ارائه می شوند ، بنابراین صفحه نمایش 4K کندتر می شود.

یک صفحه کلید خوب بگیرید: قطعا شما نمی خواهید بازی های خود را روی یک چیز سخت یا سفت انجام دهید.

عمر باتری احتمالاً بد خواهد بود: تعداد بسیار کمی از نوت بوک های بازی 8 ساعت یا بیش تر شارژ می گیرند پس به هر حال برای داشتن بهترین عملکرد به منبع تغذیه نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی برای بازی کالاف + معرفی 10 مدل برتر

سیستم سخت افزاری مناسب برای لپ تاپ مخصوص بازی​

GPU یا کارت گرافیک​

در حالی که برخی از بازی ها از پردازنده مرکزی (CPU) استفاده می کنند ، اکثر بازی ها هم چنان به پردازنده گرافیکی متصل هستند ، بنابراین این یکی از بزرگ ترین تصمیماتی است که هنگام خرید بهترین گرافیک لپ تاپ مناسب بازی می گیرید. در حال حاضر ، اکثر لپ تاپ های مخصوص بازی با پردازنده های گرافیکی Nvidia GeForce GTX یا RTX ارائه می شوند.

جدیدترین کارت های گرافیک سری Nvidia جدیدترین کارت های Super 20 سری RTX شامل 2070 Super و 2080 Super هستند که همه آن ها پس از مدتی حضور در میز کار باعث پرش شدند. در خط مقدم AMD ، سری Radeon RX 5000M وجود دارد که شامل RX 5500M برای سیستم های بودجه ای و مقرون به صرفه و RX 5600M و RX 5700M برای عملکرد بیش تر است.

پردازنده یا CPU​

گرچه GPU مهم است ، اما شما هم چنین باید به دنبال CPU خوب ، RAM کافی و فضای ذخیره سازی زیادی باشید. بسته به بودجه خود ، می توانید یک CPU بسیار قدرتمند Core i7 یا حتی پردازنده ای را که می توانید اورکلاک کنید مانند Intel Core i9-9980HK دریافت کنید. هم چنین می توانید لپ تاپ هایی با CPU دسک تاپ پیدا کنید.

با این حال ، بیش تر بازی ها از پردازنده گرافیکی با کیفیت بیش تر از CPU بهره مند می شوند ، بنابراین قطعاً می توانید با پردازنده Core i5 کنار بیایید. اگر چیزی قدیمی تر از هسته فعلی Intel 10th Gen Core را مشاهده کردید (شماره مدل با 10 شروع می شود) یا با قدرت کمتری بود ، کمی پس انداز کنید. پردازنده ها معمولاً قابل ارتقا نیستند ، بنابراین شما یک بار این انتخاب را انجام می دهید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی A53

حافظه نهان یا RAM​

بازی می تواند با RAM فشرده باشد و 8 گیگابایت همان چیزی است که ما حتی برای کارهای متوسط بهره وری نیز توصیه می کنیم. اگر می توانید ، با استفاده از رایانه شخصی به 16 گیگابایت ارتقا دهید.

لپ تاپ با GTX 1650 یا 1660 Ti معمولاً با 8 گیگابایت ارائه می شود. هنگامی که به GTX 2060 یا بالاتر رسیدید ، برخی از آن ها با 16 گیگابایت رم عرضه می شوند. اگر اکنون نمی توانید لپ تاپ خود را با 16 گیگابایت رم تهیه کنید ، در آینده نزدیک آن را ارتقا دهید. حافظه در بسیاری از لپ تاپ های بازی قابل ارتقا است ، بنابراین این جزو مشخصات یک لپ تاپ خوب برای بازی است که می توان بعدا آن را ارتقا داد.

فضای ذخیره سازی یا هارد​

هارد دیسک یا SSD؟ چرا هر دو نه؟ برخی از لپ تاپ های ارزان قیمت فقط با یک دیسک سخت (معمولاً 1 ترابایتی) عرضه می شوند ، اما اکثر نوت بوک های مخصوص بازی دارای یک SSD کوچک برای استفاده به عنوان درایو بوت نیز هستند.

دیدن یک حافظه 128 GB SSD و 1TB HDD به طور هم زمان کار غیرمعمولی نیست. اگر بتوانید SSD بزرگت ری تهیه کنید ، ممکن است زمان بارگیری کاهش یابد ، اما این نیز هزینه کمی بیش تر برای شما خواهد داشت.

اطمینان حاصل کنید که یک HDD سریع تر ، 7200 دور در دقیقه ، در مقابل HDD با 5400 دور در دقیقه دارید. مانند حافظه ، فضای ذخیره سازی اغلب در لپ تاپ های بازی قابل ارتقا است. بنابراین اگر به فضای بیش تری نیاز دارید ، می توانید یک هارد دیسک 2 ترابایتی یا بزرگ تر را انتخاب کنید.

