Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

شاخص های شخصیتی در قصه کودکانه

اطلاعات موضوع

Kategori Adı داستان و حکایت
Konu Başlığı شاخص های شخصیتی در قصه کودکانه
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan niniweb

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
4
امتیازها
8

اعتبار :

قصه کودکانه از جمله سرگرم هایی است که برای بزرگترها نیز جذاب است. قصه کودکانه شخصیت های کودکانه دارد و یا از شخصیت های حیوانی و غیر واقعی استفاده می کند. این ویژگی شخصیتی که در قصه کودکانه وجود دارد باعث می شود تا قصه کودکانه زیبا، جذاب و سرگرم کننده برای همه سنین باشد. شخصیت های قصه کودکانه مهم ترین نقش را در اثرگذاری بر روی مخاطب خود دارند و فهمیدن را آسان تر می کنند. به همین دلیل در داستان سرایی برای مخاطب بزرگسال نیز گاهی از الگوهای موجود در قصه کودکانه استفاده می شود.

دنیای حیوانات در قصه کودکانه​

بخش مهمی از قصه کودکانه را دنیای حیوانات تشکیل می دهد. حیوانات دنیای پاک و معصومی مانند دنیای کودکان دارند و به همین دلیل کودکان ارتباط خوبی را با حیوانات می توانند برقرار کنند. کودکان دوست دارند برای خود حیوانات خانگی داشته باشند و تقریباً با آنها حرف می زنند. این ارتباط نزدیک کودکان با حیوانات بهانه خوبی است تا از طریق حیوانات به کودکان نزدیک شویم. بسیاری از نویسندگان قصه کودکانه به این نکته توجه کرده اند و از شخصیت های حیوانی به جای انسان استفاده می کنند. کودکان حرف حیوانات را بهتر گوش می دهند و فکر می کنند که با آنها حرف می زنند و این غیر از جالب بودن قصه کودکانه برای کودکان از زبان حیوانات است.

اثر آموزشی شخصیت های حیوانی در قصه کودکانه​

وقتی کودکان می توانند ارتباط خوبی با حیوانات برقرار کنند به همان میزان نیز بهتر می توانند از آنها یاد بگیرند. کودکان حتی در خارج از قصه کودکانه برخی چیزها را از حیوانات یاد می گیرند. به همین دلیل رفتار و گفتارهای درست را می توان در قالب شخصیت حیوان هایی که معمولاً کودکان دوست دارند به آن آموزش داد. بدون شک اثری که این آموزش در رفتار کودکان دارد بیش از امر و نهی کردن کودکان و حتی بیش از تاثیری است که شخصیت های انسانی در قصه کودکانه می توانند داشته باشند. کودکان انتظار شنیدن نصیحت از زبان حیوانات را ندارند به همین دلیل دل زده نمی شوند. قصه کودکانه ای که دارای شخصیت های حیوانی است غیر مستقیم به کودکان آموزش های اخلاقی را می دهد و همین راز موفقیت آن است.

خیال پردازی کودکانه در قصه کودکانه​

کودکان به دلیل کودک بودن علاقه زیادی به موضوعات تخیلی دارند و حتی درباره مسائل عادی نیز خیال پردازی می کنند. وقتی قصه کودکانه از زبان حیوانات برای کودکان گفته می شود تا مدت ها ذهن کودکانه کودکان درگیر آن می شود و با آن زندگی می کنند. برای کودکان جالب است که ببینند حیوانات نیز مانند آنها حرف می زنند، فکر می کنند، کار می کنند و حتی تصمیماتی را می گیرند. این همان تخیلی است که درذات کودکان وجود دارد و اینک در قالب قصه کودکانه خود را نشان می دهد. خیال پردای برای کودکان چیز بدی نیست و آغازی است برای کودکان تا از طریق آن دست به خلاقیت بزنند و از ناشدنی ها به شدنی ها برسند.

آشنایی با طبیعت با قصه کودکانه​

زمانی که قصه کودکانه از زبان حیوانات برای کودکان گفته می شود، حیواناتی به نمایش گذاشته می شوند که در دنیای خود یعنی طبیعت زندگی می کنند. طبیعت تنها درخت و گل نیست و هر آنچه که به عنوان جنگل می شناسیم طبیعتی است که در قصه کودکانه نشان داده می شود. کودکان در قصه کودکانه با حیوانات مختلف آشنا می شوند و اگرچه این حیوانات به جای انسان ها قرار گرفته اند اما در نهایت ذات و ویژگی های حیوانی خود را دارند که کودکان را با آنها آشنا می کنند. همچنین طبیعتی که حیوانات در آن زندگی می کنند برای کودکانی که شاید هیچگاه آن را نبینند هم جذاب است و هم باعث افزایش آگاهی آنها می شود.
 
بالا پایین