fateme
کاربر انجمن
- تاریخ ثبتنام
- Jul 30, 2023
- ارسالیها
- 10
- پسندها
- 6
- امتیازها
- 3
اعتبار :
آشنایی با ابزار SEO برای آنالیز سایت : شرکت طراحی سایت ره وب
تحلیل رقابتی انجام دهید
تا به حال به وب سایت یک رقیب نگاه کرده اید و از خود پرسیده اید که "چگونه می توانند XYZ را انجام دهند؟"
هیچ تحلیلی بدون تحلیل رقابت کامل نمی شود. همین امر در مورد تحلیل محتوا نیز صادق است. در اینجا ابزاری وجود دارد که می توانید از آن برای انجام تجزیه و تحلیل رقابتی، جمع آوری بینش های ارزشمند و شناسایی شکاف ها استفاده کنید.
یکی از (بسیاری) چیزهایی که Ahrefs برای آن خوب است، تحلیل رقابتی است.
می توانید از اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs برای درک فضای رقابتی و الهام بخشیدن به تولید محتوای خود استفاده کنید.
به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید برای کلمه کلیدی «بهره وری کار از راه دور» رتبه بندی کنید. این کلمه کلیدی را در نوار جستجو وارد کنید و به پایین بروید تا یک نمای کلی SERP دریافت کنید. شما می توانید تمام مقالاتی که در صفحه اول رتبه بندی می شوند را تجزیه و تحلیل کنید و از آن اطلاعات برای برنامه ریزی مقاله خود استفاده کنید.
ابزارهای تحلیل محتوا
راه دیگر استفاده از Ahrefs برای تحلیل رقابتی استفاده از شکاف محتوا است. این ابزار کلمات کلیدی را نشان می دهد که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند اما شما این کار را نمی کنید. این یک راه خوب برای دریافت ایده های موضوعی است.
این ابزار به نظر می رسد:
در بخش «نمایش کلمات کلیدی که هدفهای زیر برای آنها رتبهبندی میشوند»، حداقل سه دامنه رقبا را وارد کنید. دامنه خود را در قسمت "اما هدف زیر رتبه بندی نمی کند" را وارد کنید و روی "نمایش کلمات کلیدی" کلیک کنید.
این ابزار لیستی از کلمات کلیدی را ارائه می دهد که شما برای آنها رتبه بندی نمی کنید.
مشکلات فنی سئو را شناسایی کنید
بسیاری از ما در نظارت بر جنبه فنی تحلیل محتوا اشتباه می کنیم.
در حالی که ایجاد محتوای مرتبط و جذاب مهم است، فراموش نکنیم که سئوی فنی نقش مهمی در جستجوی موتورهای جستجو برای یافتن و فهرست بندی وب سایت شما دارد.
اما سئو فنی ممکن است پیچیده شود. در اینجا ابزاری وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید:
Screaming Frog SEO Spider
منبع
Screaming Frog SEO Spider یک خزنده وب سایت است که داده های موجود در سایت را جمع آوری می کند و به شما کمک می کند مسائل فنی را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کنید و تغییرات ایجاد کنید.
نسخه رایگان به شما امکان می دهد 500 URL را بارگیری و خزیدن کنید. برخی از ویژگی های آن عبارتند از:
یافتن لینک های خراب و خطاها
تغییر مسیرهای حسابرسی
پیدا کردن محتوای تکراری
ایجاد نقشه سایت XML
بررسی ربات ها و دستورالعمل ها
کشف محتوای مخلوط و نازک
ممیزی محتوا را اجرا کنید
آخرین باری که به موجودی محتوای خود نگاه کردید و عملکرد آنها را تحلیل کردید چه زمانی بود؟
این را در نظر بگیرید: گوگل محتوای تازه را دوست دارد.
هدف شما باید این باشد که سایت خود را بهموقع بهروزرسانی کنید که به نفع کاربران باشد، با هدف افزایش کلیکها، تعامل کاربر و لینکهای تازه.
اینها واضحترین سیگنالهایی هستند که میتوانید به گوگل بدهید تا نشان دهید سایت شما تازه است و شایسته رتبهبندی بالا است.»
انجام ممیزی به طور منظم به شما کمک می کند تا نحوه عملکرد قطعات محتوای خود را شناسایی کرده و برای بهینه سازی آنها گام بردارید.
در اینجا دو ابزار وجود دارد که می توانید از آنها برای اجرای ممیزی محتوا استفاده کنید:
SEMRush
semrush-content-analysis-tools
منبع
ابزار حسابرسی محتوای SEMRush محتوای شما را تجزیه و تحلیل میکند و معیارهایی مانند اشتراکگذاری، بک لینک، جلسات، طول محتوا، تاریخ بهروزرسانی محتوا و نرخ پرش را در اختیار شما قرار میدهد.
