Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اندروید 13 ویژگی های پیشرفته‌ ای برای مانیتورینگ اپ ها و کارکرد باتری دارد

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش نرم افزار
Konu Başlığı اندروید 13 ویژگی های پیشرفته‌ ای برای مانیتورینگ اپ ها و کارکرد باتری دارد
نویسنده موضوع sara5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sara5280

sara5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 27, 2021
ارسالی‌ها
57
پسندها
4
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
تخصص
sa

اعتبار :


گوگل سخت روی ورژن جدید سیستم‌عامل محبوب خود یعنی اندروید 13 در حال کار است و ویژگی مانیتورینگ مصرف باتری در اندروید 13 پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. اخیرا نیز نسخه‌ی پیش‌نمایش این ورژن از اندروید برای توسعه‌دهندگان منتشر شده است. به نظر می‌رسد که در اوایل آوریل (اواسط فروردین) ورژن بتا این سیستم‌عامل توسط گوگل منتشر خواهد شد.

گوگل احتمالا پس از تست و عرضه‌ی نسخه‌های آزمایشی، اندروید 13 را در اواخر سال جاری میلادی ارائه خواهد کرد. پیش‌بینی زمان دقیق عرضه‌ی اندروید 13 مشخص نیست زیرا کمپانی سازنده برنامه‌ریزی دقیقی را حداقل به صورت عمومی اعلام نکرده است. در همین راستا پس از ارائه‌ی پیش‌نمایش جدید نسخه‌ی توسعه‌دهندگان، تغییرات جالبی را در بخش بهینه‌سازی مصرف باتری گوشی شاهد بوده‌ایم و آن حالتی با نام “بکارگیری منابع باتری” است.

اندروید 13 یک نوتیفیکیشن سیستم را معرفی کرده و زمانی ظاهر می‌شود که یک اپ مقدار زیادی از انرژی باتری را در بازه‌ی زمانی 24 ساعت مصرف کرده باشد. این نوتیفیکیشن برای تمام اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود و دسترسی‌های سیستمی گسترده‌ای دارد. هنگامی که سیستم‌عامل عملکرد اپلیکیشن را بر روی عمر باتری دستگاه بررسی می‌کند، سیستم کارایی اپ را در قسمت‌های مختلف مورد تحلیل قرار می‌دهد و برخی از آن بخش‌‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

سرویس‌های پیش‌زمینه (foreground services) حتی آن‌هایی که نوتیفیکیشن قابل مشاهده دارند

وظایف کاری اپ، از جمله آن‌هایی که سریع‌تر انجام می‎شود

گیرنده‌های ارتباطی

سرویس‌های پس زمینه

حافظه کش اپلیکیشن

بیشتر بخوانید:‌ آیا از علائم خرابی پاور کامپیوتر اطلاعی دارید؟

همه‌ی این موارد می‌تواند مقداری فنی باشد، اما توضیح ساده شده‌ی آن در این است که اندروید 13 ویژگی مانیتورینگ مصرف باتری متعددی دارد که رفتار یک اپلیکیشن را برای بالا بردن دقت، از جنبه‌های مختلف تحت بررسی قرار می‌دهد. به عنوان نمونه foreground services یک سرویس است که عملیات کامپیوتری انجام می‌دهد که نیاز است کاربر به آن توجه کند و نوتیفیکیشن خود را دارد که تا زمانی که سرویس متوقف یا حذف نشده نمی‌توان آن را رد کرد.

نمونه‌ی این سرویس‌ها را می‌توان در ردیاب‌های اپ‌های فیتنس مشاهده کرد که نیاز است فعالانه دیتا جمع‌آوری کنند یا حتی پخش کننده‌های مالتی مدیا که می‌تواند از سرویس پیش زمینه (foreground service) برای نشان دادن وضعیت پخش یا اعلام نوتفیکیشن در این رابطه استفاده کنند. در پایین به نوع کلی، به اپلیکیشن‌هایی که در اندروید 13 از ویژگی‌های جدید مانیتورینگ مصرف باتری استفاده می‌کنند اشاره خواهیم کرد:

اپ های سیستمی و اپلیکیشن‌های متصل به وظایف سیستمی

اپ‌های Companion دستگاه

برنامه‌هایی که در حالت دمو اجرا می‌شوند

برنامه‌های صاحب دیوایس

برنامه‌های صاحب پروفایل

اپ‌هایی با فعالیت مداوم (Persistent apps)

اپلیکیشن‌های VPN

برنامه‌هایی که کاربر آن‌ها را برای فعالیت در حال نامحدود تنظیم کرده است

اپ‌هایی که نقش ROLE_DIALER دارند

بیشتر بخوانید:‌ safe search چیست؟ چگونه جستجوی ایمن گوگل را خاموش کنیم؟

اندروید در گذشته نیز در این بخش فعال بوده و نسخه‌های قبلی این سیستم‌عامل ویژگی‌هایی در این زمینه داشته‌اند. اما حالا در اندروید 13 به نظر می‌رسد که گوگل در نظر دارد این سرویس‌ها را ارتقا دهد. البته تا عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی اندروید 13 چندین ماه زمان باقی است و اگر این قابلیت‌ها، آزمایش‌های نسخه‌های بتا را با موفقیت پشت سر بگذارند می‌توانیم شاهد انتشار این قابلیت های اندروید 13 در نسخه‌های نهایی این سیستم‌عامل باشیم.
 
بالا پایین