Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تا چه اندازه از داستان کودکانه جدید مطلع هستید؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı موسیقی
Konu Başlığı تا چه اندازه از داستان کودکانه جدید مطلع هستید؟
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan niniweb

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
4
امتیازها
8

اعتبار :

داستان کودکانه جدید و یا قدیم، فعالیتی ساده و کم هزینه با کلی فواید برای کودکان است. تحقیقات نشان داده است کودکانی که به شکل مرتب داستان کودکانه با محتوای ارزشمند و مناسب می خوانند، نه تنها در فعالیت‌های مختلف می توانند توانمندی خود را اثبات کنند، بلکه با خلاقیت و نبوغ نیزمی توانند تمامی چالش‌های پیش روی خود را حل کنند. داستان کودکانه جدید محتوای جدیدی را ارائه می دهد که کودک قبلاً با آن آشنا نشده است و از این رو داستان کودکانه جدید و غیرتکراری اهمیت پیدا می کند. در این گفتار به چند نمونه از کارکردهای مثبت داستان کودکانه جدید اشاره می کنیم

داستان کودکانه و نقش موثر در آن در تربیت کودکان​

امروزه والدین تنها به تامین نیازهای مالی و جسمی کودکان خود اکتفا نمی‌کنند بلکه مایل هستند که کودکشان از همان آغاز تولد درست تربیت شود تا بتوانند درآینده شخصی فاخرشود و بدون سردرگمی در آموزش، اشتغال و حتی ازدواج به موفق برسد. داستان کوکانه برخلاف فعالیت های کم ارزش از نظر آموزشی که می‌توانند همچون یک ویروس مخرب وقت و انرژی کودکان را بگیرند نه تنها به عنوان یک سرگرمی بلکه به عنوان یک ابزار آموزشی کارآمد که با هر سلیقه و ذائقه ای همخوانی دارد می تواند در تربیت کودکان به والدین کمک کند. برای مثال داستان کودکانه می تواند مشکلات و مسائل مختلف را برای کودک در حین داستان واکاوی کند و به کودک به شکل غیرمستقیم بیاموزند که در موقعیت های چالش برانگیز، چگونه رفتاری داشته باشند.

داستان کودکانه و مهارت ذهنی کودکان​

ما در عصری زندگی می کنیم که اگرچه اطلاعات فراوانی که در فضای مجازی وجود دارد می تواند به رشد و شکوفایی مهارت های مختلف کودکان کمک کند اما ممکن است دغدغه های ذهنی بسیاری را نیز برای والدین فراهم کند. از جمله این دغدغه ها کاهش عملکرد حافظه است. بنابراین می بایست به دنبال راه چاره ای بود و داستان کودکانه همانند نوشدارویی است که محدودیت های مختلف و مشکل آفرین بر حافظه را نیز کمرنگ می کند و به رشد حافظه برای پردازش اطلاعا ت کمک می کند. داستان کودکانه می تواند درک کودک را بیشتر کند وبا طرح سوالاتی پیرامون داستان، کودک را به مشارکت در آن بکشاند واو را از سنجش توانمندی خود حیرت زده سازد.

جایگاه داستان کودکانه در فرهنگ ایرانی​

در تاریخ ایران با فرهنگی چند هزارساله همواره داستان‌های تاثیرگذاری مانند رستم و سهراب و ... به چشم می‌خورد. این داستان ها اگرچه در ظاهر برای بزرگترها هستند اما در قالبی کودکانه می توانند یک داستان کودکانه نیز باشند. این داستان ها اگرچه قدمتی طولانی دارند می توانند برای نسل جدید داستان کودکانه جدید هم باشند چراکه کمتر به آنها پرداخته می شود. از نام آشناترین داستان کودکانه در خاطرات ما که به نسل گذشته تعلق دارد، خاله سوسکه، بز زنگوله پا است که در عین سادگی خاطراتی فراموش ناشدنی را در ذهن ما ثبت کرده اند و می توانند برای کودکان ما نیز لذت بخش باشند.



داستان کودکانه جدید و عصر حاضر​

اگر چه نسل گذشته به دلیل محدودیت فضای ارتباطی برخلاف امروزعلاقه زیادی به داستان کودکانه جدید داشتند، اما متاسفانه رنج و سختی بسیاری برای دسترسی به آنها را هم پشت سر می گذاشتند. بیشتر کودکان مجبور بودند به جای خرید یک داستان کودکانه جدید، از کتابخانه های عمومی استفاده کنند. درکتابخانه چون داستان کودکانه بسیاری وجود داشت کودکان در انتخاب دچار مشکل نمی شدند و می توانستند به ترتیب علاقه داستان کودکانه جدید را انتخاب کنند اما امروزه...

امروزه والدین امکانات بیشتری در اختیار کودکان قرار می دهند و آنها علی رغم این شرایط تلاش کمتری برای به دست آوردن داستان کودکانه جدید می کنند. امروزه این والدین هستند که باید به دنبال داستان کودکانه برای کودکان باشند لذا ما هم با اشراف بر این موضوع برترین و بهترین داستان کودکانه را در اختیار شما والدین عزیز در وولک قرار دادیم که می توانید با صرف هزینه و وقت کم به آنها دسترسی پیدا کنید و به کودکتان تقدیم کنید.
 
بالا پایین