ایده خوبی است که حسابهای Google Analytics و Search Console خود را به SEMRush متصل کنید تا معیارهای کلیدی عملکرد وبسایت را نیز استخراج کند.
گام بعدی شناسایی صفحاتی که عملکرد ضعیفی دارند و انجام اقدامات اصلاحی است. به عنوان مثال، فرض کنید با یک صفحه وب مواجه شده اید که ترافیک مناسبی دارد اما نرخ پرش بالایی دارد.
این بدان معنی است که مردم به موضوع علاقه مند بودند اما محتوای شما به اندازه کافی جذاب نبود تا آنها را در صفحه نگه دارد. اقدام اصلاحی در اینجا بهروزرسانی محتوا با جامعتر کردن آن، افزودن تصاویر، از جمله آمارهای جدید، افزودن نقلقول و غیره است.
منبع
MarketMuse یک ابزار تحلیل محتوا است که می توانید از آن برای انجام ممیزی محتوا استفاده کنید.
لازم نیست نگران انجام ممیزی دستی باشید زیرا از پردازش زبان طبیعی برای انجام ممیزی استفاده میکند و در عین حال به شما میگوید کدام قسمتهای محتوا فاقد عمق هستند و باید به روز شوند. همچنین جامعیت هر صفحه وب را برجسته می کند و به شما در شناسایی شکاف ها کمک می کند.
اینها سه معیار MarketMuse هستند که می توانید در حین انجام ممیزی در نظر بگیرید:
ارزش تحقق نیافته: تعیین می کند که آیا به روز رسانی محتوا ارزش پیگیری دارد یا خیر
دشواری شخصی: تلاش لازم برای به روز رسانی یک قطعه محتوا را مشخص می کند
مزیت رقابتی: تعیین می کند که چقدر احتمال دارد به یک نتیجه مثبت دست یابید
از ابزارهای تحلیل محتوا برای بهبود کیفیت محتوا استفاده کنید
به عنوان یک بازاریاب محتوا، هدف تحت تاثیر قرار دادن مخاطبانتان نیست. برای آموزش یا اطلاع رسانی آنهاست. اتخاذ تصمیمات بازاریابی محتوا بر اساس سلیقه، آن را قطع نمی کند.
به همین دلیل مهم است که از مجموعه ای از ابزارهای تجزیه و تحلیل محتوا استفاده کنید که به شما امکان دسترسی به داده های مورد نیاز برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا را می دهد.
تحلیل رقابتی انجام دهید
تا به حال به وب سایت یک رقیب نگاه کرده اید و از خود پرسیده اید که "چگونه می توانند XYZ را انجام دهند؟"
هیچ تحلیلی بدون تحلیل رقابت کامل نمی شود. همین امر در مورد تحلیل محتوا نیز صادق است. در اینجا ابزاری وجود دارد که می توانید از آن برای انجام تجزیه و تحلیل رقابتی، جمع آوری بینش های ارزشمند و شناسایی شکاف ها استفاده کنید.
یکی از (بسیاری) چیزهایی که Ahrefs برای آن خوب است، تحلیل رقابتی است.
می توانید از اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs برای درک فضای رقابتی و الهام بخشیدن به تولید محتوای خود استفاده کنید.
به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید برای کلمه کلیدی «بهره وری کار از راه دور» رتبه بندی کنید. این کلمه کلیدی را در نوار جستجو وارد کنید و به پایین بروید تا یک نمای کلی SERP دریافت کنید. شما می توانید تمام مقالاتی که در صفحه اول رتبه بندی می شوند را تجزیه و تحلیل کنید و از آن اطلاعات برای برنامه ریزی مقاله خود استفاده کنید.
ابزارهای تحلیل محتوا
راه دیگر استفاده از Ahrefs برای تحلیل رقابتی استفاده از شکاف محتوا است. این ابزار کلمات کلیدی را نشان می دهد که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند اما شما این کار را نمی کنید. این یک راه خوب برای دریافت ایده های موضوعی است.
این ابزار به نظر می رسد:
در بخش «نمایش کلمات کلیدی که هدفهای زیر برای آنها رتبهبندی میشوند»، حداقل سه دامنه رقبا را وارد کنید. دامنه خود را در قسمت "اما هدف زیر رتبه بندی نمی کند" را وارد کنید و روی "نمایش کلمات کلیدی" کلیک کنید.
این ابزار لیستی از کلمات کلیدی را ارائه می دهد که شما برای آنها رتبه بندی نمی کنید.
مشکلات فنی سئو را شناسایی کنید
بسیاری از ما در نظارت بر جنبه فنی تحلیل محتوا اشتباه می کنیم.
