Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تخته سرو چیست؟ انواع و کاربرد آن

اطلاعات موضوع

Kategori Adı خانه داری
Konu Başlığı تخته سرو چیست؟ انواع و کاربرد آن
نویسنده موضوع آف سود
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan آف سود

آف سود

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Oct 17, 2023
ارسالی‌ها
8
پسندها
4
امتیازها
3
وب سایت
offsood.com

اعتبار :

تخته سرو چیست؟ انواع و کاربرد آن


امروزه در بیشتر مهمانی ها با شیوه خاص و جدیدی از نحوه پذیرایی و میز پذیرایی روبرو می شویم به این صورت است که از انواع تخته سرو ها برای پذیرایی و تدارک مهمانی بهره می برند. تخته های سرو جزو اکسسوری های دکوری و البته کاربردی بسیار محبوب و پر طرفدار هستند که در چند سال اخیر بسیار ترند و متنوع شده اند طوری که یکی از اجزای اصلی و واجب در آشپزخانه هر خانمی به حساب می آید. البته ویژگی تخته سرو ها با تخته هایی که برای برش مواد غذایی استفاده می شود متفاوت است. تخته سرو ها در واقع تخته هایی بدون لبه با فرم های متفاوت از قبیل: دایره ای، مستطیلی، مثلثی و یا دفرمه و مدل های متنوع است که مواد غذایی دلخواه را روی آن می چینند. استفاده از تخته سرو ها زیبایی و چینش خاصی به میز پذیرایی شما می بخشد. این تخته سرو ها جنس های مختلفی دارند که می توانید متناسب با میز پذیرایی و ظرف های پذیرایی دیگر خود از مدل های آن انتخاب کنید. برای تهیه و خرید تخته سرو و بهره مندی از کاربرد تخته سرو ها می توانید به مجموعه آف سود مراجعه کنید. آف سود یک مجموعه حرفه ای و قابل اعتماد در حوزه صنایع دستی و انواع ظرف های پذیرایی می باشد. با خیال راحت می توانید از طریق سایت از آنها خرید کنید.
تخته سرو چیست؟ انواع و کاربرد آن

تاریخچه تخته سرو

تخته های سروی که امروزه مورد استفاده قرار گرفته است قدمت زیادی ندارد. امروزه تنها سبک های متنوع تری از آن تولید شده و افراد بیشتری آن را شناخته اند. حدودا بیش از یک دهه است که استفاده از این تخته ها بین مردم جا افتاده است. برای داشتن یک میز پذیرایی شیک و خاص می توانید از تخته های سرو استفاده کنید. سبک خاصی که استفاده از تخته سروها به دیزاین میز آرایی می دهد سبب شده تا حتی در مراسم های رسمی هم از آن ها استفاده کنند.

انواع تخته سرو

وقتی صحبت از تخته های سرو می شود معمولا مدل های چوبی آن در ذهن ما نقش می بنند. در صورتی که تخته سرو ها انواع مختلفی از نظر جنس دارند که در این قسمت می خواهیم با آن ها آشنا شویم.

1- تخته سرو چوبی:

از معروف ترین نمونه تخته سرو ها جنس چوبی آن ها می باشد که بسیار پرطرفدار و پر فروش اند. در واقع ظرف های چوبی و تمامی ظرف ها و وسایل ساخته از چوب بسیار ترند و محبوب هستند. زیرا جلوه و نمای خاصی به میز پذیرایی و مهمانی و محیط آشپزخانه می بخشند همچنین جزو متریال های طبیعی به حساب می آیند. استفاده از وسایلی که از متریال طبیعی ساخته شده اند حس آرامش بیشتری را به افراد و محیط القا می کند. از ویژگی های دیگر تخته سروهای چوبی این است که آن ها را از چوب های متفاوتی می سازند از جمله چوب گردو، افرا، بامبو و ... . در هنگام ساخت و طراحی تخته سرو های چوبی سطح آن ها را پرداخت می کنند با رنگ و یا هر ماده دیگر تا از حالت طبیعی خارج شود. البته تخته سروهای دیگری هم هستند که آن ها را نازک تر برش می زنند یعنی یک قطعه طبیعی برش زده از تنه درخت اند و به همان صورت مورد استفاده قرار می گیرند. انتخاب هر سبک از تخته سرو های چوبی به این بستگی دارد که قصد دارید وسایل شما تا چقدر طبیعی باشد.

2- تخته سرو شیشه ای:

یکی دیگر از انواع تخته سرو ها مدل شیشه ای است. این سبک هم محبوب و پر فروش است، اما نه به اندازه تخته سرو های چوبی ولی باز هم مشتریان خاص خود را دارد. از ویژگی های تخته سرو شیشه ای این است که آسیب پذیری بیشتری نسبت به تخته سرو های چوبی دارند ولی از لحاظ ظاهری بسیار جذاب و شیک هستند از تخته سرو های شیشه ای می توان در کنار ست ظروف پذیرایی بلوری و یا کریستال استفاده کرد و یک میز یکدست و شیک را چید. تخته سرو های شیشه ای هم دارای سبک های متنوعی هستند که می توانید آن ها را با ترکیب چوب و شیشه درست کنید و مدل های جذابی را برای پذیرایی داشته باشید. استفاده از شیشه های رنگی در کنار چوب می تواند سبک های متنوعی از تخته سرو ها را خلق کند.

