Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کاردستی با کاغذ تجربه ای ساده برای کودکان

اطلاعات موضوع

Kategori Adı صنایع دستی
Konu Başlığı کاردستی با کاغذ تجربه ای ساده برای کودکان
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan niniweb

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
3
امتیازها
8

اعتبار :

cars-kids-craft-1.jpeg

درست کردن کاردستی برای کودکان دوست داشتنی است. کودکان برای ساخت کاردستی از هر وسیله ای که به دست بیاورند استفاده می کنند اما کاردستی با کاغذ بیشترین کاردستی است که کودکان با آن خاطره دارند. کاغذ وسیله ای است که در همه خانه ها وجود دارد و استفاده از آن نیز آسان است. در مدرسه بیشترین آموزشی که داده می شود همراه با ساخت کاردستی با کاغذ است. به همین دلیل، ساخت کاردستی با کاغذ برای کودکان آسان است.

سادگی ساخت کاردستی با کاغذ​

درست کردن کاردستی برای کودکان گاهی با سختی هایی روبرو است. کودکان در استفاده از وسایل توانایی زیادی ندارند و گاهی می ترسند. این ترس درکودکان طبیعی است و کودکان را کمتر با خطر مواجه می کند. اما در درست کردن کاردستی با کاغذ خطر کمتری متوجه کودکان است. خطری که در ساخت کاردستی با کاغذ برای کودکان وجود دارد، قیچی است که آن هم با کمک پدرومادر می تواند برای کودکان کم خطر شود. به همین دلیل کاردستی با کاغذ برای کودکان ساده ترین نوع ساخت کاردستی است.

چرا باید کودکان کاردستی بسازند​

ساخت کاردستی توسط کودکان تنها برای بازی و سرگرمی کودکان نیست. در ساخت کاردستی کودکان یاد می گیرند که از فکر خود استفاده کنند و با پرداختن به جزئیات، دقت خود را بالا ببرند. کودکان در ساخت کاردستی مهارت های جسمی خود مانند هماهنگی بین ذهن و دست را تقویت می کنند و خطر پذیریی و ریسک کردن را هم یاد می گیرند. ساخت کاردستی به کودکان یاد می دهد که انتقادپذیر باشند و از حرف های دیگران استفاده کنند و کار خود را ارتقا بدهند. بنابراین هرچه بیشتر کاردستی بسازند بهتر می توانند در آینده با دیگران ارتباط پیدا کنند و از نظرات آنها استفاده کنند.

ساخت کاردستی در مدرسه​

آموزش درمدرسه بر محور تمرین و تکرار می چرخد. اما کودکان باید ببینند تا بفهمند و بعد از آن تمرین کنند. کاردستی برای آموزش کودکان گزینه خوبی است تا ببینند. در مدرسه برای دروسی مانند علوم بیشترین نوع آموزش با کاردستی است. در این درس همواره کاردستی با کاغذ نیست و کودکان ممکن است از وسایل مختلفی برای ساخت کاردستی استفاده کنند. در درس علوم ماکت های بزرگی که خود نمونه ای از کاردستی هستند وجود دارد که می تواند برای کودکان جالب و در عین حال انگیزه ای برای ساخت کاردستی باشد.

برای ساخت کاردستی به کودکان کمک کنید​

کودکان به دلیل ترسی که ازبرخی وسایل مانند قیچی دارند شاید نتوانند در ساخت کاردستی با کاغذ و یا ساخت هر نوع کاردستی دیگری موفق شوند. این عدم مهارت در استفاده از وسایل و ترسی که در کودکان وجود دارد می تواند باعث شود که کودکان نتوانند کاردستی درست کنند و یا به خوبی از انجام آن برنیایند. اما اگر پدرومادر به کودک کمک کنند تا او کاردستی را بسازد نه تنها بدون ترس می تواند از وسایل استفاده کند بلکه در ساخت کاردستی مصمم تر نیز می شود.

کودکان با ساخت کاردستی خود را باور می کنند​

کودکان موجوداتی ضعیف هستند که در دنیای بزرگترها می خواهند خود را پیدا کنند. کودکان از تحسین شدن لذت می برند و دوست دارند کارهایی انجام دهند که علاوه بر تشویق دیگران، توانایی های خود را هم به آنها نشان دهند. ساخت کاردستی از آن دسته کارهایی است که کودکان با انجام آن به دنبال نشان دادن توانایی های خود هستند. همچنین وقتی می توانند با ساخت یک کاردستی دیگران را هیجان زده و خوشحال کنند، خودشان را نیز باور می کنند که می توانند. به همین دلیل از پدرومادرها خواسته می شود تا در ساخت کاردستی به کودکان کمک کنند تا بتوانند کاردستی بسازند.
 
بالا پایین