Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

لالایی ایرانی برای کودکان ایرانی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اشعار فارسی
Konu Başlığı لالایی ایرانی برای کودکان ایرانی
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan niniweb

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
4
امتیازها
8

اعتبار :

اگر زیباترین لالایی را لالایی ایرانی بدانیم بدون شک اغراق نکرده ایم. لالایی ایرانی دربردارنده تاریخ پرفراز و نشیب ایران است که از زبان مادران ایرانی روایت شده و خود نیز تاریخ ساز شده است. لالایی ایرانی را قومیت های مختلف با زبان و گویش های گوناگون خوانده اند اما در همه آنها احساسات زیبای مادرانه موج می زند. مادران مادری را یاد گرفته اند و هر بار به شکلی آن را ابراز می کنند. مادران ایرانی مادران سرزمین خود نیز هستند و با لالایی ایرانی که می خوانند برای کودک رنج کشیده خود نیز لالایی می خوانند.

زبان لالایی ایرانی​

برای لالایی ایرانی نمی توانیم یک زبان واحد را نام ببریم. زبان لالایی ایرانی به تعداد قومیت ها و فرهنگ هایی است که در این سرزمین کهن زندگی می کنند. زبان لالایی ایرانی به زبان مادری می ماند که با کودک خود صحبت می کند به همین دلیل لالایی ایرانی را نمی توانیم با دیگر لالایی ها مقایسه کنیم. همچنین نمی توانیم زیباترین و قشنگ ترین لالایی ایرانی را نام ببریم چون هر لالایی ایرانی حس و حال زیبای خود را دارد که لالایی دیگر آن را ندارد.

فایده ای که خواندن لالایی دارد​

فواید فراوانی که خواندن لالایی دارد تنها برای کودکان نیست. لالایی برای کودکان آرامش را به همراه دارد. کودکان با شنیدن لالایی می فهمند که زمان خواب است و باید بخوابند به همین دلیل دست از بازیگوشی برمی دارند و آماده خواب می شوند. در نوزادان شنیدن لالایی باعث نوعی تلقین در ذهن آن ها می شود و ناخواسته به خواب می روند. این تلقین زمانی که خواندن لالایی همراه با تکان دادن کودک در آغوش و یا گهواره باشد بیشتر نیز می شود. فواید لالایی شامل حال مادران نیز می شود. مادران از آرامشی که کودکان پیدا می کنند خود نیز آرام می شوند. هیچ چیز برای مادران دردناک تر از این نیست که ببینند کودکشان ناآرام است و نمی خوابد.

آیا لالایی فایده مهارتی نیز دارد؟​

بیشترین فایده ای که در لالایی دیده می شود، آرام شدن و خواب کودکان است. اما سوالی که وجود دارد این است که آیا خواندن لالایی فایده مهارتی نیز دارد؟؟؟ وقتی از مهارت صحبت می شود یعنی ببینیم که آیا با خواندن لالایی برای کودکان، آنها توانایی حرکتی و یا ذهنی خاصی به دست می آورند یا خیر. پاسخ این سوال اگرچه نمی تواند قطعیت داشته باشد اما پاسخ منفی است . خواندن لالایی به معنای واقعی نمی تواند مهارت خاصی را در کودکان ایجاد کند. اما با خواندن لالایی کودکان قوای شنوایی و حافظه خود را می توانند تقویت کنند.

لالایی های محبوب کودکان​

لالایی های محبوب کودکان را نمی توان شمارش کرد چون کودکان همه لالایی ها را دوست دارند. یکی از لالایی های دوست داشتنی کودکان لالایی گل نی نی است. لالایی گل نی نی را حتی بزرگترها هم دوست دارند به طوری که خوانندگانی همچون بنیامین بهادری با بازخوانی آن علاقه خود را نشان داده اند. لالایی گل نی نی در وولک به صورت انیمیشن وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست. شما هم می توانید هم حالا این لالایی زیبا را بشنوید و ببینید.

همراه با لالایی های وولک​

وولک لالایی های زیادی دارد که تنها یکی از آن ها لالایی گل نی نی است. همه لالایی ها در وولک به صورت تصویری است که برای کودکان جذاب تر است. کودکان می توانند درعین حال که لالایی را می شنوند، کارتون هم ببینند اما دیدن فیلم لالایی برای خوابیدن مناسب نیست و بهتر است که قبل از آن دیده شود تا ذهن کودکان درگیر فیلم نشود و بتوانند آسوده تر بخوابنند.
 
بالا پایین