3- تخته سرو رزینی:

نوع دیگری از تخته سرو ها هستند که از رزین درست می شوند. رزین در واقع یک مایع براق است که آن را در قالب دلخواه می ریزند تا وقتی خشک شوند. رزین وقتی خشک می شود به شکل شیشه در میاید اما از ویژگی های خوب آن این است که بسیار مقاوم تر از شیشه است و به این زودی نمی شکند. تخته سرو های رزینی بسیار متنوع و جذاب هستند، از طرفی چون به صورت مایع هستند می توان هنگام ساخت آن از انواع وسایل تزیینی بهره برد همچنین می توان آن را با چوب ادغام کرد و تخته سرو هایی از ترکیب چوب و رزین درست کرد. از تخته سرو های رزینی می توان به عنوان دکوراسیون آشپزخانه هم استفاده کرد.

4- تخته سرو سنگی:

یکی دیگر از تخته سرو های محبوب پرطرفدار مدل سنگی است که احتمالا زیاد آن ها را دیده اید. معمولا به شکل های مربع و مستطیل و یا دایره ای هستند. با انواع سنگ های مرمر و ... درست می شوند. بسیار شیک و جذاب هستند استفاده از تخته سرو های سنگی می تواند میز پذیرایی شما را کاملا تحت تاثیر قرار دهد. از ویژگی های تخته سرو ها این است که نسبت به مدل های دیگر وزن بیشتری دارند به همین دلیل اغلب در سایز های خیلی بزرگ ساخته نمی شوند. همچنین ممکن است در طراحی و ساخت آن از پایه های کوچک و یا دستگیره های ظریف طلایی و یا سنگی به کار ببرند. در طراحی تخته سرو های سنگی برای اینکه کار شیک تر و سبک تر شود ممکن است آن را با چوب و یا رزین ترکیب کنند و مدل های منحصربفردی را بوجود آورند. تخته سرو های سنگی حالت سلطنتی و مجلسی تری به میز پذیرایی و مهمانی شما می بخشد.

راهنمای خرید تخته سرو

تخته سرو ها از لحاظ جنس و طرح بسیار متنوع هستند. از این رو باید در انتخاب یک تخته سرو مناسب که هم کاربردی باشد و هم برای فضا و دکور آشپزخانه و ست پذیرایی مناسب باشد دقت لازم را داشته باشید تا محصول مناسبی را تهیه کنید. تخته سرو ها را می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی از مجموعه های معتبر خریداری کنید. آف سود یکی از مجموعه های معتبر و قابل اعتمادی است که می توانید با خیال راحت هر مدل از تخته سروهایی که انتخاب کردید را تهیه کنید. ادامه مقاله درباره راهنمای خرید اینترنتی تخته سرو می باشد با ما همراه باشید:

• اندازه تخته سرو:

هنگام خرید تخته سرو ابتدا به این نکته توجه کنید که می خواهید از این تخته سرو در چه فضایی استفاده کنید. همچنین این که می خواهید چه کارایی برایتان داشته باشد. زیرا قاعدتا تخته سروی که برای چایی و کیک مورد استفاده قرار می گیرد با تخته سرو مناسب برای سرو پیتزا یا غذاهای مختلف، متفاوت است. همچنین تخته سرو ها برای انواع پیتزا های مینی، چند نفره و بزرگ هم وجود دارد و یا انواع ساندویچ ها. همچنین می توانید از سبک های بزرگتر آن برای چیدمان فینگر فود ها بهره ببرید. به همین ترتیب حتما قبل از تهیه و خرید تخته سرو، متناسب با کاربردی که می خواهید آن را تهیه کنید.

• شکل و طرح:

تخته سرو ها از نظر شکل و ظاهر بسیار متنوع و جذاب هستند انواع طرح های هندسی که زیاد دیده اید و یا طرح های ترکیبی و دفرمه که بسیار ترند و محبوب هستند. یکی از نکات مهم در نحوه انتخاب تخته سرو این است که هم به دکور منزل و سلیقه شما نزدیک باشد و هم متناسب با سبک پذیرایی شما انتخاب شود. البته هنگام خرید تخته سرو حتما دقت کنید اگر برای کافی شاپ و یا رستوران خود می خواهید، مدل های ساده تر شیک تر بوده و انتخاب های مناسب تری هستند از طرفی طرح این تخته سرو ها باید به صورتی باشند که حمل آن ها به راحتی انجام شود.

• خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی:

کاربرد تخته سرو ها به اینصورت است که غذا ها مستقیما روی سطح تخته قرار می گیرند و با سطح چوبی آن ها در تماس اند. از این رو احتمال این که باکتری و میکروب ها به غذاها سرایت کند زیاد است. از طرفی هم آلوده بودن مواد غذایی سبب بهم زدن سلامت افراد می شود و حتی ممکن است مسمومیت غذایی های شدیدی را برای افراد ایجاد کند و یا حتی صدمات غیر قابل جبرانی را برای رقم بزند. همین مسائل سبب شده تا در طراحی سطح آن از فناوری هایی استفاده کنند که رشد و تکثیر باکتری ها و میکروب ها روی آن ها غیر ممکن باشد از این رو درصد انتقال میکروب و باکتری به موادغذایی به صفر می رسد. علنا آلوده شدن غذا از طرف سطح ظرف غیر ممکن است بنابراین حتما در هنگام خرید تخته سرو به این نکته توجه داشته باشید.

• ضخامت تخته سرو:

از دیگر نکات مهم در انتخاب تخته سرو این است که به ضخامت تخته سرو ها توجه کنید. هرچه ضخامت تخته ها بیشتر باشد، وزن بیشتری را می توانند تحمل کنند به بیان دیگر هرچه ضخامت تخته سرو ما بیشتر باشد می توانید وسایل آن را پر تر و سنگین تر کنید و درادامه امکان حمل آن با وجود پر بودن روی تخته، بدون شکسته شدن و آسیب دیدن وجود دارد. از این رو حتما متناسب با کارایی که از تخته سرو خود می خواهید ضخامت آن را انتخاب کنید.

• قابلیت شستشو:

نکته مهم دیگری که باید هنگام خرید تخته سرو به آن دقت کنید این است که تخته دارای دوام و کیفیت خوبی بوده تا طول عمر و ماندگاری بالایی داشته باشد. همچنین در اثر شستشو مدوام به سادگی دچار پوسیدگی و خرابی نشود. البته جدا از کیفیت تخته ها نحوه نگهداری تخته سرو ها بسیار مهم است. بنابراین تخته هایی انتخاب کنید که نسبت به رطوبت و مواد شوینده مقاومت بالاتری داشته باشند و در مدت زمان کوتاه تری بعد از شستشو، سطح آن خشک شود.

نحوه مراقبت از تخته سرو

بعد از تهیه و خرید ست پذیرایی چوبی نکته مهم دانستن نحوه مراقبت از آن ها می باشد. اگر این نکات را رعایت کنید تا سالیان سال می توانید از تخته سرو خود بدون هیچ آسیبی بهره ببرید. در ادامه با نکات مهمی از نحوه نگهداری تخته سرو بیشتر آشنا می شوید:
◘ از سرو غذاهای بسیار داغ روی تخته سرو پرهیز کنید.
◘ قبل از استفاده از تخته برای اولین بار باید تخته سرو خود را با یک روغن مخصوص چرب کنید اجازه دهید تا چند ساعت در این حالت بماند. سپس از آن استفاده کنید.
◘ هیچوقت برای شستن راحت تر تخته سرو ها آن ها را در آب زیاد غوطه ور نکنید. و در ادامه بعد از شستشو حتما کاملا آن ها را خشک کنید.
◘ تخته سرو ها را بعد از استفاده همان شب بشویید و به هیچ وجه شستن آن ها را برای روز بعد به تاخیر نیندازید.
◘ از سرو غذاهای آب دار بر روی تخته سرو ها جدا خودداری کنید.
◘ همچنین بعد از چند بار استفاده و شستشو تخته سرو ها حتما سطح آن را چرب کنید تا از خشک شدن سطح تخته و ترک خوردن آن جلوگیری کنید.
◘ هنگام شستشو تخته سرو ها حتما از اسکاچ های نرم به همراه مقدار خیلی کمی مایع ظرف شویی استفاده کنید.
◘ به هیچ عنوان از مواد سفید کننده برای تمیز کردن تخته سرو ها استفاده نکنید.
جمع بندی
در این مقاله با انواع تخته سرو ها آشنا شدیم. تخته سرو ها در واقع یکی از ترند های جدید برای پذیرایی محسوب می شوند که می تواند میز شما را بسیار شیک و خاص به نمایش بگذارد. این تخته سرو ها جنس های مختلفی دارند از جمله سنگی، رزینی، چوبی و شیشه ای می باشد. امروزه سبک های چوبی بسیار ترند و پرطرفدار شده اند که در انواع و اندازه های مختلف متناسب با سلیقه خود می توانید آن ها را تهیه کنید. همچنین می توانید از انواع جنس های ترکیبی با چوب که مثل رزین چوب، سنگی و چوبی و یا ... که جلوه متفاوت تری دارند بهره ببرید. برای تهیه تخته سرو های چوبی شیک و خاص می توانید به مجموعه آف سود مراجعه کنید. آف سود مجموعه بزرگ و معتبری است که در حوزه تولید ظروف پذیرایی و تزینی و تخته سرو ها فعالیت می کند. از این رو می توانید با خیال راحت از این مجموعه به خرید تخته سرو چوبی مورد نظر خود بپردازید.
 
بالا پایین