Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

دلیل محبوبیت بیشتر لالایی نسبت به داستان کودکانه برای خواب کودکان

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر موضوعات موسیقی
Konu Başlığı دلیل محبوبیت بیشتر لالایی نسبت به داستان کودکانه برای خواب کودکان
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan niniweb

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
4
امتیازها
8

اعتبار :

از گذشته های دور همواره برای خوابیدن کودکان از لالایی استفاده می شده است. خواندن لالایی که به عنوان سنتی رایج در میان همه اقوام و خانواده های ایرانی مرسوم بوده است تا به امروزه طرفدارترین شعر و موسقی برای خواب کودکان به شمار می رفته است. به همین دلیل استفاده از داستان کودکانه به جای لالایی و جایگزینی برای آن پدیده تقریباً نو محسوب می شود. دلیل محبوبیت بیشتر لالایی نسبت به داستان کودکانه نیز همین موضوع است زیرا امروزه بسیاری از خانواده ها همچنان خواندن لالایی را نسبت به داستان کودکانه برای خواب کودکان ترجیح می دهند.

لالایی یا داستان کودکانه برای خواب​

شاید این سوال برای شما نیز به وجود آمده باشد که برای خواباندن کودکان از لالایی استفاده کنیم و یا آنکه برای کودکان داستان کودکانه بخوانیم. اگر می خواهید پاسخی دقیق برای این سوال صرف نظر علاقه و سلیقه خود و کودکتان پیدا کنید، باید سن کودکتان را در نظر بگیرید. نوزادان و کودکان خردسال چیزی از داستان کودکانه و یا قصه و داستانی که برای آنها خوانده می شود، نمی دادند و تنها می شنوند و می فهمند که شما می خوانید. به همین دلیل لالایی بهتر از داستان کودکانه می تواند به خواب آنها کمک کند. اما کودکان بزرگتر می فهمند که شما چه چیزی برای آنها می خوانید. وقتی کودکان داستان کودکانه را می فهمند، شما نمی توانید هر داستانی را برای آنها بخوانید و این کمی کار شما را سخت تر می کند.

علاقه کودکان به داستان کودکانه​

قصه و داستان علاوه برعلاقه کودکان به شنیدن و خواندن آن، نوعی انگیزه و هیجان و دوست داشته شدن را برای کودکان به دنبال دارد. به همین دلیل کودکان یادگیری داستان کودکانه را به شنیدن لالایی ترجیح می دهند. کودکان وقتی یک داستان کودکانه را می خوانند، دوست دارند که همان را برای دیگران تعریف کنند و این کار برای آنها هیجان دارد. تحسین و تشویقی که از خواندن داستان کودکانه نیز دریافت می کنند آنها را به یادگیری وخواندن داستان کودکانه ترغیب می کند. این هیجان و انگیزه ای که در داستان کودکانه وجود دارد دلیل محبوبیت بیشتر کودکان به داستان کودکانه نسبت به لالایی می شود.

داستان کودکانه را برای کودکان خود بخوانید​

اگر کودکانی دارید که با توجه به سن، برای خوابیدن آنها از داستان کودکانه به جای لالایی استفاده می کنید، سعی کنید که خودتان داستان کودکانه را بخوانید. لالایی و داستان کودکانه قبل از خواب برای کودکان خوانده می شود تا با شروع آن به کودکان گفته شود زمان خواب است و بایند برای خوابیدن آماده شوند. از طرف دیگر وقتی برای کودکان داستان کودکانه خوانده می شود ذهن کودکان با آرامش بیشتری به خواب می رود. در این حالت کودک فقط می شنود و در حالی که به صدای پدر ومادر خود گوش می دهد آرام می شود و بدون آنکه قصدی برای خوابیدن داشته باشد، به خواب می رود. صدای پدرو مادر در این زمان همانند پاندول ساعتی است که ذهن کودک را هیپنوتیزم می کند.

لالایی خواندن را امروزی کنید​

همانگونه که گفته شد، لالایی بیش از خواندن داستان کودکانه برای خواب کودکان طرفدار دارد. با وجود آنکه برخی از خانواده ها امروزه برای کودکان خود قبل از خواب داستان کودکانه می خوانند اما همچنان تعداد زیادی از آن ها به روش سنتی خواندن لالایی ادامه می دهند. خواندن لالایی و یا داستان کودکانه هر دو برای آرام شدن کودکان و کمک به خوابیدن آنهاست اما خانواده ها باید در روش خود کمی تجدیدنظر کنند. اگر خواندن لالایی را دوست دارید، شعرهای جدیدی برای لالایی پیدا کنید و یا به جای لالایی های قدیمی، داستان کودکانه جدید بخوانید. فراموش نکنید که داستان کودکانه تنها برای خواب نیست و شما می توانید قبل از خواب پیام های خوبی را در ذهن کودکان قرار دهید که با خوابیدن تثبیت می شود.
 
بالا پایین