Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

علاقه به شنیدن قصه شب کودکانه، باعث خوابیدن کودکان می شود

اطلاعات موضوع

Kategori Adı نقد و بررسی ادبی
Konu Başlığı علاقه به شنیدن قصه شب کودکانه، باعث خوابیدن کودکان می شود
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan niniweb

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
4
امتیازها
8

اعتبار :

در گذشته بیدار ماندن و دیرخوابیدن به اندازه ای که امروزه رواج دارد، وجود نداشته است. بیدار ماندن و دیرخوابیدن بخشی از زندگی و به عنوان امری عادی تلقی می شود. متاسفانه بیشترین ضرری که در این عادت ناپسند وارد می شود، ضررجسمی است و کودکان بیشترین آسیب دیدگان آن هستند. یک قصه شب کودکانه می تواند انگیزه ای برای کودکان باشد تا زودتر بخوابند. اما اینکه قصه شب کودکانه چگونه موجب زود خوابیدن کودکان می شود، را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.

خواندن قصه کودکانه برای کودکان قبل از خواب​

کودکان علاقه زیادی به خواندن قصه و بیشتراز آن شنیدن قصه کودکانه دارند. این علاقه انگیزه خوبی است تا آنها را برای خواب آماده کنید. بهتراست کمی مهارت داشته باشید و بتوانید با کودکان یک معامله ساده را انجام دهید. خواندن و شنیدن قصه کودکانه در هرساعتی از شبانه روز امکانپذیر است. شما می توانید خواندن قصه کودکانه را برای شب هنگام و قبل از خواب قرار دهید. اگر به صورت مداوم هر شب یک قصه شب کودکانه برای کودکان بخوانید، این برای کودکتان به صورت یک عادت می شود. شما قصه می خوانید و کودک درحالی که به قصه شب کودکانه شما گوش می دهد، آرام به خواب می رود.

قصه شب کودکانه را در ساعات مشخصی از شب بخوانید​

خواندن قصه شب کودکانه برای قبل از خواب کودکان کفایت نمی کند. آنچه در خواندن قصه شب کودکانه اهمیت دارد زمان خواندن آن است. شما می توانید هر زمان که کودکتان می خواهد بخوابد برای او یک قصه شب کودکانه بخوانید، درحالی که این خواندن قصه شب در زود خوابیدن او اثری ندارد. زمانی یک قصه شب کودکانه می تواند مانع از دیر خوابیدن کودک شود که شما در ساعات مشخصی از شب آن هم زودهنگام مثلاً 9 شب ، برای او قصه بخوانید. اگر هر شب راس ساعت برای او یک قصه شب کودکانه بخوانید و همزمان او به خواب برود، کم کم درهمان ساعات احساس خواب آلودگی می کند و از شما تقاضای خواندن قصه را می کند و دیگر بیدار نمی ماند.

خواندن قصه شب والدین را به کودکان نزدیک تر می کند​

یکی از فوایدی که در خواندن قصه شب وجود دارد و کمتر مورد توجه قرار گرفته شده است، نزدیکی و ارتباطی است که در اثر خواندن قصه شب کودکانه میان کودک و پدرومادرها ایجاد می شود. خواندن قصه شب، هر شب و قبل از خواب برای کودکان، این احساس مسئولیت را در والدین ایجاد می کند که باید هر شب آن را انجام دهند. در نتیجه خوانده قصه کودکانه را جزئی از وظایف خود قلمداد می کنند که نباید ترک شود. اغلب پدرو مادرها غافل از این هستند که خواندن قصه شب برای کودکان تنها برای سرگرم کردن کودکان قبل از خواب نیست بلکه این پیام را به کودکان منتقل می کند که چقدر برای او ارزش و احترام قائل هستید.

خواندن قصه شب کودکانه، به کودکان احترام و قدردانی از والدین را یاد می دهد​

دنیای امروز، دنیای کار است. دنیایی که درآن همه کار می کنند و خسته می شوند. پدرو مادرها اغلب در طول روز سرکار هستند و هنگام شب با خستگی زیاد به خانه بازمی گردند. خصوصاً مادران که پس از آن نیز باید به کارهای خانه رسیدگی کنند. وقتی پدرومادرها با وجود خستگی فراوان هرشب برای کودکان خود یک قصه شب کودکانه می خوانند، با رفتار خود به آنها دوست داشتن و احترام را یاد می دهند. کودکان می بینند که پدرومادر خسته، این وظیفه و مسئولیت را فراموش نمی کنند و هر شب یک قصه شب کودکانه می خوانند. کودکان می فهمند و درک می کنند که شما می توانید این کار را انجام ندهید اما به خاطر آنها، خود را نادیده می گیرید و این همان چیزی است که درکودکان احساس قدردانی از شما را ایجاد می کند. پس با ما قصه شب کودکانه جدید را فرا بگیرید.
 
بالا پایین