در حالی که ایجاد محتوای مرتبط و جذاب مهم است، فراموش نکنیم که سئوی فنی نقش مهمی در جستجوی موتورهای جستجو برای یافتن و فهرست بندی وب سایت شما دارد.
اما سئو فنی ممکن است پیچیده شود. در اینجا ابزاری وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید:
Screaming Frog SEO Spider
منبع
Screaming Frog SEO Spider یک خزنده وب سایت است که داده های موجود در سایت را جمع آوری می کند و به شما کمک می کند مسائل فنی را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کنید و تغییرات ایجاد کنید.
نسخه رایگان به شما امکان می دهد 500 URL را بارگیری و خزیدن کنید. برخی از ویژگی های آن عبارتند از:
یافتن لینک های خراب و خطاها
تغییر مسیرهای حسابرسی
پیدا کردن محتوای تکراری
ایجاد نقشه سایت XML
بررسی ربات ها و دستورالعمل ها
کشف محتوای مخلوط و نازک
ممیزی محتوا را اجرا کنید
آخرین باری که به موجودی محتوای خود نگاه کردید و عملکرد آنها را تحلیل کردید چه زمانی بود؟
این را در نظر بگیرید: گوگل محتوای تازه را دوست دارد.
هدف شما باید این باشد که سایت خود را بهموقع بهروزرسانی کنید که به نفع کاربران باشد، با هدف افزایش کلیکها، تعامل کاربر و لینکهای تازه.
اینها واضحترین سیگنالهایی هستند که میتوانید به گوگل بدهید تا نشان دهید سایت شما تازه است و شایسته رتبهبندی بالا است.»
انجام ممیزی به طور منظم به شما کمک می کند تا نحوه عملکرد قطعات محتوای خود را شناسایی کرده و برای بهینه سازی آنها گام بردارید.
در اینجا دو ابزار وجود دارد که می توانید از آنها برای اجرای ممیزی محتوا استفاده کنید:
SEMRush
semrush-content-analysis-tools
منبع
ابزار حسابرسی محتوای SEMRush محتوای شما را تجزیه و تحلیل میکند و معیارهایی مانند اشتراکگذاری، بک لینک، جلسات، طول محتوا، تاریخ بهروزرسانی محتوا و نرخ پرش را در اختیار شما قرار میدهد.
ایده خوبی است که حسابهای Google Analytics و Search Console خود را به SEMRush متصل کنید تا معیارهای کلیدی عملکرد وبسایت را نیز استخراج کند.
گام بعدی شناسایی صفحاتی که عملکرد ضعیفی دارند و انجام اقدامات اصلاحی است. به عنوان مثال، فرض کنید با یک صفحه وب مواجه شده اید که ترافیک مناسبی دارد اما نرخ پرش بالایی دارد.
این بدان معنی است که مردم به موضوع علاقه مند بودند اما محتوای شما به اندازه کافی جذاب نبود تا آنها را در صفحه نگه دارد. اقدام اصلاحی در اینجا بهروزرسانی محتوا با جامعتر کردن آن، افزودن تصاویر، از جمله آمارهای جدید، افزودن نقلقول و غیره است.
منبع
MarketMuse یک ابزار تحلیل محتوا است که می توانید از آن برای انجام ممیزی محتوا استفاده کنید.
لازم نیست نگران انجام ممیزی دستی باشید زیرا از پردازش زبان طبیعی برای انجام ممیزی استفاده میکند و در عین حال به شما میگوید کدام قسمتهای محتوا فاقد عمق هستند و باید به روز شوند. همچنین جامعیت هر صفحه وب را برجسته می کند و به شما در شناسایی شکاف ها کمک می کند.
اینها سه معیار MarketMuse هستند که می توانید در حین انجام ممیزی در نظر بگیرید:
ارزش تحقق نیافته: تعیین می کند که آیا به روز رسانی محتوا ارزش پیگیری دارد یا خیر
دشواری شخصی: تلاش لازم برای به روز رسانی یک قطعه محتوا را مشخص می کند
مزیت رقابتی: تعیین می کند که چقدر احتمال دارد به یک نتیجه مثبت دست یابید
از ابزارهای تحلیل محتوا برای بهبود کیفیت محتوا استفاده کنید
به عنوان یک بازاریاب محتوا، هدف تحت تاثیر قرار دادن مخاطبانتان نیست. برای آموزش یا اطلاع رسانی آنهاست. اتخاذ تصمیمات بازاریابی محتوا بر اساس سلیقه، آن را قطع نمی کند.
به همین دلیل مهم است که از مجموعه ای از ابزارهای تجزیه و تحلیل محتوا استفاده کنید که به شما امکان دسترسی به داده های مورد نیاز برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا را می دهد.