Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

داکت اسپلیت چیست؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مطالب جالب و خواندنی
Konu Başlığı داکت اسپلیت چیست؟
نویسنده موضوع keyvan5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan نبات

keyvan5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 27, 2021
ارسالی‌ها
58
پسندها
15
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
وب سایت
technology.b88.ir
تخصص
نرم افزار
دل نوشته
هی روزگار
بهترین اخلاقم
صبورم
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

داکت اسپلیت همانند اسپلیت های دیواری از دو بخش اصلی یونیت خارجی (کندانسینگ یونیت) و یونیت داخلی (واحد هواساز) تشکیل شده است. همانگونه که از نام داکت اسپلیت پیدا است، همان اسپیلت با تکنولوژی جدید تر و سیستم انتقال حرارت آن از طریق کانال کشی و یا دریچه هوا می باشد.

واحد هواساز داکت اسپلیت

واحد هواساز یا یونیت داخلی وظیفه توزیع هوا بین فضاها را بر عهده دارد که با توجه به ظرفیت و کاربری ممکن است از طریق دریچه به صورت مستقیم یا کانال کشی انجام شود. معمولا نصب داکت اسپلیت در سقف کاذب ساختمان انجام می شود.

واحد کندانسینگ داکت اسپلیت

واحد کندانسینگ یا یونیت خارجی وظیفه اصلی تولید سرمایش از طریق کمپرسور را بر عهده دارد که با استفاده از لوله های مسی عایق شده به یونیت داخلی متصل و تبادل انرژی انجام می گردد. یونیت خارجی با توجه به عوامل مختلف در بالکن (تراس) یا پشت بام و در برخی مواقع برای ایجاد روف گاردن در بالای خرپشته ساختمان نصب می گردد.

در بعضی از مدل های داکت اسپلیت قابلیت گرمایش و سرمایش توسط گاز مبرد و هیت پمپ وجود دارد که در کشور ما با توجه به اقتصادی تر بودن استفاده از انرژی گاز در فصول سرما برای گرمایش از کویل های آب گرم در داخل دستگاه استفاده می شود که آب گرم مصرفی پس از تبادل انرژی و سرد شدن مجددا توسط پکیج یا دیگ آب گرم که از طریق لوله کشی به دستگاه متصل شده اند، مجددا گرم می شود. در این حالت دستگاه داکت اسپلیت همانند فن کویل عمل می کند و فقط قسمت فن دستگاه روشن می شود. مصرف کننده اصلی برق در اسپیلت و داکت اسپلیت ها، یونیت خارجی دستگاه می باشد که درحالت گرمایش و استفاده از کویل آب گرم در زمستان از مدار خارج و خاموش می گردد و یونیت داخلی نقش فن را دارد، که این عمل باعث کاهش شدید مصرف برق در زمستان می گردد. در زیر نمونه ای از اسپلیت کانالی با تشریح قسمت های اصلی نمایش داده شده است.

شما می توانید برای انتخاب و محاسبه ظرفیت و نوع داکت اسپلیت از این لینک مشاوره رایگان دریافت نمایید.
 

نبات

کاربر انجمـن :)
تاریخ ثبت‌نام
Sep 18, 2020
ارسالی‌ها
1,851
پسندها
4,731
امتیازها
113
جنسیت

اعتبار :

کیو ،داکت نزن،فقط بلبرینگ،مرسی
 
بالا پایین