Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بهترین لالایی باید چه ویژگی هایی داشته باشد

اطلاعات موضوع

Kategori Adı موسیقی
Konu Başlığı بهترین لالایی باید چه ویژگی هایی داشته باشد
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan niniweb

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
4
امتیازها
8

اعتبار :

ویژگی هایی که برای بهترین لالایی باید در نظر گرفته شود با محوریت کودکان است. کودکان لالایی را می شنوند و این کودکان هستند که باید با بهترین لالایی به خواب بروند. بهترین لالایی برای کودکان، لالایی است که هم آرام باشد و هم زیبا خوانده شود. زیبا خوانده شدن لالایی نیز به متن لالایی و احساسات خواننده ای بستگی دارد که لالایی را می خواند.

کاربرد لالایی برای کودکان چیست؟​

کودکان برای رشد و بزرگ شدن نیاز به استراحت و آرامش کافی دارند. شاد بودن و احساس عشق ومحبت از سوی پدرومادر نیز از دیگر نیازهای کودکان است که برای رشد وسلامت روانی کودکان ضروری است. لالایی برای کودکان می تواند همه این شرایط را ایجاد کند. موسیقی لالایی هم می تواند با آرام کردن کودکان به خواب و استراحت کردن کودکان کمک کند و هم با کنار هم قرار دادن پدرومادر و کودک می تواند ایجاد عشق و علاقه و محبت را در وجود کودکان پرورش دهد. از این رو لالایی هم برای جسم کودکان مفید است و هم برای روح آنها و کاربردی چندگانه دارد.

لالایی در گویش های مختلف ایران​

لالایی از آن دسته از هنرهایی است که در همه جای ایران نمونه ای از آن یافت می شود. لالایی را بخشی از ادبیات شفاهی محسوب می کنند در حالی که لالایی بخش زیادی از فرهنگ این سرزمین کهن است که در میان اقوام گوناگون با گویش های مختلف حفظ شده است. در لالایی همه چیز وجود دارد، از تاریخ و ادبیات گرفته تا اخلاق و مذهب و حتی ریشه هایی از سیاست. لالایی در ظاهر برای کودکان خوانده شده است اما در واقع نگارش شفاهی رویدادهایی است که در دوران کودکی کودک رخ داده است. بدین شکل لالایی مستندی از سرگذشت کودکان سرزمین ایران است.

آهنگی که در لالایی وجود دارد​

بهترین لالایی را همواره لالایی می دانند که ریتمی آرام دارد و ملایم خوانده می شود. آهنگ لالایی را نمی توانیم یک آهنگ کودکانه شاد بدانیم که کودکان را به وجد و شادی می کشاند زیرا لالایی برای شب و هنگام خواب کودکان خوانده می شود و آهنگ کودکانه شاد به جای خواب کردن کودکان، آنها را بی خواب می کند. این به معنای نامناسب بودن آهنگ کودکانه شاد برای کودکان نیست بلکه باید بدانیم که هر آهنگی با هر ریتمی برای چه زمانی و در کجا برای کودکان خوانده شود. کودکان آهنگ کودکانه شاد را دوست دارند چون شادی را دوست دارند و پر انرژی هستند اما این آهنگ کودکانه شاد نباید برای خواباندن کودکان خوانده شود.

آهنگ کودکانه شاد برای کودکان​

تعریفی که از آهنگ کودکانه شاد وجود دارد، آهنگی است که باعث خوشحالی و خنده و حرکت کودک شود. به همین دلیل موسیقی و آهنگی که نتواند کودکان را به وجد و شادی و حتی بازی وادار کند از نظر عموم مردم نمی تواند یک آهنگ کودکانه شاد باشد. در ظاهر نیز درست است اما باید معنای شاد بودن را هم بداینم تا بتوانیم بگوییم که آیا آهنگی که برای کودکان انتخاب می کنیم یک آهنگ کودکانه شاد است و یا نیست. شاد بودن یک معنای نسبی است. یعنی نمی توان معیاری واحد را در نظر گرفت و براساس آن شاد بودن و یا غمگین بودن را مشخص نمود. شاد بودن احساسی روحی است که در وجود هر کسی ایجاد می شود و تنها خودش می تواند به معنای واقعی آن پی ببرد. از این رو آهنگ کودکانه شاد را باید خود کودکان درک کنند. کودکان آهنگی را که بتواند حس سرزندگی به آن ها بدهد آهنگ کودکانه شاد می دانند حتی اگر باعث خنده و ایجاد حرکاتی خاص در آنها نشود و تنها با گوش دادن به آن حالشان خوب شود.
 
بالا پایین