مشخصات یک لپ تاپ خوب برای بازی در سطح مبتدی​

اگر نیازی به بازی در بالاترین تنظیمات ندارید ، می توانید به سراغ GTX 1650 یا RX 5500M بروید که به شما امکان می دهد بیش تر بازی ها را انجام دهید ، البته با تنظیمات متوسط. GTX 1660 Ti کمی بیش تر به شما انرژی می دهد و ما معمولاً فکر می کنیم گزینه ای قابل توجه است و ارزش سرمایه گذاری را دارد. هزینه یک لپ تاپ با این کارت ها تقریباً بین 800 دلار (700 پوند) تا 1100 دلار (900 پوند) است.

بیشتر بخوانید: هارد اکسترنال چیست و چه کاربردی دارد؟ نکات مهم در خرید هارد اکسترنال

مشخصات یک لپ تاپ خوب برای بازی مین استریم​

Nvidia’s GeForce RTX 2060 کارت گرافیک خوبی در میان راه است که به شما امکان می دهد بیش تر بازی ها را با تنظیمات بالا انجام دهید. هم چنین برای واقعیت مجازی حداقل استاندارد در نظر گرفته شده است ، بنابراین کم ترین میزان Oculus Rift یا HTC Vive است. در سمت AMD ، RX 5600M به اندازه یک عملکرد قوی نیست ، اما کارتانرا راه می اندازد. انتظار می رود لپ تاپ های دارای این کارت بین 1100 دلار (1000 پوند) و 1500 دلار (1350 پوند) قیمت داشته باشند.

VR و بالاترین تنظیمات​

RTX 2070 به شما امکان می دهد تقریباً در هر قسمت در تنظیمات بالا بازی کنید ، در حالی که RTX 2080 یا RTX 2080 Ti قدرتمند ترین کارت های سری 20 هستند که باعث می شود VR نرم و جلوه های ویژه تری داشته باشید. این کارت ها به شما امکان می دهند جلوه هایی مانند Nvidia Gameworks را شروع کنید. لپ تاپ هایی از این دست می توانند در دامنه بالای K / $ high شروع شوند و بسته به مشخصات دیگری که نیاز دارید ، بیش از 3000 دلار (2700 پوند) می شوند. اما با سری جدید RTX ، می توانید بازی های ویدیویی ردیابی شده را انجام دهید و نرخ فریم بیش تری دریافت کنید. RTX 2070 یا RTX 2080 حتی ممکن است برای بازی در 4K کافی باشد.

عمر باتری لپ تاپ مناسب بازی​

در بررسی مشخصات یک لپ تاپ خوب برای بازی عمر باتری خیلی کاربردی ندارد زیرا خیلی دوام نخواهد آورد. پاسخ کوتاه این است که روی قابل حمل بودن لپ تاپ مخصوص بازی خود حساب نکنید. اگر از لپ تاپ خود برای انجام بازی ها استفاده می کنید ، باید لپ تاپ خود را به برق وصل کنید تا عملکرد کامل GPU را به دست آورید.

اگر این کار را نکنید ، در خوش بینانه ترین حالت لپ تاپ شما شاید یک ساعت بازی کند. در تجربه آزمایش ما ، بیش تر لپ تاپ های مخصوص بازی هنگام انجام سایر کارها فقط چند ساعت با شارژ دوام می آورند ، اما هرگز به اندازه دستگاه های فوق قابل حمل و بدون GPU گسسته دوام نخواهند آورد. اگر در حین کار به چیزی نیاز دارید که 8 ساعت دوام بیاورد ، لپ تاب گیمینگ گزینه مناسبی نخواهد بود.

بعضی از باتری ها دوامشان طولانی می شوند ، اما این اغلب به هزینه ی بالای نمایشگر منجر می شود و شما نمی خواهید همه بازی های خود را روی صفحه تاریک ، انجام دهید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کارت حافظه تلفن همراه

نتیجه گیری​

هنگام بررسی مشخصات یک لپ تاپ خوب برای بازی، لپ تاپی تهیه کنید که چند سال برای شما دوام بیاورد. اگر توانایی پرداخت آن را دارید ، یک پردازنده گرافیکی میان رده تا رده بالا تهیه کنید ، اگرچه بدیهی است کارت بهتر عملکرد بهتری را ارائه می دهد.

این انتخاب مهمتر از RAM و CPU است ، اگرچه باید به آن ها نیز توجه کنید. فضای ذخیره سازی به احتمال زیاد قابل ارتقا است ، اما بیش تر از این بهتر خواهد بود ، زیرا بازی ها فضای زیادی را اشغال می کنند.

تصمیم بگیرید که وضوح بالا یا نمایشگر سریع تر را ترجیح می دهید و در نظر بگیرید که چه نرم افزاری برای شما مفید خواهد بود ، اما بدانید که عمر باتری خوبی ندارید.
 
بالا پایین