Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کدام کنسول بازی پلی استیشن ۴ (PS4) بهترین است؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گوشی های موبایل
Konu Başlığı کدام کنسول بازی پلی استیشن ۴ (PS4) بهترین است؟
نویسنده موضوع sara5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sara5280

sara5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 27, 2021
ارسالی‌ها
57
پسندها
4
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
تخصص
sa

اعتبار :

بازی‌های ویدئویی جایگاه خاصی در زندگی بسیاری از ما دارند و با توجه به پیشرفت روز افزونی که در این حوزه شاهد آن بوده‌ایم انتخاب یک کنسول مناسب آنقدرها هم ساده نیست. کنسول‌های بازی در پلتفرم PC، ایکس باکس، انواع پلی استیشن، آیپاد و غیره ابزارهایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید لذت بازی‌های مجازی را تجربه کنید. در ادامه با مجله برقچی همراه باشید تا با هم به صورت اختصاصی کنسول بازی پلی استیشن ۴ (PS4) را بحث و بررسی نماییم و از جذابیت‌های این کنسول بازی بیشتر برایتان بگوییم.

مدل‌های کنسول بازی پلی استیشن ۴ (PS4)
۱- پلی استیشن ۴ اصلی(فت)
بر طبق تصویری که ملاحظه می‌کنید، این مدل از کنسول بازی پلی استیشن ۴ ، در سال ۲۰۱۳ به کاربران ارائه شد ولی مشکلات سخت‌افزاری گریبانگیر آن بود. مشکلاتی مثل خرابی پورت HDMI و صدای زیاد فن دستگاه از معضلات این مدل(سری ۱۰) بودند و نهایتا برند سونی را بر آن داشتند تا دست به تغییرات سخت‌افزاری دستگاه بزند و مادربورد را تغییر و فن دستگاه را سبک‌تر نماید. این تغییرات در قالب پلی استیشن ۴ سری ۱۱ ارائه شد.

سری بعدی یعنی سری ۱۲ در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و در واقع آخرین سری از مدل اصلی پلی استیشن ۴ بود. حافظه این سری دو مقدار ۵۰۰ گیگابایت و یک ترابایت را شامل می‌شد. حافظه رم ۸ گیگابایتی، پردازنده ۸ هسته‌ای ۳۲ و ۶۴ بیتی، کارت گرافیک برند Radeon، پشتیبانی از USB ۳ و کابل شبکه از مزایای کلی این مدل بودند. شرکت سونی پس از اینکه مدل اسلیم پلی را عرضه کرد، به تولید مدل اصلی پلی استیشن ۴ خاتمه داد.

مدل اصلی پلی استیشن ۴ مناسب چه کسانی است؟
این مدل را پس از ۵ سال از پایان تولید و عرضه به مشتریان، احتمالا نمی‌توان به صورت‌ نو تهیه کرد و باید دنبال نمونه‌های دست دوم آن باشید. همچنین در مدل‌های بعدی چون وضوح K۴ به مزایای دستگاه اضافه شده، نمی‌توانید از مدل اصلی توقع این مزیت را داشته باشید، لذا برای تهیه این مدل توجه به این مسئله داشته باشید.

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید این مدل را خریداری کنید، بهتر است سری ۱۱ و ۱۲ را مد نظر داشته باشید. برای دانستن اینکه سری این مدل کجا درج شده کافی است به جعبه کنسول نگاهی بیندازید و عبارتی با ترکیب حروف و عدد به صورت CHU-XXXX را مشاهده نمایید.

دو عدد اول، سری که مد نظرتان هست و دو عدد بعدی ریجن آن را برای شما بازگو می‌کند. اگر دستگاهی که قصد خریداری آن را دارید، جعبه ندارد این سریال را می‌توانید بر روی بدنه دستگاه نیز ملاحظه نمایید.

۲- پلی استیشن ۴ مدل اسلیم
برند سونی این مدل را در اواخر نیمه اول سال ۹۵ به کاربران خود ارائه کرد، در حالی که تولید مدل اصلی متوقف شد و این مدل البته با قيمتی یکسان نسبت به مدل اصلی پلی استیشن ۴، قیمت‌گذاری شد. کد سری مدل اسلیم، شامل کدهای ۲۰، ۲۱ و ۲۲ است، اما الآن اگر قصد خریداری مورد آکبند این دستگاه هستید، فقط کد ۲۲ برای شما موجود است و کدهای ۲۰ و ۲۱ از خط تولید خارج شده‌اند.
بیشتر بخوانید: گونه از اجرای برنامه‌ها در پس زمینه ویندوز 10 جلوگیری کنیم؟
همچنین فرمتی که در مورد دانستن سری کد محصول در بخش قبل گفتیم، در این بخش نیز کارایی خواهد داشت. سی پی یو ۸ هسته‌ای ۶۴ و ۳۲ گیگابایتی AMD، رم ۸ گیگابایتی، حافظه ۵۰۰ گیگابایتی و ۱ ترابایتی، کارت گرافیک Radeon، پشتیبانی از Blu Ray و غیره بخشی از مشخصات سخت‌افزاری این مدل است. در کل ذکر این نکته ضروری است که کدهای سری اسلیم، تفاوت خاصی با هم ندارند و این مدل با مدل اصلی پلی استیشن ۴، تفاوت‌های ظاهری آشکاری دارد. اما این تفاوت‌‌ها کدامند؟

تفاوت اصلی به اندازه این دو مدل بر می‌گردد و احتمالا همانطور که متوجه شده‌اید، مدل اسلیم نسبت به مدل اصلی کوچک‌تر است و این تفاوت اندازه به ۴۰ درصد می‌رسد. مضاف بر این، وزن این مدل از ۲.۸ کیلوگرم به ۲.۱ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. علاوه بر این، ظاهر مدل اسلیم کلا به فرمت مات تغییر داشته است.

