Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آیا از علائم خرابی پاور کامپیوتر اطلاعی دارید؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı هنر هفتم
Konu Başlığı آیا از علائم خرابی پاور کامپیوتر اطلاعی دارید؟
نویسنده موضوع sara5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sara5280

sara5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 27, 2021
ارسالی‌ها
57
پسندها
4
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
تخصص
sa

اعتبار :

خراب شدن کامپیوتر می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند ، اما خرابی پاور کامپیوتر یک مشکل نگران کننده است. زیرا پاور به عنوان منبع انرژی برای کل سیستم نظر گرفته می‌شود و در صورت خرابی می‌تواند باعث بروز مشکلات اساسی در سیستم شود و در صورتی که کامپیوتر قدرت مورد نیاز را نداشته باشد دچار خاموش شدن های ناگهانی یا خرابی های غیر عادی می‌شود. بهترین پاور برای کامپیوتر نیز زمانی دچار خرابی می شود پس نیاز است تا از علایم خرابی منبع تغذیه مطلع باشید.

در صورتی که علائم خرابی پاور کامپیوتر را بدانید می توانید قبل از آنکه کامپیوترتان آسیب جدی ببیند آن را تعویض یا تعمیر کنید.

علائم خرابی پاور کامپیوتر​

۱. بی ثباتی​

یکی از نشانه های خرابی پاور کامپیوتر بی‌ثباتی سیستم در زیر بار است.

تشخیص این مشکل می تواند دشوار باشد ، زیرا بسیاری از موارد مختلف باعث خطاهای تصادفی و خرابی می شوند .

در صورتی که کامپیوتر شما مشکلات نرم‌افزاری یا مشکلات مربوط به هارد دیسک و ویروس نداشته باشد، به راحتی می توانید مطمئن شوید که خرابی مربوط به پاور است.

همچنین اگر کامپیوتر در هنگام اجرای سی پی یو یا برنامه های فشرده گرافیکی مشکلات بیشتری پیدا می کند، از آنجایی که انجام این کارها به جریان بیشتری نیاز دارند، می‌تواند شاخص خوبی برای بروز مشکل در پاور باشند.

بیشتر بخوانید: راهنمایی سریع مشخصات یک لپ تاپ خوب برای بازی

۲. مشکلات ویدئویی​

علامت دیگری که ممکن است نشان دهنده خرابی پاور کامپیوتر باشد خطاهای ویدئویی غیر قابل توضیح است.

در حالی که کارت های ویدئویی معمولاً برای رایانه های تجاری ،مدل های سطح پایین هستند، برخی از پردازنده های گرافیکی قدرتمند انرژی بیشتری را از سیستم می گیرند و در برخی موارد اتصالات، تغذیه اختصاصی خود را دارند .

در صورتی که با برنامه های مدل سازی سه بعدی کار می کنید و خرابی های کامپیوتر هنگام تغییر حالت به حالت سه بعدی یا هنگام انجام وظایف فشرده گرافیکی ایجاد می شود ، مشکل می‌تواند به پاور کامپیوتر مربوط باشد.

۳. نویز و بو​

در حالی که خرابی های جزئی در پاور کامپیوتر ممکن است باعث رسیدن برق ناکافی به اجزای حیاتی آن شود، خرابی عمده باعث ایجاد مشکلات سخت افزاری می شوند .

در صورتی که متوجه شدید یک کامپیوتر اداری به طور ناگهانی سر و صدای متفاوتی ایجاد می کند، به سر و صدای دستگاه گوش دهید و ببینید آیا می‌توانید مولفه های که باعث ایجاد آن سر و صدا شده است را جدا کنید.

اگر فن منبع تغذیه به طور ناگهانی سر و صدای بلندی ایجاد کند ممکن است سخت افزار قطع شده باشد .

اگر یک بوی گس یا سوزش را از دستگاه تشخیص دادید فورا دستگاه را خاموش کنید، زیرا در موارد نادر پاور خراب می تواند باعث ایجاد آتش سوزی الکتریکی شود.

