Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تنها مدل‌های پرو سری آیفون ۱۵ از تراشه‌ی A17 Bionic بهره می‌برند

اطلاعات موضوع

Kategori Adı هنر هفتم
Konu Başlığı تنها مدل‌های پرو سری آیفون ۱۵ از تراشه‌ی A17 Bionic بهره می‌برند
نویسنده موضوع sara5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sara5280

sara5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 27, 2021
ارسالی‌ها
57
پسندها
4
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
تخصص
sa

اعتبار :


هنوز چند هفته‌ای تا زمان رونمایی از سری جدید گوشی‌های آیفون ۱۴ اپل فاصله داریم، اما گاهی اوقات شاهد انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های متعددی در مورد سری آیفون ۱۵ سال ۲۰۲۳ هستیم که برخی اطلاعات در مورد گوشی‌های این سری را در اختیار ما قرار می‌دهند. بر اساس جدیدترین خبرهای منتشر شده، تنها مدل‌های پرو سری آیفون ۱۵ اپل از تراشه‌ی A17 Bionic به عنوان قلب تپنده‌ بهره می‌برند. انتظار می‌رود که تراشه‌ی A17 Bionic اپل با لیتوگرافی ۳ نانومتری ساخته شود.

غول فناوری آمریکایی قرار است اواخر شهریور ماه از سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۲۲ خود یعنی سری آیفون ۱۴ به همراه محصولاتی دیگر رونمایی کند. تا به امروز خبرها و شایعات زیادی در مورد مشخصات فنی گوشی‌های این سری در فضای مجازی مطرح شده است. در همین راستا می‌دانیم که اپل بار دیگر از از دو تراشه‌ی مجزا در چهار گوشی هوشمند سری آیفون ۱۴ استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: راهنمایی سریع مشخصات یک لپ تاپ خوب برای بازی

در حال حاضر، اکثر کارشناسان و تحلیلگران حوزه‌ی فناوری بر این عقیده‌اند که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس اپل از پردازنده جدید A16 Bionic استفاده می‌کنند که باید هم‌زمان با آیفون‌های ۲۰۲۲، از آن‌ها رونمایی شود. علاوه بر این، مدل‌های غیر پروی این سری یعنی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس، اگرچه ممکن است تغییرات و پیشرفت‌هایی در این سری داشته باشند، اما باید به بهره‌گیری از تراشه‌ی A15 Bionic که قبلاً در سری آیفون ۱۳ استفاده شده بود ادامه دهند. همچنین شایعاتی مطرح شده مبنی بر اینکه اپل ممکن است تراشه‌ی A16 را با نام «A16 پرو» و تراشه‌ی A15 مدل‌های غیر پرو را با نام «A16» به کاربران معرفی کند.

صرف نظر از شیوه‌های نام‌گذاری این تراشه‌ها، یکی از افشاگران شبکه اجتماعی ویبو که ظاهراً از اولین کسانی بود که گفت اپل قصد دارد از تاکتیک بازاریابی تقسیم‌ پردازنده برای سری آیفون ۱۴ استفاده کند، اکنون اعلام کرده که همین فرآیند برای سری آیفون ۱۵ نیز اعمال خواهد شد. بنابراین، این به این معناست که آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ مکس (یا آیفون ۱۵ مینی اگر اپل دوباره آن را برگرداند) پردازنده‌ی A16 را دریافت خواهند کرد، در حالی که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از تراشه‌ی کاملا جدید و ۳ نانومتری A17 Bionic به عنوان قلب تپنده بهره خواهند برد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین کابل فست شارژ

شایعات مربوط به سری آیفون ۱۵ کم و بیش در خبرهای روز تکنولوژی دیده می‌شود و انتظار داریم پس از معرفی سری آیفون ۱۴، این دسته از خبرها بیشتر نیز شوند. در حال حاضر یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که طبق گمانه‌زنی‌ها در سری آیفون ۱۵ انتظار داریم، استفاده از لنز پریسکوپی برای بهره‌گیری از زوم اپتیکال بهتر است. در حالی که تحلیلگران ابتدا بر این باور بودند که این فناوری منحصر به مدل‌های پرو سال ۲۰۲۳ اپل خواهد بود، «مینگ-چی کو»، تحلیلگر معروف محصولات اپل بر این عقیده است که تنها آیفون ۱۵ پرو مکس این لنز جدید را دریافت خواهد کرد.

در همین زمینه «جف پو»، تحلیلگر شرکت Haitong International Securities نیز اعلام کرد که حداقل یکی از مدل‌های آیفون ۱۵ که در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهند شد، دارای سیستم دوربین پریسکوپی است که قابلیت زوم اپتیکال را افزایش می‌دهد. همچنین ممکن است که سری آیفون ۱۵ از شیار فیزیکی سیم کارت پشتیبانی نکنند. این خبر که در فضای مجازی دست به دست می‌شود، از وب‌سایت BlogDoiPhone گرفته شده و ظاهراً از منابع آگاه داخلی اپل نشأت گرفته باشد. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از راهنمای خرید گوشی اپل به مقاله شهر سخت افزار مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: بهترین کارت حافظه یا رم گوشی با قیمت مناسب

در مورد طراحی گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۲۳ اپل باید گفت که این شرکت قرار است از طراحی دوگانه‌ی مدل‌های پرو و پرو مکس سری آیفون ۱۴ در سری آیفون ۱۵ نیز بهره ببرد. با این تفاسیر آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو با صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۵ پرو مکس و آیفون ۱۵ مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. همچنین گفته می‌شود که همه‌ی مدل‌ها از طراحی دوگانه‌ مدل‌های پرو سری آیفون ۱۴ بهره می‌برند و حفره‌ی کپسولی و دایره‌ای شکل تنها مختص به مدل‌های پرو نخواهد بود.
 
بالا پایین