در مورد تفاوت سخت‌افزاری این مدل باید گفت که هر دو ویژگی‌های مشابهی دارند، اما اسلیم کمی نسبت به مدل اصلی بهتر است. یکی از دلایل این برتری، پشتیبانی از شبکه بی‌سیم ۵ گیگاهرتزی است در حالی که مدل اصلی نهایتا می‌تواند تا ۲.۴ گیگاهرتز را پشتیبانی نماید. این مسئله سرعت دانلود و آپلود را افزایش می‌دهد، ولی باید به این توجه داشته باشید که اینجا ایران است و با توجه به سرعت اینترنت، احتمالا متوجه این تفاوت نخواهید شد.

نکته بعدی مربوط به مصرف پایین انرژی مدل اسلیم است. این مدل با توجه آزمون‌هایی که سایت یورو گیمر آن را انجام داده، تا ۵۲ درصد مصرف انرژی کمتری دارد که فوق‌العاده به نظر می‌رسد. همچنین پوشش مات دستگاه که بدان اشاره کردیم، باعث می‌شود تا راحت‌تر نسبت به مدل اصلی بتوان آن را تمیز کرد. نهایتا با تغییراتی که در بخش ظاهری دستگاه رخ داده، جدا کردن حافظه و تغییر آن به مراتب آسان‌تر شده است.

مدل اسلیم برای چه کسانی مناسب است؟
اگر برای بازی کردن، از تلویزیون K۴ استفاده نمی‌کنید، مدل اسلیم برای شما مناسب است. همچنین این مدل، چون هنوز در حال تولید است، می‌توانید به آکبند آن نیز دست پیدا کنید. البته اگر قصد خرید مدل دست دوم آن را داشته باشید قیمت آن بالاتر از مدل اصلی خواهد بود.

مورد آخر در مورد مدل اسلیم این است که شما باندل‌های مختلفی از آن را می‌توانید پیدا کنید. باندل، مدل خاصی است که در کنار یک بازی و با شکل خاصی می‌تواند عرضه شود. مثلا در ایران، باندل اسلیم فیفا ۲۰ یکی از محبوب‌ترین‌ها است. البته به این نکته توجه داشته باشید که باندل‌ها در تعدادی محدودی ساخته می‌شوند، پس طبیعی است که اگر کمی سخت پیدا شوند.

3- پلی استیشن ۴ پرو ( PS4 pro)
این کنسول که در واقع حرفه‌ای‌ترین کنسول نسل چهارم پلی استیشن است، با همان شکل و شمایل مدل اسلیم ساخته شده اما اندازه آن خیلی بزرگتر شده و وزن آن از ۲.۱ کیلوگرم به ۳.۸ کیلوگرم رسیده است که حتی از وزن مدل فت نیز بیشتر است. دلیل این افزایش وزن، افزایش قدرت سخت‌افزاری دستگاه است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

مدل پرو، از کارت گرافیک Radeon با توان ۴.۲ ترافلپس بهره می‌برد که نسبت به توان ۱.۸۴ ترافلاپسی مدل‌های قبلی تفاوت فاحشی دارد. با توجه به اینکه مدل پرو از رم ۸ گیگابایتی GDDR5 استفاده شده در سری‌های قبلی بهره می‌برد، برند سونی داعیه افزایش سرعت کلاک سیستم را در این مدل دارد. حافظه سری پرو نیز فقط در مقادیر ۱ ترابایتی برای کاربران خود در نظر گرفته شده است. اما مهم‌ترین تفاوت که در این مدل رقم خورده، پشتیبانی و اجرای بازی‌هایی با کیفیت K۴ و بهبود عملکرد هدست واقعیت مجازی است.
بیشتر بخوانید: مقایسه سری گلکسی S23 با S22؛ تفاوت‌های جزئی
این کیفیت به دو صورت می‌تواند امکان پیاده‌سازی داشته باشد. یکی خود بازی است که در این کیفیت بتواند اجرا شود و دیگر اینکه اگر بازی چنین کیفیتی نداشت توسط خود دستگاه به فرمت K۴ تبدیل شود. البته شایان ذکر است که روش اول خیلی کاربردی نیست و تعدادی از بازی‌ها برای اجرا توسط این کنسول مشکل داشتند و روش دوم در اجرای آن‌ها، بیشتر انجام می‌شد.
برای نحوه راه اندازی ps4 به شهر سخت افزار مراجعه نمایید.
 
بالا پایین