بیشتر بخوانید: بهترین کارت حافظه یا رم گوشی با قیمت مناسب

۴. رایانه به طور تصادفی خاموش یا ری استارت می شود.​

ممکن است متوجه شوید که کامپیوتر هنگام بوت شدن یا در هنگام استفاده بطور ناگهانی خاموش می شود .

در چنین شرایطی در صورت بروز فشارهای زیادی مانند کدگذاری ویدئو یا بازی بسیار محتاط باشید، زیرا ممکن است که منبع تغذیه یا پاور نتواند پاسخگوی نیازهای رایانه باشد.

با این حال، این موارد می‌تواند نشان دهنده گرم شدن بیش از حد پردازنده نیز باشد. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که پردازنده کامپیوتر قبل از فشار آوردن بر پاور خنک می شود.

۵. ظاهر شدن صفحه آبی مرگ​

یکی از علائم خرابی پاور کامپیوتر ظاهر شدن صفحه آبی مرگ می باشد.

از آنجایی که مشکلات سخت افزاری و نرم‌افزاری نیز می توانند باعث ایجاد صفحه آبی مرگ شوند، بنابراین اگر رایانه شما خراب شد بلافاصله به خرابی پاور کامپیوتر مشکوک نشوید، بلکه ابتدا باید تست کنید تا متوجه شوید که خرابی از کجا نشأت گرفته است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین کابل فست شارژ

۶. رایانه روشن نمی شود.​

با توجه به اینکه منبع تغذیه یا پاور قطب اصلی انرژی کامپیوتر است، در صورتی که پاور خراب شده باشد کامپیوتر روشن نمی شود.

اما باید در نظر داشته باشید که آنچه این مشکل را ایجاد می کند همیشه خرابی پاور نیست و ممکن است به عنوان مثال مشکلاتی در مادربرد یا کابل برق ایجاد شده باشد.

۷. گرمای بیش از حد کامپیوتر​

یکی از علائم خرابی پاور کامپیوتر گرمای بیش از حد آن می باشد .در این گونه مواقع کامپیوتر ال ای دی های خود را روشن می کند اما وقتی سعی می کنید آن را روشن کنید سر و صدای فن که به صورت معمول به آن عادت کرده‌اید ،ایجاد نمی شود.

این بدان معنی است که فن منبع تغذیه نمی چرخد و ترانسفورماتور داخل کامپیوتر را خنک نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: تنها مدل‌های پرو سری آیفون ۱۵ از تراشه‌ی A17 Bionic بهره می‌برند

نحوه بررسی پاور کامپیوتر​

اگر فکر می‌کنید مشکلات ایجاد شده در کامپیوتر به علت خرابی پاور است اما نمی دانید که چگونه باید مطمئن شوید ،روش هایی برای بررسی آن وجود دارد .

برای بررسی ولتاژ منبع تغذیه یا پاور می توانید از نرم افزاری مانند Open Hardware Monitor استفاده کنید.

مقادیر رایانه را برای ورودی های 3.3 ولت ، 5 ولت و 12 بررسی کنید .

در صورتی که ولتاژ های شما 5 درصد بیشتر یا کمتر از این اعداد باشد (به عنوان مثال مقدار 5 ولت شما زیر 4.75 ولت یا بالاتر از 5.25 ولت است) چیزی با قدرت مناسب نیست.

ابزارهای نسبتاً ارزان قیمتی به نام تست کننده پاور وجود دارkد که شما می توانید آن ها را به کامپیوتر وصل و را روشن کنید. تستر در صورت خراب بودن پاور به شما هشدار می دهد.

اگر احساس می‌کنید کمی برق دارد می توانید با استفاده از مولتی متر خروجی ها را تست کنید و از خروجی، پاور را بخوانید. لازم به ذکر است برای این کار نیاز به دانش پیشرفته ای در مورد نحوه عملکرد پاور و همچنین چگونگی خواندن آن دارید . فقط در صورت اطمینان به توانایی خود در استفاده صحیح از آن از مولتی متر استفاده کنید.
 
بالا پایین