Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

داستان کوتاه کودکانه و بیش فعالی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı نقد و بررسی ادبی
Konu Başlığı داستان کوتاه کودکانه و بیش فعالی
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan niniweb

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
4
امتیازها
8

اعتبار :

بیش فعالی در کودکان نوعی اختلال روانی است که می تواند خفیف و یا شدید باشد. در این نوع اختلال، کودکان علاوه بر بی قرار بودن از بی توجهی و عدم تمرکز کافی نیز برخوردار هستند. این ویژگی ها کودکان بیش فعال را در یادگیری دچار مشکلات زیادی می کند. داستان کوتاه کودکانه یکی از ویژگی هایی که دارد، کوتاه بودن آن است و این در کودکان بیش فعالی که نمی توانند آرام باشند و بشنوند، سودمند است. ما در این مقاله قصد داریم از اثر داستان کوتاه کودکانه برای یادگیری و تمرکز کودکان بیش فعال صحبت کنیم.

اثر داستان کوتاه کودکانه در رفع ضعف حافظه کودکان​

از گنجایش مغز انسان و توانایی آن برای یادگیری بارها شنیده اید اما این یادگیری در صورت تمرین وتکرار میسر می شود. تمرین و تکرار در تقویت حافظه نیز موثر است. ضعف حافظه در کودکان بیشتر است و تقویت آن با یادگیری ضروری است. ضعف حافظه در کودکان باعث می شود که کودکان بلافاصله دریادگیری خسته هم بشوند، به همین دلیل چون داستان کوتاه کودکانه در مدت زمان کمتری برای کودکان خوانده می شود، برای کودکان مناسب تر است. از این رو داستان کوتاه کودکانه با اثر آموزشی و یادگیری که دارد به دلیل کم حجم بودن بیشتر مورد استقبال کودکان قرار می گیرد.

داستان کوتاه کودکانه برای تمرکز کودکان بیش فعال​

کودکان بیش فعال بیشترین مورد در عدم تمرکزو ضعف حافظه را دارند. این کودکان را نمی توان در گوشه ای ساکن نگاه داشت و برایشان یک داستان کودکانه را خواند. از سوی دیگر داستان کودکانه فواید زیادی در آموزش و یادگیری کودکان دارد. به همین دلیل چاره ای وجود ندارد جز آنکه متناسب با شرایط کودکان بیش فعال داستان کودکانه برای آنها انتخاب نمود. داستان کوتاه کودکانه برای کودکان بیش فعال گزینه مناسبی است زیرا داستان کوتاه کودکانه، درکمتر از 15 دقیقه برای کودکان خوانده می شود. بنابراین کودکان بیش فعال را می توان برای شنیدن یک داستان کوتاه کودکانه تا 15 دقیقه آرام نگاه داشت. از سوی دیگر کودکان بیش فعال چون تمرکز کافی برای شنیدن و به حافظه سپردن ندارند، داستان کوتاه کودکانه را نسبت به داستان بلند بهتر می توانند بفهمند.

خواندن داستان کودکانه برای بازی کودکان بیش فعال​

کودکان بیش فعال جنب و جوش زیادی دارند. یکی از دلایلی که پدرومادرها متوجه بیش فعالی کودکان نمی شوند نیز همین است. والدین گمان می کنند حرکات زیاد و بی قراری کودکشان به اقتضای سن آنهاست، از این رو به درمان زود هنگام بیش فعالی کودکان نمی پردازند. داستان کودکانه می تواند برای بازی کردن کودکان بیش فعال استفاده شود و به جای آنکه جنب و جوش کاذبی داشته باشند برای بازی کردن از آن استفاده کنند. داستان کودکانه می تواند شعرگونه باشد و این بهترین داستان کودکانه برای کودکان بیش فعالی است که همراه با موسیقی و شعر داستان کودکانه هیجان خود را تخلیه کنند.

تاثیر داستان کوتاه کودکانه در خواب کودکان بیش فعال​

بی خوابی در نوزادان تا حدود زیادی طبیعی است . با بزرگ تر شدن، خواب کودکان منظم تر می شود اما کودکان بیش فعال مشکل بی خوابی بیشتری نسبت به سایر کودکان دارند. این کودکان به دلیل مصف دارو، بی خوابی مضاعفی را نیز پشت سر می گذارند. یکی از راه های موثر که می تواند در آرام کردن کودکان بیش فعال استفاده شود، خواندن داستان کودکانه است. در این میان داستان کوتاه کودکانه با توجه به شرایط حالی کودکان بیش فعال بهتر است و می تواند کمتر آنها را بی حوصله و خسته کند. از طرف دیگر داستان کوتاه کودکانه با سرگرم کردن کودکان بیش فعال می تواند روند خواب این کودکان را تسریع نماید.
 
بالا پایین